Gå til innhold

[Løst] (Oppgradering) HK og CPU


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hovedkortet mitt begynner å dra litt på årene, og har fått en litt irriterende feil hvor jeg mister kontakten med utstyr koblet til med USB.

 

Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til neste gen intel i5 prosessorer kommer ut, men denne feilen plager meg litt for mye. Jeg lurer på om oppsettet under kan gi samme ytelse eller bedre mens jeg venter på neste slipp fra intel.(slik at CPU kan oppgraderes igjen senere)

 

CPU: Intel Pentium G3258 3,2GHz Socket 1150 Box Pris: 649,- (vil overklokke denne)

HK: Asus Maximus VII Ranger Pris: 1299,-

 

Bytter også ut PSU med: Cooler Master V650S 650W Pris: 849,-

 

Totalt: 2800,- (prisene tatt fra MPX)

 

Fra før har jeg:

 

- i5 750 @ 4 Ghz

- Asus P7P55 Pro

- 2x Radeon 7850 i Xfire

- 16 gb Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz

 

Jeg ønsker å kunne spille star citizen med settings på high.

Endret av aenima
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå fra firekjerner til tokjerner cpu ? Da er det vel snakk om en nedgradering som vil gi deg dårligere ytelse enn du har I dag. Mye bedre å finne et kjempebillig hovedkort og legge litt mer I cpu. billig z97 hovedkort. og en i5 som passer. Bruktmarkedet er jo og en mulighet. Eventuelt kan du kjøpe nytt hovedkort som passer din gamle cpu.

Lenke til kommentar

Gå fra firekjerner til tokjerner cpu ? Da er det vel snakk om en nedgradering som vil gi deg dårligere ytelse enn du har I dag. Mye bedre å finne et kjempebillig hovedkort og legge litt mer I cpu. billig z97 hovedkort. og en i5 som passer. Bruktmarkedet er jo og en mulighet. Eventuelt kan du kjøpe nytt hovedkort som passer din gamle cpu.

Han vill vente til nestegen i5. Da kan man jo bruke z97 chipset :) Står i hoved innlegget :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jepp tanken var å finne noe som kan gi tilsvarende ytelse som jeg har idag og som samtidig gir mulighet for oppgradering igjen til neste generasjon. Og da er det spill ytelse jeg tenker på.

 

Men om forskjellen med tanke på ytelse heller er minnimal mellom i5 devils canyon og en i5 broadwell (om det ikke kommer noen features som er kjekke å ha), så er det jo en mulighet å gå for i5 4690K med en gang.

Endret av aenima
Lenke til kommentar

Som sagt, så er 4790k "the one" å kjøpe nå med 4.4Ghz som stock hastighet. Siden denne har HyperThread, så vil det hjelpe i noen spill som utnytter flere tråder enn 4 og det vil hjelpe for dem som rendrer med cpu.

 

Denne er altså bra for alle.

 

4690k blir nr 2 og koster vel nesten 1000kr. Altså egentlig et bedre valg hvis man har budsjett.

 

Tror jeg kommer til å kjøpe 4690k i tilegg til de 2 4790k jeg får til uke, bare for å se hvor bra den overklokker.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...