Gå til innhold

32" widescr. som PC skjerm. hvilken TV, hvilket grafikk


Jannis-15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, du trenger ikke vinne EISA awards for å lage bra TV'er... og det er vel velkjent at Sony lager noen av de beste TV'ene... dog til en drøy pris.

 

Vel det er ikke velkjent i mine kretser.....

 

Trådstarter: bestemt deg eller?

 

Hmm, trodde at de fleste mente at Sony, Phillips og Panasonic var de med best teknologi i TV'ene sine, men da har jeg kanskje feil oppfatning av folk da.... Uansett, er Meget godt fornøyd med Sony :p

Lenke til kommentar

Men husk Philips og Panasonic er noe av de beste kjøpene du kan gjøre. Sony, lowe, B&O og andre merker er ikke like bra...

 

Det er helt greit at Philips, og for så vidt Panasonic, lager bra TV-er. For opplysningens skyld får Loewe håndplukkede billedrør fra Philips, som igjen testes grundig av Loewe før de putter dem i noen av sine apparater.

De fleste som har et lite snev av interesse for TV teknologi vil ikke rangere Loewe under, men over Philips når det gjelder kvalitet. Kvalitet iforhold til pris er det en annen historie, da man hos Loewe betaler en del for design og andre fiks fakserier.

 

Når det gjelder de tre Tv-ene du lister opp Jannis-15, så ville jeg nok valgt Pilips. Den har scart med støtte for RGB, noe Panasonicen ikke har.

Dessuten lager Pilips bra billedrør og har vunnet masse priser, bla, bla,.... På den annen side er jeg enig at en 100Hz til under 10k ikke er å foretrekke. Dermed havner du i et slags tomrom. For den prisen du antyder kan du enten få en meget bra 50Hz, eller en 100Hz med en del kompromisser.

 

Kjøp heller en fet 19" lcd :woot: såååå stor. Eller enda bedre en fet 21" når prisene nå etterhvert begynner å nærme seg et akseptable nivå.

Du sier jo selv at du sitter max 2,5 m fra skjermen, og nærmest bor ved pc-en. Skal love deg at du blir trøtt i tryne av å surfe på nett hvis du sitter for nærme en 32" TV.

La oss få vite hva d blir til snart. Lykke til

Lenke til kommentar
... nok valgt Pilips. Den har scart med støtte for RGB, noe Panasonicen ikke har.
Feil! Den har selvfølgelig RGB-in på scart 1 som (nesten) alle moderne større TV-er har. :yes:

 

Vet du noe som Elkjøp ikke vet,... eller ble det et komma for mye?

Den Panasonicen som Jannis henviser til har ingen scarttilkoblinger med RGB.

Lenke til kommentar
Som win_xp sa! Grundig har TV-er med VGA-inngang. Mye bedre kvalitet på bilden enn tv-out. Har en Grundig 32'' Cinario som jeg har fått ettermontert PIP og VGA -> funker utmerket. Anbefales! :woot:

 

altså.. jeg har også en Grundig TV med VGA inngang

en 28" Xentia 70 flat (dolby digital) Bildekvaliteten er helt RÅ på dvd og slikt, men den VGA inngangen suger jo katter og bikkjer for å si det mildt.. jeg får bare 640x480 i 16mill farger på vga, men jeg får finfine bilder på TVut, men tross alt bare 800x600 som de fleste andre TV'er

 

hvis snakker om å ha en stor billedflate for dataarbeid, sufing o.l så vil jeg heller anbefale deg en stor PC monitor enten CRT eller LCD.

En TV er ikke noe å heise flagget for når det gjelder å jobbe på.. men til PC spill og DivX så funker en TV glimmrende som erstatning til en monitor.

 

tenk deg godt om før du går til innkjøp av noe her, og hva som er bruksområdet ditt..

 

kankje en 19" crt monitor til ca 2000,- og en rimeligere, f.eks en okey 28 tommer til rundt 5 - 6000 er mer ideelt for deg?

 

bare ett forslag :)

Lenke til kommentar
... nok valgt Pilips. Den har scart med støtte for RGB, noe Panasonicen ikke har.
Feil! Den har selvfølgelig RGB-in på scart 1 som (nesten) alle moderne større TV-er har. :yes:

 

Vet du noe som Elkjøp ikke vet,... eller ble det et komma for mye?

Den Panasonicen som Jannis henviser til har ingen scarttilkoblinger med RGB.

Du må ikke stole på de tekniske dataene til Elkjøp. Der er det mye feil. Jeg vet det fordi det står i bruksanvisningen og det er merket ved siden av scartkontakten på TV-en. Og som sagt har bortimot alle moderne TV-er (28" og større) støtte for RGB på scart 1.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...