Gå til innhold

32" widescr. som PC skjerm. hvilken TV, hvilket grafikk


Jannis-15

Anbefalte innlegg

Hva med denne løsningen her da? Da får du også tv-mulighet.

 

117279 Hauppauge! WinTV PCI FM, Tv-kort m/radioPCI, Nicam Stereo,

kr 1 072,88

115753 Samsung 17" LCD Syncmaster 172W TCO99 - Dual, Silver, Multimedia, Widescreen

kr 6 183,44

 

Totalt Kr 7300,- (det finnes billigere tv-kort, og lcd'en er widescreen som du også ønsket deg)

 

Prisene er ifra Komplett.

 

PS. Klar over at det ikke er 32" løsning, men du sitter jo ikke så lagt ifra skjermen. Og er ikke widescreen et must så har jo du flere andre skjermalternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når det gjelder tv-ut så er ATI best på kvalitet og TV er alltid på sjølv om du er i bios ;)

men å surfe på internett så er TV eit mareritt, detta har eg testa med lyse sitt digital tv og det SUGER

 

HDTV eller xvga prosjektor kan funke betre

 

Feil feil feil. Best tv ut (i følge han som mekka tvtool) har en venn av meg på sin gf4 ti4400. Og at ati har bedre kvalitet? what? Det var flere år siden (mener jeg). Og har forøvring restarta maskinen min med tv ut til tv'en og ja, den enabler seg med engang ved oppstart. Så jeg aner ikke hvor du får informasjonen din fra.

 

Men så sant, tv suger til browsing / text. Duger kun til bilder/video og spill. (såvidt til spill heller :p)

 

Edit: har forresten en Nvidia Geforce Ti4200

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri i værden brukt en TV som pc skjerm.

TV'er har mye mindre oppløsning enn vanlige pc skjermer (med mindre du tenker på å skaffe deg en HDTV eller hva det nå heter), og i tillegg kjøres de bare på 60Hz.

 

60/2=30fps. Kunne du tenkt deg å spille på en skjerm som bare kunne vise 30fps? :)

 

Uansett, kunne gjort en lang utredning om hvorfor TV ikke fungerer som pc skjerm, men det orker/gidder jeg ikke.

 

Bottom line, TV = TV. No more, no less.

 

hahah, nå vasser du kollossalt, men det får være en annen sak..

 

janis: jeg kjører ofte pcen min på en phillips 100hz, flat, wide 32" og det fungerer ypperlig til både irc, spill, film og noko attåt så lenge man kjører 800x600, noe som slett ikke ser riv ruskende galt ut på en slik tv.

 

hva angår spill og slikt vil jeg ANBEFALE deg en tv (av god kvalitet) fremfor en skjerm, da tven's manglende evne til å vise sylskarpe bilder fungerer som en slags anti-aliasing kontra en normal skjerm :)

 

-husk å skaff deg en 100hz bare, så du ikke ødelegger øya ;)

 

EDIT: glemte å nevne det viktigste, nemlig at jeg har et ati radeon 9700-kort med rage theater-brikken.. denne sitter på samtlige radeon 7500+ kort og er super til tv-ut :)

Lenke til kommentar
ok, men om jeg for det meste bare bruker TVæen til filmer da. vil en av disse TVene være brukbare?

 

link til TV 1

link til TV 2

 

link til TV 3

 

Alle er brukbare. Spørsmålet er heller hvor mye du skal legge i en tv. Råder deg i igjen til å lete å se om du finner en brukt Philiips med Pixelpluss teknologi ( slik som denne.

 

Er du heldig kan du få tak i en slik. Men skal du på død og liv kjøpe nytt, hadde jeg heller dratt rundt å fått tilbud fra flere og satt disse opp mot hverandre. Si til elkjøp at expert ga den prsien etc, de vil underby hverandre. Dessuten kan du jo være heldig å få tak i en demo skjerm.

 

Men uansett: jeg hadde ikke lagt mer enn 8000 i skjerm i dag. OM noen år skal du sikkert ha ny flatskjerm med surround å hele pakka.

Lenke til kommentar

oivind_dahle, om jeg skal velge mellom TV 1 og TV2 da, hvilken av dem er best?

begge har jo disse såkalte Super Duper Diluxe greiene sine de skryter av. :p men hvem av dem er egentlig best?

ønsker som sakt helst ikke å gi mer en 7500,- for TV'en, men om jeg slipper å kjøpe nytt grafikkort kan jeg vel strekke meg opp til 8000,-, og da har jeg forløpig 2 valg. skal dra opp på elkjip å se om jeg finner noe større utvalg. kanskje jeg er heldig å får tak i en B-vare eller noe... :)

Lenke til kommentar

Begge er jo bra skjermer. Når det gjelder billedkvalitet er jo begge to helt i fronten når det gjelder billedteknologi. Panasonic vant i år eisa awards for sin nye tv teknologi (den skjermen i ditt tilfelle har dog ikke det :( ) Men tidligere år har Philips herja denne prisen.

 

Jeg hadde nok dratt å sett på de begge. Hvilken liker jeg best?? Mye som spiller inn. Men råder deg igjen til å se på bruktmarkedet. Der kan du gjøre virkelig store kupp. Mange av de som har kjøpt toppmodellene er inovatører som hele tiden skal ha det beste. Disse selger da sine "gamle" skjermer for en meget gunstig pris.

 

men dra opp å se litt i butikkene. Du vet aldri hva du ender opp med.

 

Men husk Philips og Panasonic er noe av de beste kjøpene du kan gjøre. Sony, lowe, B&O og andre merker er ikke like bra...

 

Du kan jo alltids drømme om denne

 

Want eisa awards i år den og....

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre som noen oppi her anbefalte, å kjøpe et tv-kort og en monitor? Men istedenfor å kjøpe en 17" lcd skjerm kan du kjøpe en 21" CRT til 4.000,- og et tv-kort til 500,- og spare de 2.000 du får til overs :) Da får du også noe som funker utrolig bra til all mulig slags form for jobbing og spilling og alt annet. Har selv en 21", og den funker utrolig bra! :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gjøre som noen oppi her anbefalte, å kjøpe et tv-kort og en monitor? Men istedenfor å kjøpe en 17" lcd skjerm kan du kjøpe en 21" CRT til 4.000,- og et tv-kort til 500,- og spare de 2.000 du får til overs :) Da får du også noe som funker utrolig bra til all mulig slags form for jobbing og spilling og alt annet. Har selv en 21", og den funker utrolig bra! :)

 

Fordi det er litt anderledes å sitte i sofan å kline med damene, mens you got mail ruller over skjermen.

 

Eller når gutta er på besøk og Treminator 3 dunker i vei på skjermen.

 

Blir ikke samme kosen å samele seg rundt pc'n

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri i værden brukt en TV som pc skjerm.

TV'er har mye mindre oppløsning enn vanlige pc skjermer (med mindre du tenker på å skaffe deg en HDTV eller hva det nå heter), og i tillegg kjøres de bare på 60Hz.

 

60/2=30fps. Kunne du tenkt deg å spille på en skjerm som bare kunne vise 30fps? :)

 

Uansett, kunne gjort en lang utredning om hvorfor TV ikke fungerer som pc skjerm, men det orker/gidder jeg ikke.

 

Bottom line, TV = TV. No more, no less.

 

hahah, nå vasser du kollossalt, men det får være en annen sak..

Fortell meg hva som er galt, så kan vi se om jeg klarer å hente meg inn igjen.

Lenke til kommentar
Finlux 82x310 har vga inngang, og dermed høyere oppløsning enn andre tver.. Så som skjerm er dette det beste valget.. Den forrige moddellen x210 er mulig å få ganske rimelig i div butikker +- 10000,-

 

Sikker på at den faktisk har høyere oppløsning?

 

DrErling

 

Ja.. Har tven selv, og angrer som en hund på at jeg kjøpte den.. Men nå er den ganske billig da..

Lenke til kommentar
Finlux 82x310 har vga inngang, og dermed høyere oppløsning enn andre tver.. Så som skjerm er dette det beste valget.. Den forrige moddellen x210 er mulig å få ganske rimelig i div butikker +- 10000,-
Har ikke prøvd denne versonen, men en tidligere. Vil påstå at et skjermkort med god TV-ut med s-video funker vel så godt.

 

Min tv har langt bedre bilde på vga inngangen enn å kjøre vanlige s-video, jeg har ati radeon 9800..

Lenke til kommentar
jeg ville satset på Son TV hvis du skal ha levetid og gode farger. Grunnen til dette er at Sony bruker bly istedenfor aluminium til å isolere bildet, og så bruker de bedre prosjektor teknologi enn de fleste andre produsentene.

 

 

Og sony vant eisa awards for sin tv teknologi sist gang i .... ????

Eller har de egentlig vunnet den ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...