Gå til innhold

Nyhet: vitnesbyrd sier at frisøryrket er uheldig


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så viktig for deg å bestemme hvilke klær andre skal gå med? Holder det ikke at du selv bestemmer hvilke klær du skal gå med?

 

Man "bestemmer" ikke over andre ved å skrive et innlegg på et forum.

 

Og det er hyggeligere å være i en by der menneskene framstår som noenlunde fornuftig kledd, pene hårfasonger, osv.

Det er ikke like koselig hvis alle er utrente, alle har hanekam i diverse farger og ser ut som de vil gjøre opprør mot diverse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man "bestemmer" ikke over andre ved å skrive et innlegg på et forum.

 

Og det er hyggeligere å være i en by der menneskene framstår som noenlunde fornuftig kledd, pene hårfasonger, osv.

Det er ikke like koselig hvis alle er utrente, alle har hanekam i diverse farger og ser ut som de vil gjøre opprør mot diverse.

 

Jeg sier ikke at du bestemmer. Men du har jo et sterkt ønske om å bestemme.

 

Vi kjenner jo mange land som har lover som forbyr de frisyrer du nevner her. Synes du det hadde vært mye hyggeligere å bo i Nord-Korea eller Iran? Det er ingen hanekammer der, alle har samme frisyer. Og alle går fornuftig kledd.

 

maxresdefault.jpg

 

Iran_Women_Army_1.jpg

 

Så mye koseligere det blir når alle er like. Når ingen kan velge selv. Hvis du lurer på hvorfor noen av disse like menneskene i like fornuftige klær går med våpen, så er det fordi våpen er nødvendig og eneste løsningen på å få alle mennesker like. Uten våpen blir ikke mennesker like. For å få alle mennesker like må man gjøre de som ikke er like til lik.

 

Jeg synes det er mye hyggeligere med punkere og deres fornuftige klær, enn fanatiske kristenkjerringer som later som de har noe de skulle ha sagt. Det er ikke like koselig å se disse kristne ekstremistene som gjør opprør mot religionsfrihet, ytringsfrihet, politisk frihet og individualisme. De ønsker at alle skal være slaver for deres gud og at alle skal kle seg likt, slik de ønsker, og alle skal ha samme frisyre slik de ønsker. De tåler ikke at mennesker er forskjellig. De tåler ikke at mennesker tror på forskjellige religioner.

Endret av Abigor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det er mye hyggeligere med punkere og deres fornuftige klær, enn fanatiske kristenkjerringer som later som de har noe de skulle ha sagt. Det er ikke like koselig å se disse kristne ekstremistene som gjør opprør mot religionsfrihet, ytringsfrihet, politisk frihet og individualisme. De ønsker at alle skal være slaver for deres gud og at alle skal kle seg likt, slik de ønsker, og alle skal ha samme frisyre slik de ønsker. De tåler ikke at mennesker er forskjellig. De tåler ikke at mennesker tror på forskjellige religioner.

 

Men hvis du ser på mennesker som ser på seg selv som opprørere, ferdes de også i konforme miljøer med strenge kleskoder.

F.eks. mange heavy-rockere hevder at de hater kleskoder og regler. Men innbyrdes kler de seg helt likt, med lærbukser (og bukser som ligner på tights?), langt hår, tatoveringer, de sørger for å bli fotografert med øl og røyk, etc.

En type rockere kler seg til og med bare i svart, som en annen uniform. Hva ville skjedd hvis noen av dem møtte opp i et anstendig kontorantrekk? Det ville vært nei-nei-nei.

 

Før cirka 1960 og 1970 kledde alle seg normalt i Norge, uten at de var truet av gevær og fengsel.

Lenke til kommentar
Men hvis du ser på mennesker som ser på seg selv som opprørere, ferdes de også i konforme miljøer med strenge kleskoder.

F.eks. mange heavy-rockere hevder at de hater kleskoder og regler. Men innbyrdes kler de seg helt likt, med lærbukser (og bukser som ligner på tights?), langt hår, tatoveringer, de sørger for å bli fotografert med øl og røyk, etc.

En type rockere kler seg til og med bare i svart, som en annen uniform. Hva ville skjedd hvis noen av dem møtte opp i et anstendig kontorantrekk? Det ville vært nei-nei-nei.

 

Før cirka 1960 og 1970 kledde alle seg normalt i Norge, uten at de var truet av gevær og fengsel.

Det du sier er ikke riktig.

 

Ja, alle subkulturer kan ha sin egen kleskodeks. Og det kan gå til grensen av konformitet.

 

Men som du ser her, heavy-rockere kler seg ikke helt likt. Det er feil.

 

Twisted%20Sister%20IMR%203.jpg

 

iron-maiden-iron-maiden-iron-maiden_1920

 

De kler seg ikke helt likt. De har ikke langt hår. De har ikke tatoveringer. De blir ikke fotografert med øl og røyk.

 

Før 1960 og 1970 hadde de kristne så mye makt at de kunne straffe dem som våget å være annerledes. For eksempel med bøter, fengsel, tortur og dødsstraff. Den makten har de kristne mistet idag. Og friheten kan du se overalt i samfunnet.

 

Hva hadde skjedd om en kontoransatt møtte opp i et anstendig heavy-metal antrekk? Det ville vært nei-nei-nei.

 

Du foretrekker det du kaller for "anstendige klær". Og det finnes nok av fine klær å velge mellom:

stalin11b.jpg

Du har vel ikke noe imot et slikt antrekk?

 

Det er jo bedre å ha en sadistisk jævel i pen jakke fremfor en person med god moral og hanekam?

 

Mener du at det du kaller for "anstendige klær" fører til anstendige folk? Jeg har millioner av eksempler på det motsatte.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Men hvis du ser på mennesker som ser på seg selv som opprørere, ferdes de også i konforme miljøer med strenge kleskoder.

F.eks. mange heavy-rockere hevder at de hater kleskoder og regler. Men innbyrdes kler de seg helt likt, med lærbukser (og bukser som ligner på tights?), langt hår, tatoveringer, de sørger for å bli fotografert med øl og røyk, etc.

En type rockere kler seg til og med bare i svart, som en annen uniform. Hva ville skjedd hvis noen av dem møtte opp i et anstendig kontorantrekk? Det ville vært nei-nei-nei.

 

Før cirka 1960 og 1970 kledde alle seg normalt i Norge, uten at de var truet av gevær og fengsel.

Det du sier er ikke riktig.

 

Ja, alle subkulturer kan ha sin egen kleskodeks. Og det kan gå til grensen av konformitet.

 

Men som du ser her, heavy-rockere kler seg ikke helt likt. Det er feil.

 

 

Hei Abigor. Heavy-rockere kler seg vel mer forskjellig enn kristne fruer gjorde på 50 og 60-tallet iallefall, som det synes Frankline vil tilbake til. Lurer på om hun mener disse kommer til himmelen på tross av hvordan de kledde seg? De var iallefall kristne ; )

 

 

stryper-club-nokia.jpg

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva hadde skjedd om en kontoransatt møtte opp i et anstendig heavy-metal antrekk? Det ville vært nei-nei-nei.

 

Selvsagt. Men poenget er at det er heavyrockerne som hevder at de gjør opprør mot klesregler. De vil liksom ikke ha noen klesregler, mens det er åpenbart for utenforstående at de har klesregler.

 

På bildene ser vi forresten at en del av dem har en ganske androgyn stil. Allerede Kiss begynte å bruke et lass med sminke (men da var det ikke for å ligne på damer, men for å få et demonisk utseende).

Lenke til kommentar
Selvsagt. Men poenget er at det er heavyrockerne som hevder at de gjør opprør mot klesregler. De vil liksom ikke ha noen klesregler, mens det er åpenbart for utenforstående at de har klesregler.

Kilde? Eller er dette en løgn du serverer meg som du forventer jeg skal ta som fakta? Hvis du ser på bildene jeg viste så er det åpenbart at det ikke er noen klesregler her. Ikke tattoveringer, ikke langt hår, ikke øl eller røyk på bilde.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du ser på bildene jeg viste så er det åpenbart at det ikke er noen klesregler her. Ikke tattoveringer, ikke langt hår, ikke øl eller røyk på bilde.

 

Nuvel. Ikke destod mindre har heavy rockerne noen i nærmiljøet som ser ut som dem.

 

Hmm, nice. Her kan vi sitte og utveksle bilder av heavy rockere :hmm:

 

499390-ac-dc.jpg

 

Ganske interessant å studere bilder av fansen under konserter, de ser påfallende ofte ut til å outrere til en dyrisk oppførsel. Her ser vi at de har fått utdelt røde horn (om ikke bildet er photoshoppet da. Men det ser kanskje ut til at det er horn som alle har fått utdelt før konserten).

Lenke til kommentar

 

Nuvel. Ikke destod mindre har heavy rockerne noen i nærmiljøet som ser ut som dem.

 

Hmm, nice. Her kan vi sitte og utveksle bilder av heavy rockere :hmm:

 

499390-ac-dc.jpg

 

Ganske interessant å studere bilder av fansen under konserter, de ser påfallende ofte ut til å outrere til en dyrisk oppførsel. Her ser vi at de har fått utdelt røde horn (om ikke bildet er photoshoppet da. Men det ser kanskje ut til at det er horn som alle har fått utdelt før konserten).

 

 

Ser hverken røyk, øl, lik hårsveis, tatovering eller noe annen felles kode av noe slag på det bildet.

Eneste de har til felles er at det står AC/DC på t-skjortene (som ellers ikke er like) til de fremste og at kanskje halvparten har på seg ac/dc horn i bakgrunnen, men det skulle jo bare mangle på en AC/DC konsert.

 

Sikkert ingen som har på seg kristendoms relaterte plagg på en kristen konsert mens de "dyrisk" tilber fiksjonskarakterene sine.

Lenke til kommentar

"men det skulle jo bare mangle på en AC/DC konsert."

 

Og du reagerer ikke i det hele tatt på dette? Det minner meg om en påstand om at hvite mennesker så lett blir bedratt. Dette basert på påstander om at Adam og Eva var svarte, og at det ikke eksisterte hvite og asiatiske mennesker før etter språk- og raseforvirringen etter syndfloden og Babels tårn.

Kanskje jeg lager en tråd om det senere.

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

 

"men det skulle jo bare mangle på en AC/DC konsert."

 

Og du reagerer ikke i det hele tatt på dette? Det minner meg om en påstand om at hvite mennesker så lett blir bedratt. Dette basert på påstander om at Adam og Eva var svarte, og at det ikke eksisterte hvite og asiatiske mennesker før etter språk- og raseforvirringen etter syndfloden og Babels tårn.

Kanskje jeg lager en tråd om det senere.

 

Jeg reagerer i aller høyeste grad. Jeg reagerer ved å bli rørt av at samfunnet har avskaffet sine klamme regler om at disse menneskene burde støtes ut og hva verre er for å nyte livet og ha det gøy.

Lenke til kommentar

 

"men det skulle jo bare mangle på en AC/DC konsert."

 

Og du reagerer ikke i det hele tatt på dette? Det minner meg om en påstand om at hvite mennesker så lett blir bedratt. Dette basert på påstander om at Adam og Eva var svarte, og at det ikke eksisterte hvite og asiatiske mennesker før etter språk- og raseforvirringen etter syndfloden og Babels tårn.

Kanskje jeg lager en tråd om det senere.

 

Her ser du friheten, motstanden mot slaveriet som moralens konstabler har fengslet så mange mennesker opp igjennom historien.

 

Du kan jo se av historien at det aldri har vært noen babylons tårn eller syndeflod slik den jødiske mytologien forteller om. Du snakker om at andre mennesker er bedratt. Men da må du ikke glemme at den enkleste personen å bedra er seg selv.

 

Klart mennesker blir lett bedratt, også de som lar seg lure av mytologier laget av fremmede folk fra asiatisk ørken.

 

Jeg kan aldri la meg lure av din asiatiske religion. Jeg vil ikke la meg bli bedratt selv om mange andre er det.

 

At du lar deg skremme av en AC/DC konsert er på samme nivå som en treåring skulle la seg skremme av en kaptein sabeltann forestilling. Hadde du vært voksen ville du forstått at det bare er teater. Men jeg har jo hørt at man må ha et barns frie fantasi og ukritiske sinn for å godta den religionen du har blitt bedratt av.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Klart mennesker blir lett bedratt, også de som lar seg lure av mytologier laget av fremmede folk fra asiatisk ørken.

 

 

Men du tror vel på at alle mennesker nedstammer fra skjeletter som "Lucy" som ble funnet i Afrika? I tilfelle burde ikke ordet "fremmed" tillegges noen særlig vekt.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

 

For andre gang i denne tråden påminnes det at i henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

Videre brudd på dette vil heretter føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...