Gå til innhold

Hvem vinner Fotball-VM 2014 (Poll)


Adrax

Hvem vinner Fotball-VM 2014?  

48 stemmer

  1. 1. Hvem vinner Fotball-VM 2014?

    • Frankrike
      0
    • Brasil
    • Mexico
      0
    • Portugal
      0
    • Elfenbenskysten
      0
    • Italia
    • Tyskland
    • Argentina
    • Nederland
    • Uruguay
      0
    • Colombia
      0
    • England
    • Chile
    • Japan
    • Hellas
      0
    • Spania
    • Belgia
    • Kroatia
      0
    • Russland
      0
    • Et annet land
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brasil vinner.

 

Skrevet i stjernene.

 

Hulk og Neymar er hvertfall on fire for tiden. Men hva skjer om en av dem blir skadet? Har brasil gode nok erstattninger?

 

Tror forsåvidt Brasil kommer langt men spørs om de klarer å vinne det hele. Personlig tror jeg Belgia kan være "The dark horse" til å vinne. Ungt og bra lag med en in-form Lukaku på topp kommer til å bli farlig!

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ingen argumenter for eller i mot at Brasil vinner, bare har hatt det på følelsen nå i noen år nå, at i år er det deres tur, på hjemmebane.

 

Belgia er mitt favorittlag i VM, men de er fortsatt en stor underdog. De blir hypet veldig opp (av meg blant annet), og må være veldig gode og ha en del tur for i det hele tatt snakke om en semifinale eller finale.

Lenke til kommentar

Eg trur ikkje berre Tyskland vinner, eg trur dei gruser all motstand.

EM 2012 viste kor god dei er. Hadde det ikkje vore for éin fantastisk kamp av Italia, hadde dei vunnet.

 

No har to år gått.. Profilane har vorte litt eldre, fått nokon år med ekstra erfaring. Dei som var smågutar i forige EM er no vaksne, fantastiske fotballspelere: Özil, Reus, Götze, Kroose, Boateng osv.. I tillegg har dei ENORMT med rutine i Lahm, Schw, og Neuer.

 

Troppen er ufatteleg brei. Det enste laget som kan miste hele førsteellveren og framleis ha eit lag som er betre enn dei andre.

Troppen har erfaring fra alle dei store ligaene.

Filosofien fungerer mot alle motstandare.

 

Eg trur og håper Tyskland vinner!

Lenke til kommentar

Tyskland har det sterkeste laget på papiret, spør du meg. De har bare én 35 år-gammel spiss i troppen, ja, men jeg tipper de vil bruke enten Gotze eller Müller som falsk nier. Svakhetene deres vil kanskje være mangel på en skikkelig defensiv midtbane, da de har en del skader der. L. Bender, S.Bender og Gundogan er alle skadet, mens Khedira nettopp er tilbake fra langvarig skade. Godt mulig at Lahm da blir satt på midtbanen. De har også en veldig uerfaren venstreback i Durm, som såvidt har spilt en eneste landskamp, og spilte spiss på Dortmunds andrelag for ett år siden.

Klimaet kan jo også bli en liten ulempe for tyskerne.

 

Brasil vinner ikke, de vil ikke takle presset på hjemmebane. Heller ikke veldig imponert over troppen.

 

Spania har fortsatt den samme gamle kjernen som har vunnet alt siden 2008. De er blitt for gamle, og vil ikke klare å vinne igjen.

 

Nederland er fortsatt for avhengig av sine gamle stjerner og sliter fortsatt med for dårlig forsvar. Mangler også en viktig Strootman. Dessuten har Van Gaal en jobb å gjøre i Manchester, så de kan gjerne ryke i gruppespillet for min del.

 

Argentina, en av verdens beste angrepsrekker, men sliter fortsatt bakover?

Lenke til kommentar

Godt oppsummert Kammizez men ikke helt enig ang. Brasil. De leker seg virkelig på banen og man ser hvordan de elsker å spille for "eget" publikum i eget land.

 

Tyskland var vel heller ikke så imponerende i sist privatlandskamp. Tror likevel de kommer lengre enn Spania.....

 

Spania har jo en lei tendens til å spille kjedelig fotball, noe de gjorde sist VM også. Ballbesittelse, ballbesittelse og ballbesittelse.. 16 av 23 spillere er de samme som ble tatt ut i VM 2010. Folk blir eldre.. Man vet aldri men føler de sliter litt mtp. spisser. Costa er vel halvskadet og Torres kan man ikke skryte av. Villa er gammel..

 

Faktisk veldig vanskelig å spå en vinner, og attpåtil hvem som blir topp 3. Jeg tror Spania blir å underprestere, men tror Tyskland skal holde inn kampen til topp 3 hvertfall. Italia virker ikke i noe særlig god form, er også uten Montolivo. Italia blir vel man kun å se 1-0 seiere og 1-1 osv. Var svært målfattige oppgjør når Italia spilte sist VM.

Lenke til kommentar

Tyskland viste hvertfall god form igår med. 6-1 mot Armenia. Podolski hadde 1 mål og 3 assist! Skulle ønske han var så god for Arsenal. :p Marco Reus ute av VM med skade..

 

Brasil derimot... Det var trasige greier jeg var vitne til igår. 1-0 etter en scoring fra Fred som kom fra intet men burde deffinitvt ha puttet flere. Neymar lå mer på bakken enn han sto oppreist..

Lenke til kommentar

Hvis Tyskland eller noen Europiske vinner, vil de bryte en barrie. Fordi aldri har det hendt i historien at et Europeisk lag har vunnet på amerikanske continent.

 

Det har du rett i, hvertfall i VM-sammenheng. Brasil og Argentina har som oftest gjort det best på deres eget kontinent.

 

Italia har derimot vært nærmest å vinne VM på den siden av jordkloden flest ganger (Nord-amerika og Sør-amerika) med 2 finaler. Den ene finalen tapte Italia 4-1 mot Brasil i Mexico 1970. Den andre finalen tapte de på straffekonk mot Brasil i USA 1994.

 

Blir spennende å følge Italia, men hittil har de virket svak. Får håpe på litt Pirlo og Balotelli-magi. :D

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...