Gå til innhold

Kan man som kristen be om om at Satan skal omvende seg?


Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor bad du ikke til underbevisstheten din i stedet da;)? Hvilken sang var det forresten? :)

 

Ehm, fordi jeg ber ikke til noen, jeg tenker, og de tankene eksisterer i form av elektriske impulser og utgjør mine handlinger som bad med om å stoppe på Scope DJ – A New Beginning - Official Rebirth Anthem 2013.

 

haha for en sang <3

 

 

Jeg bad til gud (på ordentlig, var kristen før woho) i kveld om å få sove godt i natt og bli uthvilt til eksamen imorgen, guess what, et fuckings steam cleaning team kjører i 0,3 km i timen utenfor huset mitt ved E6 og den fuckings maskinen piper hvert 5-15 i et uforutsigbart mønster, mens rumlingen fra maskinene går gjennom vegger og kropp. GGWP God

 

Hører på den sangen nå :) Death isnt the end its just a new beginning. Rebirth. Høres ut som om de har hentet det fra Guds ord ;) Ønsker deg masse lykke til på eksamen :thumbs: Interessant med tankene eksistens elektriske impulser og underbeisstheten som forutser o.s.v...Høres ikke dumt ut :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på om man kan be om at Gud sparer mennesket for ildsjøen, i lys av samme bok: At Gud endrer sin plan.

Jeg har forresten en gang bedt om dette.

 

Redigering: Men jeg får ikke dette til å stemme med de 144 000.

Endret av 29989
Lenke til kommentar

Det er jo løgn som sekten Jehovas Vitner har funnet på. Du vet, samme gruppe som mente at verden skulle gå under 30 ganger i forrige århundre.

 

Du skal ikke be guden din gjøre noe etter din vilje, fordi din vilje aldri kan påvirke en som vet alt. Du kan ikke si noe gud ikke vet og gud har alllerede den beste planen fiks ferdig. Alle muligheter er regnet ut, alle alternative fremtider er forutsett.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Redigering: Men jeg får ikke dette til å stemme med de 144 000.

 

De 144 000 er vel et symbol på Israels 12 stammer, dvs det står det er 12 000 fra hver stamme (såvidt jeg husker). Man kan da ikke tro at bare Israels 12 stammer og bare 12 000 av hver skal bli frelst. Men så står det også at bak dem var det mengder av folk, fra alle stammer og tungemål.

 

Abigor: De 144 000 er følgelig ikke bare noe som Jehovas Vitner har funnet på.

 

Du er av Abrahams ætt, og er derfor ikke helt nødt til å slå følge med de falne englene i deres skjebne. Men det virker jo som du er helt klar for det?? Husk at en organisasjon heter Hells Angels. De virker også ut fra navnet, som at de ønsker å slå følge med de falne englene.

Lenke til kommentar

Så der har engler og jeg en ting til felles. Vi kan ikke bli tilgitt av jesus. Interessant.

 

Rom 5,18: "Difor: Liksom ein manns fall vart til fordøming for alle menneske, så fører ein manns rettferdige gjerning til frikjenning og liv for alle menneske."

 

Jesus døydde som eit menneske for å frelse menneske. Ein engel derimot er eit åndeleg vesen, og vi veit ikkje om det var mogleg for Gud å berge dei englane som vende seg til djevelen på ein liknande måte. Vi veit ikkje om desse englane har ønskje om å verte berga. Vi kan heller ikkje gå utifrå at englar har den same tidsdimensjonen som oss.

 

2. Pet 2,4: "For Gud sparte ikkje eingong englar som hadde synda, men støytte dei ned i avgrunnen, der dei vert haldne i varetekt i mørke holer heilt til domen."

 

Idag arbeider dei falne englane saman med djevelen for at flest mogleg menneske skal gå fortapt. I tusenårsriket vert alle vonde krefter kasta i avgrunnen, og deretter får dei alle sin dom i eldsjøen som brenn med svovel. Her kjem også alle ikkje-kristne som ikkje står oppført i Livsens Bok.

Endret av Cair Paravel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så der har engler og jeg en ting til felles. Vi kan ikke bli tilgitt av jesus. Interessant.

Du må søke sannheten for å vite om jesus. Det skjer med vekst og åndelighet at jesus kan bli en del av livet. Men du trenger ikke å måtte tro på Jesus av den grunn. Men det vil trolig skje allikevel fordi du kommer nærmere kjernen. Derfor blir det også helt unaturlig for noen som ikke har opplevd mer sannhet i seg selv i å høre om jesus på den måten mange snakker om. Selvom også mange kan ha det fra barnben av at å måtte tro på jesus som igjen kan bli en annen sannhet og som ikke vil stemme med den virkelige sannhet. TIlgivelse er noe som oppleves når man nærer sitt jeg til å motta. Men man kan tilgi seg selv uten noen jesus og Gud. Noe som kan lede en til mer fred også. Om man føler det er et behov for en...Og på magisk vis vil det fungere :) Engler kan man selv velge å tro på. Det samme med Jesus også. Men enda viktigere er det å være glad i seg selv, fordi da er det så mye enklere å være glad i andre også :) Du kommer selvfølgelig til himmelen:) Gud elsker deg :) Men det er fordi jeg har valgt å tro det finnes en himmel da... Det trenger ikke være en himmel i det hele tatt. men jeg tror vi kommer dit vi hører til igjen, og at det er vanskelig å forestille seg hva en himmel er sånn utenom fysisk tilstand :) Men siden vi er skapt med ånd og sjel så er nok himmelen vi kommer til også det tror jeg :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Fysisk sett er det jo verken en Gud eller en satan vi kan ta eller føle på. Men åndelig så er de der. Men de er i vårt sinn først og fremst. Og derfra kan vi velge hva satan eller Gud er for noe. Men sånn fysisk sett så er det opp til oss velge det gode eller det onde. Og med å velge det som gjør godt fremfor det som gjør ondt. Så gir vi næring til oss selv og andre som er god.

 

Med gamletestamentet som også Jesus studerte så skjønte han en del av det :) Og da siden han var God ville han også at alle skulle gjøre som ham :) Og komme til Gud den gode, for å gi oss frihet :) Han var en profet og var Guds barn. Åndelig...Og bibelen ble brukt for å gi lære. Jesus lærte å kjenne den gode Gud. Og de som fortalte om Jesus kjente den Gode Gud og ville også skape fred blant mennesker. Satan snakkes om at er alt det som kommer pga synd. Og den største synd jeg vil si er Er at mange ikke elsker seg selv. Og derfor også søker på feil plass etter å tilfrestille kjærligheten og med det utfører synd for sin "Gud" som er god. Og når da synden for lov til å herske blir dette denne "satan" som er et bilde på det onde. Og be til Gud om at den onde skal forsvinne betyr at man har funnet mer kjærlighet til seg selv og ønsker mer godt også :)

 

Allikevel kan tro være med på å forandre det onde til det gode. Men man kan også ha en tro som er av det onde og også få mer ondt og også da påføre andre dette...Men når flere kommer til det gode vil det onde forsvinne. Altså satan våre synder...som er frukten av våre tanker fordi vi har fått dårlig næring...Og med læren om Gud eller Jesus så velger noen å overgi seg til ham...Og med det blir flere fri fra synden fordi de velger en God Gud fremfor å synde...Men det er opptil dem allikevel om de vil følge satan eller Gud...Og siden det ikke er fred enda på jorden blant mennesker er fortsatt satan med på å styre menneskers sinn...Men de kan overgi seg...Når de slutter å ville synde. Og derfor er det en kamp. Fordi de fleste vet ikke hvordan...Og har man gått vill...da må det mirakler til. Og dette er ting som skjer åndelig hvis det skjer. Og det har med hva vi egentlig ikke vet og gjøre derfor kan det likeså godt være Gud :)Men det må skje i menneskene også at de lytter til Gud :) Og det er mye ondt i verden til at det blir enkelt. Men jeg tror veldig på Gud og vet at flere og flere vil komme til ham :) Og åndelig sett så sloss satan og Gud, men satan vil egentlig til Gud han også. Fordi satan er den lidende. Men kan også tro han gleder seg synden.Men det er fordi han er blind. Og når han overgir seg vil vi alle se også..Fordi han holder mange tilbake til alle er kommet til Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Redigering: Men jeg får ikke dette til å stemme med de 144 000.

 

De 144 000 er vel et symbol på Israels 12 stammer, dvs det står det er 12 000 fra hver stamme (såvidt jeg husker). Man kan da ikke tro at bare Israels 12 stammer og bare 12 000 av hver skal bli frelst. Men så står det også at bak dem var det mengder av folk, fra alle stammer og tungemål.

 

Abigor: De 144 000 er følgelig ikke bare noe som Jehovas Vitner har funnet på.

 

Du er av Abrahams ætt, og er derfor ikke helt nødt til å slå følge med de falne englene i deres skjebne. Men det virker jo som du er helt klar for det?? Husk at en organisasjon heter Hells Angels. De virker også ut fra navnet, som at de ønsker å slå følge med de falne englene.

 

Jeg ser nå at det var feil å be om at Satan vil omvende seg. Viktig at du lærte meg Hebr 2,16.

 

Det fremgår - ad. andre tråder (setter punktum for min deltagelse her) allerede av Daniel at helvete er en realitet. (Det er en mye at helvete introduseres i NT.)

 

Takk for at du repeterte at tallet er 144 000 + x.

Lenke til kommentar

Og med bønn tror jeg alt henger sammen åndelig. SÅ når du ber så kan du risikere å få bønnen din i oppfyllelse. Så når du ber om at satan omvender seg vil det skje noe i alle. Men ikke alle vil omvendes..Men mange. Og jo flere bønner jo flere bønnesvar:) Men med at jesus døde for oss så har vi egentlig blitt fri fra satan alle sammen...Vi ser det bare ikke riktig enda. det blir som med stjerner som er døde, men som allikevel fortsatt ser ut til å være der og lyse ;)

 

Vi er alle i himmelen vi vet det bare ikke enda:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jeg ser nå at det var feil å be om at Satan vil omvende seg. Viktig at du lærte meg Hebr 2,16.

 

 

Det var så forunderlig, jeg søkte etter noe annet fra Bibelen (om adventistenes lære om de dødes søvn), og plutselig stod det: Og Bibelen sier at det ikke er noen omvendelse for de falne englene, se Hebreerne 2, 16. Og jeg tenkte: Hva??

Hebreerne er egentlig et brev man burde granske mer straks, for der står det også: Håpet er sjelens anker. Et gullkorn jeg heller ikke kjente til før nylig.

 

Om helvete: Markus 9,48 forteller om larvene som ikke dør og ilden som ikke slokner. Dette har sin parallell i GT, nemlig Jesaja 66,24.

 

 

De skal gå ut og se

likene av de menneskene

som gjorde opprør mot meg.

For dem skal marken ikke dø

og ilden ikke slukne.

De skal være en gru for alle mennesker.

 

Her virker det også sannsynlig at helvete (geenna) beskrives som et sted gjort i stand for opprørerne.

Slår man opp på Gehenna i wikipedia, står det:

 

Gehenna

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Gehenna kan bety to ting:

Lenke til kommentar

Du er av Abrahams ætt, og er derfor ikke helt nødt til å slå følge med de falne englene i deres skjebne. Men det virker jo som du er helt klar for det?? Husk at en organisasjon heter Hells Angels. De virker også ut fra navnet, som at de ønsker å slå følge med de falne englene.

Jeg har ikke noe slektskap til Abraham og er ikke av hans ætt. Jeg er ikke av jødisk ætt men av europeisk ætt.

 

Så lenge jeg har benektet den hellige ånd så sier bibelen helt tydelig at jeg aldri kan bli tilgitt. Så da er jo spørsmålet om jeg skal prioritere hva du sier eller hva bibelen sier. Nå har jo du riktignok gått flere år på bibelskole enn det jesus har, så kanskje din mening veier tyngst?

Ein engel derimot er eit åndeleg vesen, og vi veit ikkje om det var mogleg for Gud å berge dei englane som vende seg til djevelen på ein liknande måte.

Ja du har nok rett i at guden din er for svak til dette.

Du kommer selvfølgelig til himmelen:) Gud elsker deg :)

Bare noen som hater meg vil straffe meg til evig slaver i himmelen. Og gud hater jo alle mennesker, så det er ikke umulig at han vil forsøke å tvinge meg dit. Heldigvis er guden din alt for svak til å tvinge meg til noe som helst. Og dessuten har guden din selv sagt at jeg aldri noen sinne kan bli tilgitt. Jeg kan aldri bli tilgitt i dette livet. Jeg kan aldri bli tilgitt i det neste livet.

SÅ når du ber så kan du risikere å få bønnen din i oppfyllelse. Så når du ber om at satan omvender seg vil det skje noe i alle. Men ikke alle vil omvendes..Men mange. Og jo flere bønner jo flere bønnesvar:) Men med at jesus døde for oss så har vi egentlig blitt fri fra satan alle sammen...Vi ser det bare ikke riktig enda. det blir som med stjerner som er døde, men som allikevel fortsatt ser ut til å være der og lyse ;)

 

Vi er alle i himmelen vi vet det bare ikke enda:)

Jo flere ganger du gjetter på hendels, jo oftere vil hendelser skje. Det gjelder for eksempel i lotto, jo flere ganger du spiller, jo større sannsynlighet har du for å vinne.

 

Å be til gud er meningsløst. Alle dine tanker og ønsker har guden din tatt med i regningen før du ble født. Uansett hva du tenker og ber om så har guden din regnet ut alle alternative fremtider. Og guden din har full oversikt og valgt det beste uavhengig av hva du ber om. Ingen av dinne bønner blir besvart, guden din kjører på med viljen sin uavhengig. Så vil du kun få bønnesvar i de tilfellene der bønnen din er i samsvar med guden din sin forhåndsbestemte plan.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Bare noen som hater meg vil straffe meg til evig slaver i himmelen. Og gud hater jo alle mennesker, så det er ikke umulig at han vil forsøke å tvinge meg dit. Heldigvis er guden din alt for svak til å tvinge meg til noe som helst. Og dessuten har guden din selv sagt at jeg aldri noen sinne kan bli tilgitt. Jeg kan aldri bli tilgitt i dette livet. Jeg kan aldri bli tilgitt i det neste livet.

Å be til gud er meningsløst. Alle dine tanker og ønsker har guden din tatt med i regningen før du ble født. Uansett hva du tenker og ber om så har guden din regnet ut alle alternative fremtider. Og guden din har full oversikt og valgt det beste uavhengig av hva du ber om. Ingen av dinne bønner blir besvart, guden din kjører på med viljen sin uavhengig. Så vil du kun få bønnesvar i de tilfellene der bønnen din er i samsvar med guden din sin forhåndsbestemte plan.

 

ok. Får ikke svart ordentlig fordi mod mener så mye rart at jeg ikke vet hva jeg kan si

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Så mye kontroversielt synsing som du produserer så er det kanskje like greit.

hehe:) Ja det er jo sagt fra før av.

 

Men Guden min sier ikke at du ikke kan bli tilgitt så du tar feil når det gjelder Guden min. Om det meste egentlig når du kommer til min Gud :)

 

Men det er ikke mitt problem hva du tror og ikke tror.

 

Dessuten kan du ikke benekte noe du ikke vet hva er. ( Den hellige ånd)

 

Også må du huske på at vi har fri vilje så Gud gjør veldig lite egentlig så sant vi ikke velger hva Gud skal gjøre for oss også m.m. :) Det er vårt valg det kommer an på enten hva Gud vil eller ikke.

 

Også blir det feil å skylde på Gud for at ting ikke er bra o.s.v. For om vi ikke hadde blitt skapt med fri vilje ville vi alle vært roboter. Og det hadde ikke vært mye kjærlighet i det tror jeg.

 

Og lese ut fra bibelen og andre skrifter uten å kjenne Gud vil ikke gjøre til at man blir kjent med Gud uten å ville det selv eller ved at den hellige ånd kommer og hjelper til :)

 

Den hellige ånd er en forutsetning for å bli kjent med Gud. uten den ingen Gud.

 

Og ved den hellige ånd så vet man mer. Det er bare å gå ut så kan man vite hvem som har hva slags ånd i seg:) Alle har ånd:) Men den hellige er mye større. Og jeg kjenner din ;)

 

tjhoo hhoo hej då :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Ja du har nok rett i at guden din er for svak til dette.

 

Nice try, men nei. Det har ingenting med veikskap å gjere, men om logikk. Kan vel Gud skape ein stein som er så stor at han ikkje kan løfte den? Eller kan ein mann gifte seg med syster åt enkja si? Like lite kan Gud tolerere synd. Men han er like allmektig av den grunn:

 

Luk 1.37: "For ingen ting er umogeleg for Gud."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har alt med svakhet å gjøre. Din gud er alt for svak til å klare noe som helst. Ja, for svak til selv å skape en liten stein.

 

 

The Prestige 3:

"Weak is your god

And I know you feel the same

The Trust

You put in him - will not repay

I look at you

And all I see is disbelief"

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Dette har alt med svakhet å gjøre. Din gud er alt for svak til å klare noe som helst. Ja, for svak til selv å skape en liten stein.

 

Kol 1.16: "For i han vart alt skapt, i himmelen og på jorda, det synlege og det usynlege, dei som tronar og dei som styrer, både makter og herredøme – alt er skapt ved han og til han."

 

Det er eit underfullt mysterium at den sterkaste eksisterande makt kunne ha kjærleik og omsut for oss tarvelege og syndige menneske. Vi er som amøber i møte med Guds allmakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...