Gå til innhold

GeForce GTX Titan Z har kommet til Norge


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvis du vet hva "supercomputer" betyr, så er det nettopp det jeg har snakket om hele tiden. Hvis du trenger mest mulig CUDA-ytelse per PCIe-spor så er dette kortet glimrende. "supercomputer" er ikke spilling.

Er du ikke villig til å lese?

 

nVidia skriver samtidig som de skriver at kortet er en superdatamaskin at kortet er laget for spilling (engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming). Jeg sier ikke at du tar feil om at kortet er laget til f.eks CUDA, jeg skriver at det også er markedsført som ett spillkort hvor du sier jeg har missforstått.

 

Titan er kort for arbeidsstasjoner som også duger til spilling, ikke motsatt.

 

Ikke det at jeg ikke var litt agresiv i går og beklager for det.

Men jeg argumenterer ikke for hva Titan Z er og ikke er. Jeg skriver hva nVidia har markedsført kortet som og ikke hva dine personlige meninger er og viser til referanser. Hvis du ikke er villig til å diskutere det så er det greit, men en jo/nei diskusjon er bare dumt.

Som jeg skriver flere ganger så skriver de at det er det ultimate kort til spilling og lager flere videoer for kortet som kun retter seg mot spilling, ikke arbeidsstasjoner.

Og se på den ene setningen: "engineered for next-generation 5K and multi-monitor gaming" og forklar meg hvorfor de skriver dette uten å mene å markedsføre dette som ett spillkort.

 

Ta en titt på quadro kortene. hva er de? jo de er KUN arbeidstasjon og ræva på spill. mange har lengta etter kort som kan begge deler og det er det nvidia har skapt med titan z, og det alle som er 3d designere vet om dette kortet og andre geforce kort er at det fungerer i arbeidstasjon også. og da vil et titan z gjøre det meget bra i en arbeidstasjon.

hardcore gamere vet ikke hva rendering elelr viewport krever og ikke krever og hvordan det er, derfor er det ingen vits at nvidia skal lære gamere hvordan det er for arbeidstasjon

man trenger ikke titan z for 4k og multimonitor, man trenger titan derimot. men kombi med arbeidstasjon så trenger man titan z.

ikke meninga å hoppe inn i en diskusjon dere hadde men kanskje jeg lyste nye lys i forklaringen, vet ikke men gave it a shot ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Titan Z markedføres av nVidia som det råeste gaming kortet og ligger i samme kategori som de andre GTX korta på deres hjemmeside. Her er et sitat fra nVidia sin egen nettside :

 

 

GeForce® GTX™ TITAN Z is a gaming monster, the fastest card we’ve ever built to power the most extreme PC gaming rigs on the planet. Stacked with 5760 cores and 12 GB of memory, this dual GPU gives you the power to drive even the most insane multi-monitor displays and 4K hyper PC machines.

 

Her beskrives Tesla K40 workstation kortet :

 

 

TESLA GPU Accelerators for workstations

Get cluster level performance right at your desk with NVIDIA® Tesla® GPU Accelerators, based on the NVIDIA Kepler™ Architecture.

With the introduction of Tesla K40 GPU Accelerators, you can run big scientific models on its 12GB of GPU accelerator memory, capable of processing 2x larger datasets. It also outperforms CPUs by up to 10x with its GPU Boost feature, converting power headroom into user-controlled performance boost. Solve complex computational problems quickly and efficiently with the Tesla K40 GPU for workstations, right from your desk.

 

For Quadro K6000 :

 

 

The most powerful pro graphics on the planet built for tackling the largest visual projects, 12GB of on-board memory, advanced display capabilities for large-scale visualization, and support for high-performance video I/O.

 

Så selv om man kan bruke Titan Z som et workstation kort, så markedføres og selges det som et gaming kort. End of story.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

haha, jeg tror denne diskusjonen kommer til å forsette til neste århundre.

 

Ingen har helt forstått at nVidia kan gjøre akkurat slik som de vil og at vi har alle fri vilje til å kjøpe akkurat det vi vil :)

 

Skal vi begynne å diskutere hvorfor det selges hus med 50+ toaletter også må?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

Kjøp av av et slikt kan da umulig forsvares. 2 x Titan black i SLI må da gjøre lignende nytte til omtrent 14-15 lapper. Måtte jo være filmstudioer eller andre med et slikt behov som vil spare plass i PCen. Ser for meg flere fremtidige spill med 4K (kanskje flight sim) over flere skjermer der kanskje annet utstyr opptar plassen slik at du ikke kan ha 2 billigere kort i SLI. Prisen på dette kortet burde vært ca 14000,-

Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

Titan Z markedføres av nVidia som det råeste gaming kortet og ligger i samme kategori som de andre GTX korta på deres hjemmeside. Her er et sitat fra nVidia sin egen nettside :

 

 

GeForce® GTX? TITAN Z is a gaming monster, the fastest card we?ve ever built to power the most extreme PC gaming rigs on the planet. Stacked with 5760 cores and 12 GB of memory, this dual GPU gives you the power to drive even the most insane multi-monitor displays and 4K hyper PC machines.

Her beskrives Tesla K40 workstation kortet :

 

TESLA GPU Accelerators for workstations

Get cluster level performance right at your desk with NVIDIA® Tesla® GPU Accelerators, based on the NVIDIA Kepler? Architecture.

 

With the introduction of Tesla K40 GPU Accelerators, you can run big scientific models on its 12GB of GPU accelerator memory, capable of processing 2x larger datasets. It also outperforms CPUs by up to 10x with its GPU Boost feature, converting power headroom into user-controlled performance boost. Solve complex computational problems quickly and efficiently with the Tesla K40 GPU for workstations, right from your desk.

For Quadro K6000 :

 

The most powerful pro graphics on the planet built for tackling the largest visual projects, 12GB of on-board memory, advanced display capabilities for large-scale visualization, and support for high-performance video I/O.

Så selv om man kan bruke Titan Z som et workstation kort, så markedføres og selges det som et gaming kort. End of story.

I utgangpunktet enig, men det må legges til at:

Titan black og Z (og andre Tesla double prec kort) kan utmerket brukes som et workstation kort så lenge man er trofast mot Adobe sine produkter. Også andre 3D programmer kan nå brukes med "spillkort". Ja det finnes selvsagt andre 3D produksjons programmer som må ha spesifikke drivere som kun leveres med Quadro kort, men for de fleste vil ikke Quadro kort være nødvendig. Nvidia markedsfører jo selv Tesla kort med "double precision" egnet til avanserte regneoppgaver.

Lenke til kommentar

Kjøp av av et slikt kan da umulig forsvares. 2 x Titan black i SLI må da gjøre lignende nytte til omtrent 14-15 lapper. Måtte jo være filmstudioer eller andre med et slikt behov som vil spare plass i PCen. Ser for meg flere fremtidige spill med 4K (kanskje flight sim) over flere skjermer der kanskje annet utstyr opptar plassen slik at du ikke kan ha 2 billigere kort i SLI. Prisen på dette kortet burde vært ca 14000,-

 

Ja helt enig. Riktig pris for Titan Z burde ligge på rundt 15000,- eller akkurat det 2 stk Titan Black koster.

Lenke til kommentar

 

Skal ikke snakke på vegne av andre men hadde jeg selv kjøpt et grafikkort til 24k, forventer jeg av mine nærmeste at de sjekker meg inn på psykiatrisk pronto.

 

Men å kjøpe en ny BMW til 700 000 kr er helt greitt :p

 

Å jadda, bil er en risiko og tapsfri investering :)

Lenke til kommentar

Jeg tilbringer ca. 1/3 av uka i sengen. Om jeg kjøper seng med tilbehør til 40k mener folk jeg bruker for mye på sengen min.

Jeg tilbringer ca. 1/5 av uka foran PCen. Om jeg bruker 20k+ på PCen sier folk jeg bruker for mye på PC.

Jeg bruker ca. 1/25 av uka min i bilen. Om jeg bruker <50k på bil, sier folk jeg bør legge mer penger i bilen...

Lenke til kommentar

En seng til 40 000 har du i 20-25 år, og gir støtte til ryggen din (Den skal du nemlig ha hele livet)

En bil har verdiskapning, i form av at du kommer deg til jobb, (Så du bruker 1/25 av uka i bilen, hvor lang tid hadde du brukt om du skulle gå? Tid er mer verdt enn penger).

 

Skjermkort til 23 000 som er forbigått om ett år, av kort til langt under halvparten av prisen. Det er faktisk ikke like lett å forsvare. Å sammenligne dette med bilkjøp og kjøp av seng er totalt irrelevant. Om du føler du må rettferdiggjøre kjøpet med slike sammenligninger, burde du trolig ikke kjøpe det.

 

Har du penger til det, og det gir deg noe å kaste dem bort på et slikt kort. Kjør på, jeg skal være sjalu, men jeg hadde ikke tatt samme valget.

Lenke til kommentar

Så selv om man kan bruke Titan Z som et workstation kort, så markedføres og selges det som et gaming kort. End of story.

Du tar feil

For researchers, scientists and other CUDA developers, meanwhile, GTX TITAN GPUs delivered unparalleled double-precision computational performance that can be found beneath your feet in a traditional PC chassis.

Titan Z er et skjermkort for profesjonell bruk som også duger bra til spilling. Det er også forøvrig det kortet fra Nvidia som gir høyest ytelse per PCIe-spor, uavhengig av bruksområde.
Lenke til kommentar

 

Så selv om man kan bruke Titan Z som et workstation kort, så markedføres og selges det som et gaming kort. End of story.

Du tar feil

For researchers, scientists and other CUDA developers, meanwhile, GTX TITAN GPUs delivered unparalleled double-precision computational performance that can be found beneath your feet in a traditional PC chassis.

Titan Z er et skjermkort for profesjonell bruk som også duger bra til spilling. Det er også forøvrig det kortet fra Nvidia som gir høyest ytelse per PCIe-spor, uavhengig av bruksområde.

 

 

Nei, det gjør han ikke, og han har godt underbygd påstandene sine, det er åpenbart at nvidia ogås markedsfører kortet mot gaming.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er slik for oss mennesker at når vi har en hobby/lidenskap som betyr mye for oss, så prøver vi å rettferdiggjøre kjøp ved å overtale oss selv om at det vi har lyst på har vi bruk for. Kan være kult med ny hardware, ser absolutt den, men kan være litt lurt å bruke fornuften også en gang i blandt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så selv om man kan bruke Titan Z som et workstation kort, så markedføres og selges det som et gaming kort. End of story.

Du tar feil

For researchers, scientists and other CUDA developers, meanwhile, GTX TITAN GPUs delivered unparalleled double-precision computational performance that can be found beneath your feet in a traditional PC chassis.

Titan Z er et skjermkort for profesjonell bruk som også duger bra til spilling. Det er også forøvrig det kortet fra Nvidia som gir høyest ytelse per PCIe-spor, uavhengig av bruksområde.
Ek har kommet med vannblokk til TitanZ Dette gjør at man kan kjøre quad sli med 2 kort, og 4 kort med til sammen 8 gpu kjerner på ett hovedkort :))

Det blir rimelig grei gamingytelse og tallknusingsytelse til ca 100k :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så selv om man kan bruke Titan Z som et workstation kort, så markedføres og selges det som et gaming kort. End of story.

Du tar feil

For researchers, scientists and other CUDA developers, meanwhile, GTX TITAN GPUs delivered unparalleled double-precision computational performance that can be found beneath your feet in a traditional PC chassis.

Titan Z er et skjermkort for profesjonell bruk som også duger bra til spilling. Det er også forøvrig det kortet fra Nvidia som gir høyest ytelse per PCIe-spor, uavhengig av bruksområde.
Ek har kommet med vannblokk til TitanZ Dette gjør at man kan kjøre quad sli med 2 kort, og 4 kort med til sammen 8 gpu kjerner på ett hovedkort :))

Det blir rimelig grei gamingytelse og tallknusingsytelse til ca 100k :D

 

 

For ikke å glemme den penis forlengeren! :D

Lenke til kommentar
Betroz: selv om du tydeligvis ikke er seriøs, så er det noen av oss som forsøker å være det. Opptil 8 kraftige GPUer i én arbeidsmaskin kan være ekstremt nyttig for noen, og kan utføre enkelte arbeidsoppgaver som tidligere trengte et lite datasenter. Titan Z har absolutt sitt marked og gir mening for profesjonell bruk.
Lenke til kommentar

Betroz: selv om du tydeligvis ikke er seriøs, så er det noen av oss som forsøker å være det. Opptil 8 kraftige GPUer i én arbeidsmaskin kan være ekstremt nyttig for noen, og kan utføre enkelte arbeidsoppgaver som tidligere trengte et lite datasenter. Titan Z har absolutt sitt marked og gir mening for profesjonell bruk.

Problemet med å få inn fire Titan Z i et kabinett er at kortet er tre spor stort og har vifta på midten så det må være et åpent spor mellom kortene. For å få åtte GPUer inn i maskinen må man ha et ganske spesielt kabinett og en del PCIe-extendere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...