Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Jeg tviler sterkt på hvilken teknologisk innsikt du har når du ikke greier å kvitte deg med de svært irriterende tegnene.

Du får tvile ivei. ;)

 

 

Nå bruker jeg TOR-nettleseren også.

Eller dvs. jeg bare tester den u t. Den går jo svinaktig treigt da.

Å komme inn på forumet, og navigere seg inn på denne siden tok veldig lang tid.

Pluss at jeg ikk ikke lastet inn varslinger. Bruker som regel varslinger for å komme raskt inn.

 

Pluss at jeg får denne beskjeden når jeg trykket "svar nå";

"Although this page is encrypted, the information you have entered is to be sent over an unencrypted connection and could easily be read by a third party.

 

Are you sure you want to continue sending this information?"

 

Jeg kanselerte første gangen for å lime det inn. Men skal godta nå. :p

Mye styr med denne TOR visst. Men jeg finner nok bruksområde for den senere ;)

 

 

 

 

Uansett: Har du noen eksempler på historieforfalskning SF?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit (med vanlig browser):

 

 

Det er jo sånt ARK ikke liker så godt i sine arkiver. =)

Ekko av Carl Ivar Hagen?  

 

Partilederen og partiet som sutret seg til mer tid i NrK enn andre partier kunne drømme om.  Nå når de er kommet i posisjon, stiller de aldri opp.  Ikke særlig tillitsvekkende.

 

Hvis du ser på logoen til kanalen, så ser du tydelig det står ARK... Den første bokstaven her, likner mer på en A enn en N. Men siden streken i A'en er borte, og man kan få både NRK og ARK ut av den samme logoen, så tolker jeg det dit at det er begge deler. Det er Norsk Rikskringkastning, samtidig som det er Arbeiderpartiets rikskringkastning.

Arbeiderpartiet har jo mange ganger forsøkt å gi inntrykk av at Arbeiderpartiet er Norge, og den norske befolkning...

NRK.jpg

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

 

Jeg tviler sterkt på hvilken teknologisk innsikt du har når du ikke greier å kvitte deg med de svært irriterende tegnene.

Du får tvile ivei. ;)

 

 

Nå bruker jeg TOR-nettleseren også.

Eller dvs. jeg bare tester den u t. Den går jo svinaktig treigt da.

Å komme inn på forumet, og navigere seg inn på denne siden tok veldig lang tid.

Pluss at jeg ikk ikke lastet inn varslinger. Bruker som regel varslinger for å komme raskt inn.

 

Pluss at jeg får denne beskjeden når jeg trykket "svar nå";

"Although this page is encrypted, the information you have entered is to be sent over an unencrypted connection and could easily be read by a third party.

 

Are you sure you want to continue sending this information?"

 

 

Her går det lynraskt.  

 

Jeg var veldig fornøyd med NextGentel som jeg hadde i over 10 år.  Vi var jo ved årtusenskiftet alle klar over at bare amatører brukte Telenor.  Og de to årene jeg brukte Telenor, var det virkelig elendig.  Nettet var nede annenhver helg.  NextGentel var aldri nede i de årene jeg brukte dem.  Kommer nok aldri som pensjonist å få like bra nett som da jeg jobbet i SkandiaBanken.  Litt under 30 servere i parallell, gjorde at jeg kunne smokke av gårde 100 PDF dokumenter ved museklikk når de var lastet opp til nettleseren.

 

Først nå ser jeg hvor bra Gets fibernett er.  Krysser bare fingrene for at oppetiden er like bra som hos NextGentel.

 

Så dere bruker ikke den nye norske nettleseren https://vivaldi.com/ som er beregnet på litt mer profesjonelle brukere?

 

Her http://direkte.vg.no/studio/trav går det lynraskt.  En varmblods som åpner på 1,07 på Solvalla.  Glemmer aldri da mannen med gullhjelmen Atle Hamre åpnet 1.05 med Rite on Line.  

 

Nu trycker han Digital Link (eller noe i den duren) til.   Han krossar konkurrenterna og vinner med flere lengder i den svenske gulldivisjonen på Solvalla.

 

Men nå er det V75 2 på Sørlandet.  Bankeren satt, men da går det vel dårlig i de andre avdelingene.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
  1. Har lynrask nettilgang med frihet å gjøre? 
  2. Jeg opplever det ihvertfall slik.  
  3. Ingen problemer med å ha n nettsteder oppe samtidig på k nettlesere. 

See You Soon kommer tilbake etter lang pause på Sørlandet.  Da vinner den nok ikke.  Veldig sjelden at hester som har vært gode kommer tilbake i samme form etter lang Pause. 

 

See You Soon,  Nå er det middag.

 

Der svei jeg jaggu risen.  Slik går det når en sosialdemokrat diskuterer med liberalister og anarkister.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/valg2013/_-ap-har-rasert-helsevesenet-1.11176154

– Ap har rasert helsevesenet

– Arbeiderpartiet har rasert det norske helsevesenet, sier professor i medisinsk etikk Jan Helge Solbakk.

 

Her går det lynraskt.

Her også. Jeg har 100 mbit-linje.

Men med TOR gikk det vannvittig treigt.

Har ikke gått så treigt siden jeg var seksten år, og hadde analogt modem.

Og jeg hadde noe dritt fra nextnet engang også, som gikk vederstyggelig treigt enkelte ganger.

 

Jeg var veldig fornøyd med NextGentel som jeg hadde i over 10 år.  Vi var jo ved årtusenskiftet alle klar over at bare amatører brukt Telenor.  Og de to årene jeg brukte Telenor, var det virkelig elendig.  Nettet var ned annenhver helg.  NextGentel var aldri nede i de årene jeg brukte dem.

Så du var ikke på lag med Arbeiderpartiet da de ønsket å beholde telemonopolet da?

 

 

Jeg siterer:

"Avviklingen av telemonopolet og omdanningen av Televerket til statsaksjeselskapet Telenor har fratatt politiske myndigheter de fleste direkte styringsmulighetene, mens ulike former for insentivstyring er kommet i stedet. Telemonopolet ble avviklet til fordel for konkurranse. Målet med liberalisering og fristilling var å gi brukere og forbrukerne tilgang til bedre og billigere tjenestetilbud og produsenter av telekommunikasjonsprodukter og -tjenester tilgang til nye markeder."

 

http://www.sv.uio.no/mutr/publikasjoner/rapporter/rapp2002/Rapport49.html

 

Dette var jo Arbeiderpartiet og andre sosialdemokrater sterkt i mot. De ville jo ha sterk kontroll.

 

 

Siterer også fra Civita, den tenketanken som du stadig nevner i sterkt negative ordlag;

 

"Valgfrihet, slik vi forstår begrepet i dag, ble særlig aktuelt fra 1980-tallet i Norge. 68-erne og «Høyrebølgen» representerte, hver på sitt vis, en frihetsbølge, som løsnet båndene til den sosialdemokratiske reguleringsstaten. Politisk gikk Kåre Willochs Høyreregjering foran. Boligmarkedet, åpningstidsbestemmelsene, telemonopolet og eteren ble alle deregulert og liberalisert, slik at valgfriheten for borgerne økte."

Kilde: https://www.civita.no/2013/03/14/pa-tide-med-nye-reformer

 

Først nå ser jeg hvor bra Gets fibernett er.

Krysser bare fingrene for at oppetiden er like bra som hos NextGentel.

Er ikke konkurranse flott? Fører til innovasjon, og nyskapning, bedre og bedre tjenester.

Og du kan velge selv hva du vil ha, og om du vil betale for det. Tenk om det var slik med alt annet også?

Skole, helse, osv. Er klar over at du ikke ser dette i dag, men om det var blitt liberalisert, så ville du nok ikke klaget så mye. Da ville det ha kommet litt skryt på samme måte som du skryter av den private teletilbyderen Get og Nextgentel nå... Jeg selv avskyr Nextgentel. Jeg fikk en regning på 24 000 kroner, fordi jeg var så dum at jeg brukte deres trådløse internett i Egypt da jeg var der for 10 år siden... Men jeg sutrer ikke for det. Det er nedbetalt. Sure penger, men shit happens. I dag har jeg en teletilbyder, Chess, som da gir meg melding og advarer meg slik at jeg kan unngå ubehagligheter. Så bruker jeg Canal Digital som internett.

 

 

Så dere bruker ikke den nye norske nettleseren https://vivaldi.com/ som er beregnet på litt mer profesjonelle brukere?

Har ikke hørt om den. Men den må jo testes ut!

 

 

Her http://direkte.vg.no/studio/trav går det lynraskt.  En varmblods som åpner på 1,07 på Solvalla.  Glemmer aldri da mannen med gullhjelmen Atle Hamre åpnet 1.05 med Rite on Line.  

 

Nu trycker han Digital Link (eller noe i den duren) til.   Han krossar konkurrenterna og vinner med flere lengder i den svenske gulldivisjonen på Solvalla.

 

Men nå er det V75 2 på Sørlandet.  Bankeren satt, men da går det vel dårlig i de andre avdelingene.

Mener å ha lest om en test for ikke lenge siden som kåret firefox til den beste nettleseren.

Jeg bruker nå Opera fordi den fungerer best. Den er helt perfekt for min del. Med firefox så blir det krøll i skrivefeltet her. Det blir da (i firefox) som å skrive i notepad uten tekstbryting... Noe som er ekstremt plagsomt. Dessuten så har Opera innebygget alle de funksjoner og ting jeg trenger fra før av. Jeg liker også Chrome... Men liker vel egentlig Opera best. Men varierer. Bruker litt forskjellig alt ettersom. :)

 

Du ser jo også effekten av konkurransen mellom nettlesere: Det gjør alt mye bedre. Og kan skreddersy personlige løsninger. Man kan tilpasse den sin egen smak osv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Edit (med vanlig browser):

 

 

 

Det er jo sånt ARK ikke liker så godt i sine arkiver. =)

Ekko av Carl Ivar Hagen?  

 

Partilederen og partiet som sutret seg til mer tid i NrK enn andre partier kunne drømme om.  Nå når de er kommet i posisjon, stiller de aldri opp.  Ikke særlig tillitsvekkende.

 

Hvis du ser på logoen til kanalen, så ser du tydelig det står ARK... Den første bokstaven her, likner mer på en A enn en N. Men siden streken i A'en er borte, og man kan få både NRK og ARK ut av den samme logoen, så tolker jeg det dit at det er begge deler. Det er Norsk Rikskringkastning, samtidig som det er Arbeiderpartiets rikskringkastning.

Arbeiderpartiet har jo mange ganger forsøkt å gi inntrykk av at Arbeiderpartiet er Norge, og den norske befolkning...

NRK.jpg

 

 

Jeg håper for gudsskyld at dette var ironi og tullball? Det er jo helt på linje med fjortissene som analyserer Malboro pakken og tolker om bokstavene til KKK etc etc @konspirasjonsteorier. Pinlig

Lenke til kommentar

At du nå endrer din påstand til at "tollvesenet kan hindre ting i å komme over grensa" tyder bare på at du ikke har noe som helst grunnlag for din orginale påstand.

Jeg har ikke endret påstand. Det var snarere en grei en-setning på hva tollvesenet i sin aller enkleste form gjør. Så kan man med den informasjonen tenke seg frem til om det betyr at de er delaktige i å hindre forskjellige ting i å komme over grensa.

Men for all del... Krangle gjerne på at noen som kan hindre innførsel kan ha innvirkning på resultatene av innførsel. Whatever floats your boat, som det heter på godt norsk.

 

Videre er jeg fullstendig irrelevant for hvorvidt DIN påstand er sann eller ikke.

Som sagt er min påstand at tollvesenet, som har makt til å nekte innførsel, delaktig i å minimere spredning - da altså grunnet forbud mot innførsel fra spesielt utsatte steder.

 

Det er du som har bevisbyrden for dine påstander, eller du kan eventuellt trekke dem tilbake om du finner at dine påstander er tomme påstander.

Jeg vet fortsatt ikke hva du forventer i retur fra dette. Må jeg bevise for deg at tollvesenet kan nekte innførsel av noe på forskjellige grunnlag? Det bringer oss vel bare tilbake til at du burde lese deg litt opp på tollvesenets gjøren og laden før du har noe å tilføre diskusjonen.

 

Anbefaler en titt på tråden om logikkens 10 bud.

8. Du skal ikke gi andre bevisbyrden for dine påstander.

Jeg har ikke bedt deg bevise noe som helst.

Lenke til kommentar

Political-Spectrum-Essentialized6.jpg

 

Jeg håper for gudsskyld at dette var ironi og tullball? Det er jo helt på linje med fjortissene som analyserer Malboro pakken og tolker om bokstavene til KKK etc etc @konspirasjonsteorier. Pinlig

Selvsagt ikke ment helt totalt alvorlig. Men NRK er ingen nøytral kanal rent politisk.

 

 

 

  • Har lynrask nettilgang med frihet å gjøre? 
  • Jeg opplever det ihvertfall slik.  
  • Ingen problemer med å ha n nettsteder oppe samtidig på k nettlesere. 
See You Soon kommer tilbake etter lang pause på Sørlandet.  Da vinner den nok ikke.  Veldig sjelden at hester som har vært gode kommer tilbake i samme form etter lang Pause. 

 

See You Soon,  Nå er det middag.

 

Der svei jeg jaggu risen.  Slik går det når en sosialdemokrat diskuterer med liberalister og anarkister.

 

Sånn kan det gikk! :)

Lynrask netttilgang har ikke så mye med frihet å gjøre. Men man kan si at friheten til å velge eller velge bort, er en frihet. Heldigvis betaler vi ikke internetten gjennom skatten.

Hadde vi gjort det fra starten av, så ville vi hatt et ganske dårlig tilbud vil jeg tro.

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Staten bør ilegge karantene for reisende fra spesielt utsatte områder. Det viktigste er likevel at man har god beredskap og behandling. Her vil et privat helsevesen naturlig nok være overlegent det offentlige.

Ok. Så du mener man skal ha et tollvesen som kan bestemme slike ting. Dette er dog et tema jeg vet omtrent ingenting av liberalistenes mening om. Det var likevel litt overraskende.

 

2. Personlig er jeg i alle fall mot tvangsvaksinering. Her får produsentene av vaksinene gjøre jobben med å skaffe god nok dokumentasjon på de positive effektene av vaksinering. Det bør vel for øvrig ikke være noe i veien for at personer som har fulgt vaksinasjonsprogrammet får rabatt på helseforsikringen, og på den måten gi et insentiv til å øke gruppeimmuniteten.

Det er ikke snakk om tvangsvaksinering, men snarere om de som ikke har penger til det også skal ha en mulighet. Da altså selv om de ikke har forsikring. For når det kommer til farlige (og i mange tilfeller uhelbredelige) patogener, så virker det heller slepphendt å satse på at alle har råd. Ihvertfall om man noen gang har sett en bellkurve.

 

Jeg ser du lener deg på at alle har forsikring. På meg virker dette litt som en "duck and cover". Premisset at alle har helseforsikring har vel absolutt ingen historisk støtte på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bedt deg bevise noe som helst.

Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:

 

Som sagt er min påstand at tollvesenet, som har makt til å nekte innførsel, delaktig i å minimere spredning - da altså grunnet forbud mot innførsel fra spesielt utsatte steder.

Lenke til kommentar

Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:

Dette var visst tungt...

Jeg har ikke sagt ett eneste ord om hva du mener om tollvesenet. Ingenting. Null. Nada. Zip. Zero. Nolla.

At du ikke vet hva tollvesent gjør er ikke min jobb å lære deg. Det bare ekskluderer deg fra å ha noe å komme med i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
 

Jeg selv avskyr Nextgentel. Jeg fikk en regning på 24 000 kroner, fordi jeg var så dum at jeg brukte deres trådløse internett i Egypt da jeg var der for 10 år siden... Men jeg sutrer ikke for det. Det er nedbetalt. Sure penger, men shit happens. I dag har jeg en teletilbyder, Chess, som da gir meg melding og advarer meg slik at jeg kan unngå ubehagligheter. Så bruker jeg Canal Digital som internett.

 

 

Man må kunne litt når man bruker NextGentel og Dell maksiner.  Du burde da visst at du måtte være varsom med mobil bruk fra utlandet.

 

Du som skriver og siterer så mye fra nettet burde bruke en nettleser med "booklets" innstikk,  Vet du hva "booklets" (Google søk på det ordet) er?

 

Her https://simplebooklet.com/index-sb.php er et av de første treffene.  Finner du et bra innstikk vil det øke produktiviteten din betydelig om du siterer mye fra nettet.  Du markerer teksten du vil sitere på nettstedet ditt og limer den inn i bookmarkleten.  Deretter er det bare å poste direkte i artiklen du skriver eller i forum posten. 

 

Skulle hatt mulighet for ekte transsklusjon.  På mine nettsider bruker jeg anker tagger som er en kompromiss løsning på tilsvarende måte som du kan lenke direte til poster her på forumet.

 

Jeg ser litt på multi transklusjon https://github.com/zachsnow/ng-multi-transclude

 

Google søk på

 

transclusion.

 

Transklusjon er langt mer avansert enn semantiske lenker.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke bedt deg bevise noe som helst.

Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:

 

Som sagt er min påstand at tollvesenet, som har makt til å nekte innførsel, delaktig i å minimere spredning - da altså grunnet forbud mot innførsel fra spesielt utsatte steder.

LONDON (Reuters) - Three Ebola-infected travelers a month would be expected to get on international flights from the West African countries suffering epidemics of the deadly virus if there were no effective exit screening, scientists said on Tuesday.

 

The researchers, whose work was published in The Lancet medical journal on Tuesday, said exit screening was nevertheless one of the most effective ways of limiting Ebola's spread.

 

 

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0I92F620141020?irpc=932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

:huh:

Det er ikke snakk om tvangsvaksinering, men snarere om de som ikke har penger til det også skal ha en mulighet. Da altså selv om de ikke har forsikring. For når det kommer til farlige (og i mange tilfeller uhelbredelige) patogener, så virker det heller slepphendt å satse på at alle har råd. Ihvertfall om man noen gang har sett en bellkurve.

 

 

Tredimensjonalt er det som en osteklokke.  

 

Cauchy fordelingen som kan føyes godt til normalfordelingen rundt typetallet har ikke eksisterende (uendelig) varians (mål på for eksempel risiko).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Jeg har ikke bedt deg bevise noe som helst.

Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:

 

Som sagt er min påstand at tollvesenet, som har makt til å nekte innførsel, delaktig i å minimere spredning - da altså grunnet forbud mot innførsel fra spesielt utsatte steder.

 

 

Det tar en økonom som en forutsetning.  Hadde det vært et aksiom hadde det ikke vært grunnlag for diskusjon.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke bedt deg bevise noe som helst.

Hvorfor så mye prat om hva jeg måtte mene om tollvesenet istedenfor å konsentrere deg om å bevise din påstand:

 

Som sagt er min påstand at tollvesenet, som har makt til å nekte innførsel, delaktig i å minimere spredning - da altså grunnet forbud mot innførsel fra spesielt utsatte steder.

LONDON (Reuters) - Three Ebola-infected travelers a month would be expected to get on international flights from the West African countries suffering epidemics of the deadly virus if there were no effective exit screening, scientists said on Tuesday.

 

The researchers, whose work was published in The Lancet medical journal on Tuesday, said exit screening was nevertheless one of the most effective ways of limiting Ebola's spread.

 

 

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN0I92F620141020?irpc=932

 

 

Takk for det. Jeg ser likevel på det litt som å bevise noe for en kreasjonist. Det har liten effekt, dessverre.

Lenke til kommentar

 

1. Staten bør ilegge karantene for reisende fra spesielt utsatte områder. Det viktigste er likevel at man har god beredskap og behandling. Her vil et privat helsevesen naturlig nok være overlegent det offentlige.

Ok. Så du mener man skal ha et tollvesen som kan bestemme slike ting. Dette er dog et tema jeg vet omtrent ingenting av liberalistenes mening om. Det var likevel litt overraskende.

 

I slike situasjoner kan man vel ha politi ved grensene, og sånne sikkerhetstiltak.

Du må forestille deg hva folk vil gjøre i ett fritt samfunn. Hjelpeorganisasjoner vil strømme til osv.

Forsikringsselskaper vil jo finansiere en del, da de også vil spare store penger på å forebygge katastrofer å inntre.

 

 Streket ut med: Det er grensekontroll. (Beskrevet i et senere innlegg)

 

2. Personlig er jeg i alle fall mot tvangsvaksinering. Her får produsentene av vaksinene gjøre jobben med å skaffe god nok dokumentasjon på de positive effektene av vaksinering. Det bør vel for øvrig ikke være noe i veien for at personer som har fulgt vaksinasjonsprogrammet får rabatt på helseforsikringen, og på den måten gi et insentiv til å øke gruppeimmuniteten.

Det er ikke snakk om tvangsvaksinering, men snarere om de som ikke har penger til det også skal ha en mulighet. Da altså selv om de ikke har forsikring. For når det kommer til farlige (og i mange tilfeller uhelbredelige) patogener, så virker det heller slepphendt å satse på at alle har råd. Ihvertfall om man noen gang har sett en bellkurve.

 

Jeg ser du lener deg på at alle har forsikring. På meg virker dette litt som en "duck and cover". Premisset at alle har helseforsikring har vel absolutt ingen historisk støtte på noen som helst måte.

 

Vaksine er da ikke så vannvittig dyrt... Det er ikke her problemet ligger, altså i penger.

Har man god dokumentasjon på dette, så vil de som ikke har råd få det også... Det er ikke verre enn at man bare samler sammen noen penger til de ytterst få som ikke ville hatt råd, og kjøpe til dem.

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

1. Staten bør ilegge karantene for reisende fra spesielt utsatte områder. Det viktigste er likevel at man har god beredskap og behandling. Her vil et privat helsevesen naturlig nok være overlegent det offentlige.

Ok. Så du mener man skal ha et tollvesen som kan bestemme slike ting. Dette er dog et tema jeg vet omtrent ingenting av liberalistenes mening om. Det var likevel litt overraskende.

 

I slike situasjoner kan man vel ha politi ved grensene, og sånne sikkerhetstiltak.

Du må forestille deg hva folk vil gjøre i ett fritt samfunn. Hjelpeorganisasjoner vil strømme til osv.

 

Og det gjør de vel sannelig i Norge i såvel idretts som kultur og annet liv.

 

  1. Hørt om Norway Cup?
  2. Hørt om norsk folkehjelp 
  3. etc etc.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hjelpe og frivillige organisasjoner etc.  

 

Det er vel knapt et land med så mange (u)betlate hjelpeorganisasjoner per capita som Norge, men nå mente kanskje du private hjelpe organisjoner med profittmotiv?

 

Jeg tenkte også på alle de små idrettsklubber, foreninger av ulikt slag som drives her i landet.  Virker som de trives i våt land.  

 

Men nå kreves det av den nye kulturminsteren at kulturlivet tilpasser seg private bedrifter og sponsorer.  (Se gjerne hele innslaget)

 

Hvor tror du de fleste firmaer vil ha sin logo, på Therese Johaugs pupp eller på Odd Nerdrums kjortel?

 

 

Jeg tror ikke det blir mer kunst og kultur her i landet ved at det skal tilpasses private bedrifter og sponsorer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...