Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operasjon for å bli høyere ?


chill1

Anbefalte innlegg

er det noen her som har gått gjennom en slik operasjon?

du kan se video her om du lurer på hvilken opersjon jeg tenker på

 

http://www.nrk.no/li...meter-1.7889900

 

er 19 år. hadde ett forferdelig kosthold fra da jeg var 13 år ish. fram til jeg var 16 da jeg begynte å skjønne hvor mye kostholde kan ha å si...la aldri på meg så jeg brydde meg ikke om det.

men den tiden er forbi å orker ikke tenke for hardt på det uansett.

med tanke på at føttene mine åsså ikke har vokst noe særlig å jeg er nesten helt sikker på at jeg skulle vært høyere. var en stund legene kune gitt med veksthormoner i en alder av 14 men sa det ikke var noe vits..spurte for 1 år siden men det var det for sent. så blei denne operasjonen nevnt. hvor høy jeg ville bli var opp til meg selv 20-25 cm om jeg vil gjøre det fullt ut. noe jeg ikke føler jeg har behov for. trenger hvertfall 10 cm til så er jeg fornøyd! (kunn strekke leggene)

er 1.64 ca..its hard out there haha. skal vente til jeg er 20-21 år så jeg vet jeg er ferdig utvokst. men må være mentalt klar for det. setter stor pris på svar !

 

Noen som har gått igjennom det? eller kjenner noen som har gjort det?

Endret av chill1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du har fin høyde. :) Vil du gå igjennom så mye smerte for å bli høyere?

 

Hvis dette er noe som plager deg så er det bare å gå for det.

En bekjent av meg er like høy som deg. Aldri tenkt noe over det sånn egentlig. Synes ikke det er spesielt lavt.

 

Hadde du var 1. 50 så hadde jeg forstått det, men i mine øyne er ikke du så veldig lav.

Tenk godt igjennom dette så du ikke angrer. :)

 

Hvorfor blir du psykisk sliten av det? Er det fordi du tenker så mye på det?

Endret av -Twix-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du har fin høyde. :) Vil du gå igjennom så mye smerte for å bli høyere?

 

Hvis dette er noe som plager deg så er det bare å gå for det.

Har en bekjent som er like høy som deg.

 

Hadde du var 1. 50 så hadde jeg forstått det, men i mine øyne er ikke du så veldig lav.

Tenk godt igjennom dette så du ikke angrer. :)

 

Hvorfor blir du psykisk sliten av det? Er det fordi du tenker så mye på det?

jeg bryr meg ikke så mye om smerten, det skal jeg nok takle.det er vært det. har bare hatt MANGE dårlige situasjoner som jeg hadde sluppet om jeg ikke hadde vært så lav. særlig når det kommer til jenter osv ++. har flere historier på lager.

sliter med det daglig. tenker mye på det, å det kommer ikke til å bli bedre prøver å tenke positivt men det vrir seg som regel til negativt..ofte litt kalle føtter vis jeg skal ut. spesielt om jeg vet det er jenter involvert, for jeg vet komentarene kan komme å det er jeg lei av nå. jeg kan spøke med høyden min osv, helt ok. men noen ganger å river det meg på innsiden egentlig. prøver å fortenge det meste, men det funker jo ikke når ting er som dem er. å alt dette kan jeg bli kvitt om jeg vil =P

Endret av chill1
Lenke til kommentar

Du må i så fall betale for dette selv, koster nesten 200 000 NOK i kina, sikkert mye mere her til lands.

såppas ja..jeg må høre litt rundt med tanke på att kina er kina å norge er norge. mye blir vel betalt om det ett stort problem personen har? eller noe i den duren eller om du betaler en del av det selv. må nesten prata med en lege som kan det eller ringe til klinikken de gjør denne operasjonen på. sikkert mulig å få en god del av summen betalt på ett vis

Endret av chill1
Lenke til kommentar

har bare tenkt til å ta leggene. ikke låra å armene. hørt om flere som bare har tatt leggene. tenkte 3 måneder på vær. ejg har regna det ut. om jeg ikke husker feil så blir det ca 9 cm

 

Endret av chill1
Lenke til kommentar

Lær deg å leve med den kroppen du har fått tildelt. Hva tror du skjer om du blir høyere? Da finner du noe annet du ikke liker ved deg selv. 10cm gjør deg heller ikke høy når du er 164. Du vil fortsatt være godt under den gjennomsnittlige nordmannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lær deg å leve med den kroppen du har fått tildelt. Hva tror du skjer om du blir høyere? Da finner du noe annet du ikke liker ved deg selv. 10cm gjør deg heller ikke høy når du er 164. Du vil fortsatt være godt under den gjennomsnittlige nordmannen.

vet jeg ikke blir "høy" men er ikke det jeg ønsker heller. selvom det ikke hadde vært no galt! haha

det er lett for andre å si, skjønner det.

veldig vanskelig å lære seg noe man ikke trives med. har prøvd siden var 13.

å det har bare blitt værre. å når man vet att det finnes noe å gjøre. så frister det selfølgelig. samme til dem som tar fedme operasjoner. de kan jo trene det bort? har jo sett utrolige forandringer bare med trening der.å det er lett for meg å si. vet ikke hvordan ting egentlig er for en som er kraftig osv.

Endret av chill1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

164 er selvfølgelig litt lavt (er 170 selv), men hvor ille det skal være er 100% opp til deg selv. Som Akse sier, med mindre du klarer å ordne opp i ditt eget hode og se din egen verdi uavhengig av hvor mange centimeter over sokkelesten du har vil du mest sansynlig bare falle tilbake i de samme tankene igjen. Det samme gjelder kvinnfolk. Ser de en mann som åpenbart ikke er komfortabel i sitt eget skinn er det umiddelbart turnoff enten det være seg at han er lav, høy, feit, stygg eller whatever. Du kan også prise deg lykkelig over at du starter i den enden av skalaen.

 

Hvordan er fysikken din ellers? Spinkel? Feit? Normal? Jeg er ganske sikker på at du kan oppnå et mye bedre resultat ved å lære å stole mer på deg selv og akseptere den kroppen du har, samt å forbedre den på andre måter. Hvis det er det motsatte kjønn som bekymrer deg mest så er det masse ting du kan gjøre for å kompensere for høyden. Start å tren, få muskler, kle deg ordentlig etc.

 

 

Du må i så fall betale for dette selv, koster nesten 200 000 NOK i kina, sikkert mye mere her til lands.

såppas ja..jeg må høre litt rundt med tanke på att kina er kina å norge er norge. mye blir vel betalt om det ett stort problem personen har? eller noe i den duren eller om du betaler en del av det selv. må nesten prata med en lege som kan det eller ringe til klinikken de gjør denne operasjonen på. sikkert mulig å få en god del av summen betalt på ett vis

 

 

Du får ikke dekket en krone til dette så lenge du er 164 høy. Fedmeoperasjoner sponses til en viss grad, men det er fordi at for enkelte så står det på liv og død. Å være lav er ikke skadelig for helsen :)

Lenke til kommentar

164 er selvfølgelig litt lavt (er 170 selv), men hvor ille det skal være er 100% opp til deg selv. Som Akse sier, med mindre du klarer å ordne opp i ditt eget hode og se din egen verdi uavhengig av hvor mange centimeter over sokkelesten du har vil du mest sansynlig bare falle tilbake i de samme tankene igjen. Det samme gjelder kvinnfolk. Ser de en mann som åpenbart ikke er komfortabel i sitt eget skinn er det umiddelbart turnoff enten det være seg at han er lav, høy, feit, stygg eller whatever. Du kan også prise deg lykkelig over at du starter i den enden av skalaen.

 

Hvordan er fysikken din ellers? Spinkel? Feit? Normal? Jeg er ganske sikker på at du kan oppnå et mye bedre resultat ved å lære å stole mer på deg selv og akseptere den kroppen du har, samt å forbedre den på andre måter. Hvis det er det motsatte kjønn som bekymrer deg mest så er det masse ting du kan gjøre for å kompensere for høyden. Start å tren, få muskler, kle deg ordentlig etc.

 

 

Du må i så fall betale for dette selv, koster nesten 200 000 NOK i kina, sikkert mye mere her til lands.

såppas ja..jeg må høre litt rundt med tanke på att kina er kina å norge er norge. mye blir vel betalt om det ett stort problem personen har? eller noe i den duren eller om du betaler en del av det selv. må nesten prata med en lege som kan det eller ringe til klinikken de gjør denne operasjonen på. sikkert mulig å få en god del av summen betalt på ett vis

 

 

Du får ikke dekket en krone til dette så lenge du er 164 høy. Fedmeoperasjoner sponses til en viss grad, men det er fordi at for enkelte så står det på liv og død. Å være lav er ikke skadelig for helsen :)

har tatt mange runder med meg selv, prøve å ordne opp i hodet, se ting fra andre perpektiver osv. det kan hjelpe men det er i liten grad. alt ligger jo forsåvidt å hodet på folk. noen ganger skulle ønske att andre kunne tenke på en litt annen måte..vi er mennesker alle sammen uansett, men det er en annen sak.. som sagt så har jeg flere historier. skrev ett ganske dumt innlegg i deppetråden - et fristed for tungetanker for en stund siden...

 

er helt normalt bygd, litt mer muskler å markert enn vanlig men det er måten jeg er bygd på, ikke noe ekstra trening. vært aktiv siden jeg var unge.spilte fotball til jeg gikk i 8 slutta å begynte med noe annet. å siden 1 vgs så har jeg vært ganske passiv kan man si. men det jeg tenker mestpå er faktisk det med det motsatte kjønn ja. har opplevd så mye drit att jeg vetta f lenger..men men sånn er det, har lært en del på veien,å er glad for det da haha. har mange gode kvaliteter som andre ikke har som jeg har "trent" opp uten psykolog osv.... jeg får se åssen ting har blitt om 2-3 år =P . reiser meg alltid opp bfra driten men hevet hode å en positiv innstiling som rives ned ettervært.

Endret av chill1
Lenke til kommentar

Har ikke gjort dette selv, men kjenner en jente som gjorde det for ca 8 år siden.

 

Hun er 11cm lengre nå og veldig fornøyd. Var 1.49 og er nå 1.60.

 

Det tok nesten to år å bli 11cm høyere, da hun var uheldig og de to første forsøkene raste sammen og hun måtte fjerne mye av det nye beinmaterialet for så å begynne pånytt.

 

De har sikkert blitt bedre på dette nå, men husk at det kommer til å bli smerter og kanskje noen skuffelser.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Rett og slett merkelig at det er mulig å forlenge kroppsdeler så mye på denne måten.

 

Er par spm:

- Man kan vel ikke legge vekt på beinet under behandlingen?

- Jeg leser at beinet kuttes ut og fraskilles for så å voks sammen, men man stiller gradvis ut beien en mm per døgn, hvordan er det mulig om det er sammenvokst?

Lenke til kommentar

Har ikke gjort dette selv, men kjenner en jente som gjorde det for ca 8 år siden.

 

Hun er 11cm lengre nå og veldig fornøyd. Var 1.49 og er nå 1.60.

 

Det tok nesten to år å bli 11cm høyere, da hun var uheldig og de to første forsøkene raste sammen og hun måtte fjerne mye av det nye beinmaterialet for så å begynne pånytt.

 

De har sikkert blitt bedre på dette nå, men husk at det kommer til å bli smerter og kanskje noen skuffelser.

 

Lykke til!

off 2 år er mye. selvom jeg bare har tenkt til å ta leggene som tar 6 måneder.skulle jeg tatt lårene å armene ville det tatt 1,5 år kanskje uten pauser.

er leggene/lårene hennes tynne med tanke på att de har blitt strekt? hva med arrene de har kanskje blitt borte nå ?

vet man kan trene opp etter operasjonen for å få sterkere å tykkere beinbygning eller noe sånt.=P

Lenke til kommentar

Bygg i bredden! Vet om mange som er lave, de har ikke problemer med å få damer av den grunn. Kjenner også et par kortvokste som trener en del, de legger på seg masse muskler på null komma niks. Så der er faktisk noen fordeler! Værre for oss som har lange armer, vi må trene mye mer for at armene skal se store ut :tease:

Edit: Hilsen kroppsfiksert..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

 

Har ikke gjort dette selv, men kjenner en jente som gjorde det for ca 8 år siden.

 

Hun er 11cm lengre nå og veldig fornøyd. Var 1.49 og er nå 1.60.

 

Det tok nesten to år å bli 11cm høyere, da hun var uheldig og de to første forsøkene raste sammen og hun måtte fjerne mye av det nye beinmaterialet for så å begynne pånytt.

 

De har sikkert blitt bedre på dette nå, men husk at det kommer til å bli smerter og kanskje noen skuffelser.

 

Lykke til!

off 2 år er mye. selvom jeg bare har tenkt til å ta leggene som tar 6 måneder.skulle jeg tatt lårene å armene ville det tatt 1,5 år kanskje uten pauser.

er leggene/lårene hennes tynne med tanke på att de har blitt strekt? hva med arrene de har kanskje blitt borte nå ?

vet man kan trene opp etter operasjonen for å få sterkere å tykkere beinbygning eller noe sånt.=P

 

Arrene er nesten borte, noen røde prikker, ellers ser hun ut som hvem som helst. Ingenting ser unormalt ut.

Lenke til kommentar

Lær deg å leve med den kroppen du har, det må uansett mye jobbing med selvbildet til for å føle seg tilfreds når man av en eller annen grunn har fått med seg noen skavanker man helt skulle vært uten.

 

Det fins værre problemer enn å være litt lav. Det er knallhardt å bygge selvtillit når man føler at man har et problem, men tar du tak i det og virkelig står på, så kan du stå der om noen år og være tilfreds med den høyden du har nå, om du vil.

 

Dine problemer sitter i hodet, og de vil fremdeles sitte der om du gjennomfører en lang og dyr prosess for å bli litt lengre. Det gjør vondt, men målrettet jobbing over tid vil føre fram.

 

Trening kan være et nyttig ledd i å bli bedre fornøyd med den kroppen du har.

 

- En anonym fyr med skeiv kuk, en ensom testikkel, og fryktelig stygge tenner.



Anonymous poster hash: 3940c...419
Lenke til kommentar

 

 

Arrene er nesten borte, noen røde prikker, ellers ser hun ut som hvem som helst. Ingenting ser unormalt ut.

 

det er det jeg tenker mest på. komplikasjoner etter opperasjonen. smerter i 3 måneder av gangen takler jeg. vet du hvor mye operasjonen for henne kostet? eller om hun fikk den dekket. har tatt reaserch å har lest att det er enkelte som faktisk har fått den gratis. hvorfor aner jeg ikke =P

Endret av chill1
Lenke til kommentar

 

Lær deg å leve med den kroppen du har, det må uansett mye jobbing med selvbildet til for å føle seg tilfreds når man av en eller annen grunn har fått med seg noen skavanker man helt skulle vært uten.

 

Det fins værre problemer enn å være litt lav. Det er knallhardt å bygge selvtillit når man føler at man har et problem, men tar du tak i det og virkelig står på, så kan du stå der om noen år og være tilfreds med den høyden du har nå, om du vil.

 

Dine problemer sitter i hodet, og de vil fremdeles sitte der om du gjennomfører en lang og dyr prosess for å bli litt lengre. Det gjør vondt, men målrettet jobbing over tid vil føre fram.

 

Trening kan være et nyttig ledd i å bli bedre fornøyd med den kroppen du har.

 

- En anonym fyr med skeiv kuk, en ensom testikkel, og fryktelig stygge tenner.

 

Anonymous poster hash: 3940c...419

 

sant som du sier.fins værre problemer så klart. man må lære seg og leve med det. å spille med de korta vi har fått. alt det der. har blitt veeldig sterk mentalt med tiden som har gått å har lært mye. men til syvende å sist. så er lei av alle komentarene ++ å det skal være godt å være in love ja for noen, for meg har det vært litt bad.. 10 cm til å ting kunne vært anderledes.å man vet att muligheten ligger der ett sted. men som sagt så tar jeg denne avgjørelsen om 2-3 år får se åssen situasjonen er da.

Lenke til kommentar

 

Arrene er nesten borte, noen røde prikker, ellers ser hun ut som hvem som helst. Ingenting ser unormalt ut.

 

det er det jeg tenker mest på. komplikasjoner etter opperasjonen. smerter i 3 måneder av gangen takler jeg. vet du hvor mye operasjonen for henne kostet? eller om hun fikk den dekket. har tatt reaserch å har lest att det er enkelte som faktisk har fått den gratis. hvorfor aner jeg ikke =P

 

Jeg tok en telefon og spurte, hun hadde en ulykke som 11åring, nerveproblemer gjorde at hennes legger sluttet å vokse. Som 17 åring startet de å strekke leggene til dit de skulle vært om hun hadde vokst normalt. Hun hadde ras 2 ganger, noe med at de ikke ble rette, men skjeve og måtte gjøres om.

Hun sier at alt gikk fint, men hun mener hun har ca 40 bittesmå blå hullmerker i huden fortsatt.(ikke noe vi andre ser, selv om hun bruker shorts).

Hun fikk barn 4 år etter operasjonen og det gikk fint med beina, hun har ikke trent ekstra eller benyttet seg av noen medisiner for å sterke beina. Hun kan løpe og gjøre alt vi andre gjør uten smerter eller slikt, men pga nerveproblemene fra ulykken, kan hun ikke styrketrene.

Alt ble dekket av staten, men det kan være fordi hun var så ung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...