Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operasjon for å bli høyere ?


chill1

Anbefalte innlegg

Å forlenge bena i voksen alder med en høyde på 164 blir nok neppe dekket av staten. Både ungen i artikkelen, og hun i innlegget over hadde defekter som forhindret de i å vokse. I TS sitt tilfelle blir det vel sett på som et kosmetisk inngrep og jeg kan aldri se for meg at staten betaler for noe slikt.

 

sant som du sier.fins værre problemer så klart. man må lære seg og leve med det. å spille med de korta vi har fått. alt det der. har blitt veeldig sterk mentalt med tiden som har gått å har lært mye. men til syvende å sist. så er lei av alle komentarene ++ å det skal være godt å være in love ja for noen, for meg har det vært litt bad.. 10 cm til å ting kunne vært anderledes.å man vet att muligheten ligger der ett sted. men som sagt så tar jeg denne avgjørelsen om 2-3 år får se åssen situasjonen er da.

 

Lyst til å dele noe konkret rundt negative ting du har opplevd rundt høyden din? Jeg er ikke mer enn 6 cm høyere enn deg, men bortsett fra litt erting i barndommen har jeg ikke opplevd noe særlig negativt rundt det og jeg er og har alltid vært minst i klassen/vennegjengen/laget. Jeg blir snart 28 og jeg må vel tenke tilbake til før videregående før jeg kan huske å ha fått negative kommentarer jeg har reagert på. Et og annet kvinnfolk jeg har prøvd meg på har vel også nevnt det som en grunn til avvisning, men akkurat det har jeg ikke giddet å ta meg nær av. Deres tap, ikke mitt.

 

Finnes også tonnevis av snertne små jenter som ikke ønsker seg en bautastein til kjæreste. Let, og du vil finne.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Arrene er nesten borte, noen røde prikker, ellers ser hun ut som hvem som helst. Ingenting ser unormalt ut.

 

det er det jeg tenker mest på. komplikasjoner etter opperasjonen. smerter i 3 måneder av gangen takler jeg. vet du hvor mye operasjonen for henne kostet? eller om hun fikk den dekket. har tatt reaserch å har lest att det er enkelte som faktisk har fått den gratis. hvorfor aner jeg ikke =P

 

Jeg tok en telefon og spurte, hun hadde en ulykke som 11åring, nerveproblemer gjorde at hennes legger sluttet å vokse. Som 17 åring startet de å strekke leggene til dit de skulle vært om hun hadde vokst normalt. Hun hadde ras 2 ganger, noe med at de ikke ble rette, men skjeve og måtte gjøres om.

Hun sier at alt gikk fint, men hun mener hun har ca 40 bittesmå blå hullmerker i huden fortsatt.(ikke noe vi andre ser, selv om hun bruker shorts).

Hun fikk barn 4 år etter operasjonen og det gikk fint med beina, hun har ikke trent ekstra eller benyttet seg av noen medisiner for å sterke beina. Hun kan løpe og gjøre alt vi andre gjør uten smerter eller slikt, men pga nerveproblemene fra ulykken, kan hun ikke styrketrene.

Alt ble dekket av staten, men det kan være fordi hun var så ung.

 

leggene mine er utrolig små i forhold til lår å rygg. vekstplatene er lukket der, tror det er pga harde belastninger osv. ganske sikker på att de skulle vært lenger egentlig. jeg setter utrolig stor pris på att du faktisk ringte å fikk svar fra en som har vært gjennom det. Tusen takk:)

Lenke til kommentar

 

Lyst til å dele noe konkret rundt negative ting du har opplevd rundt høyden din? Jeg er ikke mer enn 6 cm høyere enn deg, men bortsett fra litt erting i barndommen har jeg ikke opplevd noe særlig negativt rundt det og jeg er og har alltid vært minst i klassen/vennegjengen/laget. Jeg blir snart 28 og jeg må vel tenke tilbake til før videregående før jeg kan huske å ha fått negative kommentarer jeg har reagert på. Et og annet kvinnfolk jeg har prøvd meg på har vel også nevnt det som en grunn til avvisning, men akkurat det har jeg ikke giddet å ta meg nær av. Deres tap, ikke mitt.

 

Finnes også tonnevis av snertne små jenter som ikke ønsker seg en bautastein til kjæreste. Let, og du vil finne.

jeg går på videregående nå. på ungdomskolen fikk jeg også mye erting osv. men det brydde jeg meg ikke så veldig mye om for jeg var sikker på att jeg blei høyere har vel vokst 6 cm siden 10 klasse ellerno. det var i 2010.

har noen historier ja haha.

var på fest, sitter å får bra kjemi med jenta. så fort vi skal gå så ser ho jo att jeg er mindre. å da viste jeg allerede hva som kom til og bli sakt osv. så jeg vurderte å bare gå på dass å gå ut etterpå for å unngå det. men jeg bare sto der. å det blei jo sakt ting. å det var ikke tegn til noe kjemi eller kontakt etter det akuratt. det har skjedd flere ganger bare på andre måter. ofte på fest da som regel. liker å sitte da med andre ord. skaper meg falske forhåpninger haha(neida)

møtte noen jenter som satt på en benk på sommern å prata som bare det. så gikk vi så hørte jeg de småprata om det. men ikke sånn att jeg gadd å bry meg om det. viste jo att den kom uansett. flere fest relaterte historier på lager. om du er interisert i å høre haha

Lenke til kommentar

Du vet, jeg vokste 30cm mot slutten av vgs. Jeg kom sent i puberteten da.

 

Jo mer du tenker på høyden din, jo mer vil det bli dratt opp som et tema. Du er veldig ung enda. Du kan fortsatt vokse noe, og med tiden tenker jeg at du blir mer selvsikker og blir tryggere på kroppen din.

 

Jeg er en HELT annen person nå, enn for fire år siden da jeg var 19.

Lenke til kommentar

Du vet, jeg vokste 30cm mot slutten av vgs. Jeg kom sent i puberteten da.

 

Jo mer du tenker på høyden din, jo mer vil det bli dratt opp som et tema. Du er veldig ung enda. Du kan fortsatt vokse noe, og med tiden tenker jeg at du blir mer selvsikker og blir tryggere på kroppen din.

 

Jeg er en HELT annen person nå, enn for fire år siden da jeg var 19.

helt enig. jeg får se hva tiden bringer

Lenke til kommentar

Akkurat når det kommer til hva tilfeldige jenter sier så skal du ikke ta deg nær av det. Om du ikke hadde vært lav, hadde de kommentert på noe annet. Den fæle skjorta di, den smale overleppa di, ett eller annet piss du sa osv. osv. Med begrenset erfraring i kjøttmarkedet og inne i den fasen av livet som kanskje er desidert mest overfladisk så skal du nok se etter hvert at de som er noe å spare på (kjærestemateriale) tenker på helt andre ting enn akkurat hvor høy du er. Og uansett hvordan du ser ut, så er livet en gang sånn at for hvert kvinnfolk du finner kjemi med, så har du en god bunke bak deg som ikke funket. Og igjen: Det er massevis av små kvinnfolk som ikke vil ha store menn. Snitthøyden på kvinner i Norge er bare 170, og utvalget ellers er omtrent like godt representert på begge sider av snittet. Av personlig erfaring har vel halvparten av jentene jeg har datet vært enten like høye eller høyere enn meg (dog ikke mye) uten at de har hatt noen problemer med det: Når ting kommer til stykket er det helt andre ting som betyr noe for om man klikker eller ikke.

 

Var såvidt innpå det før, men tar litt til om det: Når man ikke strekker helt til på noen områder må man bare kompensere på andre. Som lav er kanskje det største problemet at man ser fryktelig ung ut. Jeg merket hvertfall meget gode effekter av å kle meg voksnere enn kanskje alderen skulle tilsi. Dropp sneakers og t-skjorter og hamstre inn skjorter og pene sko. En velkledd mann ser bra ut uansett hvordan han er ellers i kroppen. Her f.eks står det mange gode tips: http://www.artofmanliness.com/2011/06/07/dressing-taller-short-men/

Lenke til kommentar

Akkurat når det kommer til hva tilfeldige jenter sier så skal du ikke ta deg nær av det. Om du ikke hadde vært lav, hadde de kommentert på noe annet. Den fæle skjorta di, den smale overleppa di, ett eller annet piss du sa osv. osv. Med begrenset erfraring i kjøttmarkedet og inne i den fasen av livet som kanskje er desidert mest overfladisk så skal du nok se etter hvert at de som er noe å spare på (kjærestemateriale) tenker på helt andre ting enn akkurat hvor høy du er. Og uansett hvordan du ser ut, så er livet en gang sånn at for hvert kvinnfolk du finner kjemi med, så har du en god bunke bak deg som ikke funket. Og igjen: Det er massevis av små kvinnfolk som ikke vil ha store menn. Snitthøyden på kvinner i Norge er bare 170, og utvalget ellers er omtrent like godt representert på begge sider av snittet. Av personlig erfaring har vel halvparten av jentene jeg har datet vært enten like høye eller høyere enn meg (dog ikke mye) uten at de har hatt noen problemer med det: Når ting kommer til stykket er det helt andre ting som betyr noe for om man klikker eller ikke.

 

Var såvidt innpå det før, men tar litt til om det: Når man ikke strekker helt til på noen områder må man bare kompensere på andre. Som lav er kanskje det største problemet at man ser fryktelig ung ut. Jeg merket hvertfall meget gode effekter av å kle meg voksnere enn kanskje alderen skulle tilsi. Dropp sneakers og t-skjorter og hamstre inn skjorter og pene sko. En velkledd mann ser bra ut uansett hvordan han er ellers i kroppen. Her f.eks står det mange gode tips: http://www.artofmanliness.com/2011/06/07/dressing-taller-short-men/

du er inne på mye her. absolutt. ja det der med å se ung ut kan være kjipt. håper det duske geite skjegget jeg har kan bli mørkere å tykkere snart...haha

Endret av chill1
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...