Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig forsikring til 18-åring


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har fått tatt lappen i forrige uke, og trenger da obviously en bil.

Sett litt rundt på forsikringsselskaper, de fleste vil ikke tilby forsikring til meg,

og andre vil ha rundt 22-23000 i året. (Min reaksjon= :rofl::nei: )

 

Noen som vet om noe som er litt billigere?

Kan jo alltids sette det på faren min, men han er litt veldig redd for bonusen sin... Hvis jeg skulle være så uheldig, går det utover bonusen hans da? selv om jeg er brukeren?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det vil påvirke bonusen til din far. Det andre er at du ikke blir å opparbeide deg bonus på denne måten. 23000 i året høres latterlig mye ut. Hvilken forsikring er det du har søkt på? De færreste tar full kasko på en førstegangsbil.

 

Jeg brukte Finansportalen.no som søker gjennom flere forsikringsselskap.

Søkte delkasko på en 1993 Audi, og det rimeligste jeg fikk var 22.172 i året.

Lenke til kommentar

Setter du forsikringen din på foreldrene så utsetter du også din egen bonus, noe som kan svi når du har lyst på en finere bil i fremtiden.

 

Hva sier Gjensidige? Jeg fikk tilbud om 11.000/året hos dem for ansvar på en bil som trolig er tilsvarende din 93 Audi, og jeg er ikke så mye eldre enn deg.

 

Forøvrig så ser jeg ikke poenget med delkasko på en så gammel bil som det. Du går fort i minus å betale delkasko fremfor å bare ta regningen selv når uhellet er ute.

Lenke til kommentar

Sjekk Terra/Eika, de har billig bilforsikring til unge. Jeg har forsikret 4 biler der siden jeg fikk lappen for et år siden, og prisen har variert fra 4000 til 6500 per år.

 

Edit: Det var med delkasko. Kan liste opp bilene også:

 

1996 Nissan Primera, 1.6L 102hk - ca 6000/år

1996 Volkswagen Passat, 2.0L 115hk - ca 6500/år

1981 Oldsmobile Eighty Eight, 5.0L 140hk - ca 4000/år

1989 Chevrolet Caprice, 5.7L 170hk - ca 5500/år

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Hørtes billig ut.

Har full forsikring på min 2003 subaru forester og betaler 9000 for 10.000km

 

Fikk golf GTI av muttern da jeg fikk lappen, bodde da i Oslo i det de kaller rød sone hos forsikringsselskapene. 34K skulle de ha, kjøpte meg en nissan til en tusenlapp isteden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :)

 

Har fått tatt lappen i forrige uke, og trenger da obviously en bil.

Sett litt rundt på forsikringsselskaper, de fleste vil ikke tilby forsikring til meg,

og andre vil ha rundt 22-23000 i året. (Min reaksjon= :rofl::nei: )

 

Noen som vet om noe som er litt billigere?

Kan jo alltids sette det på faren min, men han er litt veldig redd for bonusen sin... Hvis jeg skulle være så uheldig, går det utover bonusen hans da? selv om jeg er brukeren?

 

 

Sett på samme selv. Sett i de fleste tilfeller 30-40 tusen i året på meg. Har hatt lappen i over 6 mnd. Så ville gått for å sette det på din far eller lignende.

Lenke til kommentar

Kjøp en billig bil, som du ikke trenger annet enn ansvarsforsikring på, finn det selskapet som tilbyr billigst forsikring på den bilen. Det går og ann å sjekke forsikring på bilen før du kjøper den via webfunksjonene til diverse forsikringsselskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...