Gå til innhold

Nå jekker Altibox opp farten på fiberen – uten prisøkning


Anbefalte innlegg

post-119390-0-77509700-1399999624_thumb.gif

 

 

flott altibox.. Men dere har allerede gitt meg superhastighet på mitt 25/25 Abonnement så jeg tror ikke jeg merker noen forskjell ;-) jeg får 715 mbps ned og 837 mbps opp med altibox speedtest... og nedlasting hos steam for eks ligger på rundt 500 mbps . så takk skal dere ha altibox... hilsen strålende fornøyd kunde.....

 

 

 

 

Merket det samme syke greiene på min linje. Virker som det bare gjelder ting som Altibox har content server for, altså der vi i praksis laster ned fra innsiden av Altibox. Regner med at både Steam og Origin har dette. Fikk litt i overkant av 500mbit/s på min 60/60 linje da Titanfall ble installert. Samme skjedde med Battlefield 4, men da "bare" 285mbit/s.

 

Jeg var helt sikker på at jeg bare hadde 100mbit/s grensesnitt, men det må være feil. Har TP inn i huset, ikke fiber - og kabelen er både for lang (116m) og har frekvensrespons utenfor spesifikasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tallene fra Origin og Steam kan du ikke stole på, alle jeg kjenner har fått rapportert type 200-600 mbit ved nedlastning av Titanfall, selv de som sitter på kobberlinjer og ikke har nubbesjans til å få slike hastigheter. Med de hastighetene så hadde du jo vært ferdig på 1, 2, 3 og det regner jeg med at du ikke var? Må ikke ta alle disse tallene som god fisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm. Jeg betaler i dag for 25/25, men får ikke mer enn 17/15. Betyr det da at jeg får 21/18 for prisen av 35/35 så er det vel en prosentvis nedgang i hastigehet i forhold til det jeg betaler for.

På tide å ta en telefon........

Testet du hastigheten over et kablet nettverk?
Lenke til kommentar

Tallene fra Origin og Steam kan du ikke stole på, alle jeg kjenner har fått rapportert type 200-600 mbit ved nedlastning av Titanfall, selv de som sitter på kobberlinjer og ikke har nubbesjans til å få slike hastigheter. Med de hastighetene så hadde du jo vært ferdig på 1, 2, 3 og det regner jeg med at du ikke var? Må ikke ta alle disse tallene som god fisk.

Tallene kan faktisk stemme. Laster ned fra steam med 50-90 MB/s relativt ofte. Og det er faktisk ferdig på "1,2,3" :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt rart hvordan ting er blitt, fiber er faktisk en ting mange av mine venner har sett etter når de har kjøpt hus eller leilighet. Hus til salg på finn, ingen fiber, neste!

 

 

Viktig å få etablert fiber før man selger huset sitt. :thumbup:

 

Det er godt folk er litt kresne på det. Men, litt synd at det sikkert sitter mangfoldige huseiere som skal selge, som ikke en gang har tenkt tanken at å få avklart fibertilgjengelighet er et stort salgsfremmende tiltak. :wow:

Lenke til kommentar

Altibox er mulig å digge faktisk. Andre gang man får "gratis" hastighetsøkning nå. Startet vel med 10/10, så 25/25 og nå 35/35! Gleder meg!

 

Rett og slett et firma som møter fremtiden med åpne hender, framfor å sitte og skulle melke den siste dråpen av "aldrende kyr". Møøøøh

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel under 100 mbit er ikke så spennende.

Jeg lurer på om noen har valgt 1 gigabit eller 10 gigabit, i så fall, ville det vært spenende å høre hvordan de opplever hastigheten på diverse tjenester om kvelden\natten om de klarer å makse linjen konstans, eller om altibox stuper trafikken.

Lenke til kommentar

Fikk oppgradert hastighet i begynnelsen av juni!
Hadde 25/25 før, men fikk den jekket opp til 35/35.. og det som virkelig er morsomt med dette, er at konkurrentene til Altibox ikke klarer å holde følge med pris per megabit

Skal man ha liknende fart fra f.eks Telenor så må man ut med hele månedslønna

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...