Gå til innhold

Mistet lappen - kjørte for fort


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har et semi-relevant, kanskje litt dumt spørsmål. Jeg mistet lappen her på nyåret i fartskontroll, og fikk 6 måneder fordi jeg hadde noen prikker fra før. Jeg mistet lappen 3. Januar, vil det da si at jeg kan begynne å kjøre igjen 3. Juli, eller mister jeg fører-retten til og med 3. Juli og kan da begynne å kjøre igjen 4. Juli?

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Jeg har et semi-relevant, kanskje litt dumt spørsmål. Jeg mistet lappen her på nyåret i fartskontroll, og fikk 6 måneder fordi jeg hadde noen prikker fra før. Jeg mistet lappen 3. Januar, vil det da si at jeg kan begynne å kjøre igjen 3. Juli, eller mister jeg fører-retten til og med 3. Juli og kan da begynne å kjøre igjen 4. Juli?

 

Eg er ikkje heilt sikker, men eg vil anta at du ikkje får kjøyre igjen før 4 juli då det fyrst på denne datoen har gått minst 6 måneder frå du mista lappen.

 

Uansett så vil dette være noke du får beskjed om når du får lappen tilbake, enten i form av eit følgebrev eller i form av muntlig informasjon dersom du personleg henter sertifikatet på politistasjonen.

 

Dersom du ikkje har fått tilsendt sertifikatet innen denne datoen, eller du ikkje har muligheit til å hente den hos politiet så må du besøke biltilsynet for å få utskrevet eit midlertidig førarbevis. Sjølv om du i teorien har fått kjøyretilatelsen tilbake, så må du ha dokumentasjon på dette. Hos biltilsynet så vil dei enkelt kunne sjå når kjøyreforbudet ditt utløper.

Lenke til kommentar

Jeg ble tatt for å kjøre for fort i helgen.. ble målt til 121km/t i en 80 sone. Jeg samtykket på stedet, men har i etterkant hørt at det ikke var så lurt. Har hørt at jeg burde trekke samtykket. Han noen erfaringer med dette? Har det noe å si at jeg jobber i forsvaret og har god bruk for lappen her? Veiene var også tørre og det var ingen andre biler på veien.

 

Takker for svar!

 

Du har kjørt for fort og må svare for din egen dumskap. Spiller fuck all om du jobber i forsvaret som General, eller om du jobber som Taxisjåfør..... Har man kjørt for fort så har man kjørt for fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...