Gå til innhold

Netflix satt opp prisen i Norge – i Danmark går den ned


Anbefalte innlegg

Da blir det vel å ta den litt langt å si at de betaler mer. Det er jo bare fordi DKK er sterkere enn NOK akkurat nå.

Neida. Fra flatpanels.dk: "Based on our understanding of the Danish market and currency rates we have adjusted our pricing (...)"

 

Men for å hamre poenget videre: I likhet med DKK er også USD sterkere enn NOK. Men vi forventer vel ikke en 1-til-1 sammenheng mellom prisene i USA og i Norge? Så hvorfor forvente en direkte sammenheng mellom Danmark og Norge? Og hvem sier at prisene i Danmark ikke vil økes om f.eks. et år, mens de norske prisene da blir opprettholdt?

 

Det er like urimelig å forvente at Netflix skal holde eksakt samme pris i lokal valuta for de skandinaviske landene, som at eventuelle prisjusteringer i Norge skal følges av eksakt tilsvarende prisendring i Mongolia. Netflix bør tilpasse seg lokale forhold, og da er det ikke overraskende at en mindre prisjustering i et land ikke automatisk medfører tilsvarende justering i nabolandene.

Endret av Kybber
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

As a thank you for being a member of Netflix already, we guarantee that your plan and price will not change for two years.

Er fornøyd jeg O:-)

Garantert 79,- pr.mnd frem til 9.Mai-2016

Iflg luxusfellen det det koster for en baconpølse og en redbull.

Sytepaver....

 

Syte paver, jaja den var ny hehe. Jeg har samme som deg. Men nå det er sakt er jo 10kr opp lite for meg og deg. Men nå de har 27mill bruker er 10kr jevla mye peng gitt?

Sjefen fikk jo en lønns hopp på 50% noe må jo betale det? Hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

Som de skriver får vi eksisterende kunder, beholde våres faste pris i 2 år fremover.

Eneste jeg stusset over i artikkelen :

Jeg har mulighet til å opprette 4 brukere, som kan se netflix samtidig fra min konto. Hvorfor snakkes det om div pakker man kjøpe? - Betaler 79 kr måneden.

Lenke til kommentar

@Kjetil Lura.

Ikke 10 kr opp føre om to år siden jeg "er abonnent".

Når man tenker over det så er kr 79,- veldig lite. Det er forsåvidt 89,- også. Mindre enn en pakke sigaretter eller boks snus , eller en kinobillett.

Det er det verdt og derfor jeg sier "sytepaver" til de som klager over denne 10 kroners økningen for nye abonnenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som de skriver får vi eksisterende kunder, beholde våres faste pris i 2 år fremover.

Eneste jeg stusset over i artikkelen :

Jeg har mulighet til å opprette 4 brukere, som kan se netflix samtidig fra min konto. Hvorfor snakkes det om div pakker man kjøpe? - Betaler 79 kr måneden.

Du kan ha 4 brukere, men alle 4 brukerne kan ikke se på samtidig.

 

Er vel 2 stk som kan se netflix samtidig med vanlig abbo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Kjetil Lura
Det er typisk norsk å syte over småpenger ja ;-)
Ved å jobbe f.eks 0,4-0,6 timer (normalt betalt jobb) så kan man bruke Netflix eller HBO så mye man vil en hel måned!
Så hvis det er noe av interesse der så er det lite penger det er snakk om.
Hvis man ikke finner noe av interesse der så lar man være å abonnere på tjenesten, for da er det jo der problemet ligger og ikke i prisen :-)

Jeg ser stort sett på GoT på HBO, men ungene har litt glede av Netflix så da er det en kostnad som er budsjettert :-)

Endret av JarleW
Lenke til kommentar

Jeg syns det er fint med Netflix jeg. Abonnerer med glede, men bruker ikke tjenesten så altfor ofte. Månedsprisen fungerer litt som "avlat" for min del, kompenserer litt for alt det andre jeg ser på... Betaler for en super tjeneste, selv om den innholdsmessig ikke er komplett.

Men på en annen måte; Hva kan man forvente av 79/89kr pr mnd? Selv om Netflix drar inn rundt 40 mill/mnd her i Norge stikker rettighetsinnehaverne av med alvorlig mye av den summen

Lenke til kommentar

Glad jeg kansellerte abn når netflix lekte med tanken på å justere prisene. Netflix, Spotify eller andre strømmetjenester har vært store skuffelser. De har ikke noe av det jeg vil ha.

 

Et raskt google søk så har jeg det jeg trenger, dog fra den ulovlige delen av internett.

 

Spotify har ikke noe av det du vil ha? Da skal du rimelig sær musikksmak...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det å slenge på 10 kroner til som skal i lomma på AT&T og Comcast er altså greit?

Og med norsk utvalg (Les dårlig utvalg) av serier?

Det med å slenge seg på amerikansk må dere huske på at det er IKKE! merk IKKE en lovlig løsning om du spør bransjen.

Merk saken i Australia for en stund tilbake, og når dette tar av like mye her til lands så kommer MAFIAAen sutrende med Tajik i ryggen, Netflix kan øke prisen etter det store ønskede konkursraset i underholdnings bransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...