Gå til innhold

Kina stiller nye Nobelpriskrav til Norge. Hvor er ytringsfrihetstilhengerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare ett motiv ute å går for regjeringens motvilje til å møte Lama'en, penger.

 

Man er kun opptatt av å sikre norske næringsinteresser.

 

Man trår aldri så forsiktig når det gjelder land som Iran, Venezuela, Russland, Cuba, etc. spesiellt ikke FrP

Nå ville nok også AP handlet likt som dagens regjering om de satt der. Penger, helt sikkert. Men selv om man ikke liker det så er penger og innflytelse viktig, mer viktig en og møte Dalai Lama. http://www.dagbladet.no/2014/04/30/nyheter/politikk/innenriks/jonas_gahr_store/stortinget/33061448/

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å bagatellisere de problemene vi har i Norge. Faktum er at vi har gitt mannen Nobels Fredspris og bør derfor behandle ham deretter når han kommer på besøk her. At Kina truer oss i forkant bør bare forsterke viljen vårs til å vise at vi er et selvstendig land som ikke bukker under billige trussler fra Kina.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det er jo et dilemma. Hvor langt skal man bøye seg hvor bøller bare fordi de har makt?

 

Uavhengig av andre så skal kina få sin kritikk! Og at kina banker opp regimekritiske bloggere holder utmerket som argument.

Kina banker opp folk som leser regimekritiske blogger. Regimekritiske bloggere blir henrettet.
La oss ikke glemme at dette er kriminell oppførsel i Kina, og straffene er ifølge deres lover.

 

Må man ikke følge loven i det land man befinner seg i, uansett hva loven sier? ;)

Lenke til kommentar

Litt av en regjering som ble stemt fram.. en regjering uten bein og ryggmarg. Etter min mening kan Kina bare dra til en viss plass. Dette setter rykte til hva Norge står for til skade. Norge skal ikke samarbeide med et regime som Kina som bryter menneskerettighetene i hytt og pine. Det at den norske regjeringen etter kommer kravene er skammelig og pysete. Den norske regjering bør gå ut med en offentlig beklagelse til det norske folk og Dalai Lama.

Lenke til kommentar

Litt av en regjering som ble stemt fram.. en regjering uten bein og ryggmarg. Etter min mening kan Kina bare dra til en viss plass. Dette setter rykte til hva Norge står for til skade. Norge skal ikke samarbeide med et regime som Kina som bryter menneskerettighetene i hytt og pine. Det at den norske regjeringen etter kommer kravene er skammelig og pysete. Den norske regjering bør gå ut med en offentlig beklagelse til det norske folk og Dalai Lama.

Nå ville de rød grønne gjort akkurat det samme som regjeringen i dag gjør. Det handler om hva som er best for Norge.

Lenke til kommentar

 

La oss ikke glemme at dette er kriminell oppførsel i Kina, og straffene er ifølge deres lover.

 

Må man ikke følge loven i det land man befinner seg i, uansett hva loven sier? ;)

 

Det er veldig mange Nordmenn som innbiller seg at Norges lover, normer etikk osv. gjelder for hele verden. De forstår ikke bedre. De forstår ikke at her i Norge så begås det overgrep mot mennesker pga. lovverket vårt. Ta eks. på rus. Norge straffer mennesker som gjør noe så uskyldig som å røyke cannabis. De fleste land i Europa og USA har mer eller mindre avkriminalisert dette. Men her i Norge straffes det. Mange får sine liv ødelagt. Hvor er hylekoret om menneskerettigheter da?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Ikke når de bryter fundamentale menneskerettigheter nei.

 

Det gjør vi her i Norge også. Så derfor bør vi rett og slett holde kjeft. Rydd opp her før vi kan kritisere andre.

 

 

Det vi vel først og fremst diskuterer, er vel retten til å si sin mening - og siden du neppe er arrestert for noen av dine meninger, og det i likhet med de fleste her til lands, må man vel kunne si at at akkurat den rettigheten har vi oppfylt. Så, argumentet ditt er ikke holdbart, tror jeg

 

Og hva angår det å rydde opp, så er det en kontinuerlig prosess, for alt støver til, det være seg på det interne og det eksterne planet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke når de bryter fundamentale menneskerettigheter nei.

 

Det gjør vi her i Norge også. Så derfor bør vi rett og slett holde kjeft. Rydd opp her før vi kan kritisere andre.

 

 

Det vi vel først og fremst diskuterer, er vel retten til å si sin mening - og siden du neppe er arrestert for noen av dine meninger, og det i likhet med de fleste her til lands, må man vel kunne si at at akkurat den rettigheten har vi oppfylt. Så, argumentet ditt er ikke holdbart, tror jeg

 

Og hva angår det å rydde opp, så er det en kontinuerlig prosess, for alt støver til, det være seg på det interne og det eksterne planet.

 

Få har blitt straffet for og ytre sine meninger i Norge. Vi må vel tilbake til Hvit valgallianse for å finne noen som har blitt det.

Men uansett så mener jeg vi her i Norge bør være litt varsomme, siden vi selv bryter menneskerettighetene. Jeg ser og forstår at de fleste ikke forstår hvor alvorlig våre brudd er. Fordi de ikke har kunnskap og det foregår i en verden få har innsikt til. Derfor turer de frem som om Norge skulle være perfekt.

Ja det tar tid og få ryddet opp. Norge har frem til 2018 og få ryddet opp i lov om psykisk helsevern som åpner opp for brudd på menneskerettighetene. Det er FN torturkomite klare på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

10255504_10152002871481680_4306841841207

 

Ett passende flagg ja! Det er jo bare 100 år siden grunnloven ble vedtatt, og nå spytter regjeringen på flagget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Ikke når de bryter fundamentale menneskerettigheter nei.

 

Det gjør vi her i Norge også. Så derfor bør vi rett og slett holde kjeft. Rydd opp her før vi kan kritisere andre.

 

 

Det vi vel først og fremst diskuterer, er vel retten til å si sin mening - og siden du neppe er arrestert for noen av dine meninger, og det i likhet med de fleste her til lands, må man vel kunne si at at akkurat den rettigheten har vi oppfylt. Så, argumentet ditt er ikke holdbart, tror jeg

 

Og hva angår det å rydde opp, så er det en kontinuerlig prosess, for alt støver til, det være seg på det interne og det eksterne planet.

 

Få har blitt straffet for og ytre sine meninger i Norge. Vi må vel tilbake til Hvit valgallianse for å finne noen som har blitt det.

Men uansett så mener jeg vi her i Norge bør være litt varsomme, siden vi selv bryter menneskerettighetene. Jeg ser og forstår at de fleste ikke forstår hvor alvorlig våre brudd er. Fordi de ikke har kunnskap og det foregår i en verden få har innsikt til. Derfor turer de frem som om Norge skulle være perfekt.

Ja det tar tid og få ryddet opp. Norge har frem til 2018 og få ryddet opp i lov om psykisk helsevern som åpner opp for brudd på menneskerettighetene. Det er FN torturkomite klare på.

 

 

Men kan vi være enige om at den viktigste rettigheten, og den som naturlig kommer før de andre, er å kunne få si sin mening uten å bli straffet? For hvis man er tvunget til å holde kjeft, så får man jo ikke sagt noe om alle de andre rettighets overtrampene, og da er man helt fastlåst

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ikke når de bryter fundamentale menneskerettigheter nei.

 

Det gjør vi her i Norge også. Så derfor bør vi rett og slett holde kjeft. Rydd opp her før vi kan kritisere andre.

 

 

Det vi vel først og fremst diskuterer, er vel retten til å si sin mening - og siden du neppe er arrestert for noen av dine meninger, og det i likhet med de fleste her til lands, må man vel kunne si at at akkurat den rettigheten har vi oppfylt. Så, argumentet ditt er ikke holdbart, tror jeg

 

Og hva angår det å rydde opp, så er det en kontinuerlig prosess, for alt støver til, det være seg på det interne og det eksterne planet.

 

Få har blitt straffet for og ytre sine meninger i Norge. Vi må vel tilbake til Hvit valgallianse for å finne noen som har blitt det.

Men uansett så mener jeg vi her i Norge bør være litt varsomme, siden vi selv bryter menneskerettighetene. Jeg ser og forstår at de fleste ikke forstår hvor alvorlig våre brudd er. Fordi de ikke har kunnskap og det foregår i en verden få har innsikt til. Derfor turer de frem som om Norge skulle være perfekt.

Ja det tar tid og få ryddet opp. Norge har frem til 2018 og få ryddet opp i lov om psykisk helsevern som åpner opp for brudd på menneskerettighetene. Det er FN torturkomite klare på.

 

 

Men kan vi være enige om at den viktigste rettigheten, og den som naturlig kommer før de andre, er å kunne få si sin mening uten å bli straffet? For hvis man er tvunget til å holde kjeft, så får man jo ikke sagt noe om alle de andre rettighets overtrampene, og da er man helt fastlåst

 

Ytringsfriheten er blant de viktigste rettigheter. Nå er også den begrenset i Norge, men skal ikke gå inn på det. Men det er og bør være en rettighet og ikke bli tvangsinnlagt, eller tvangsmedisinert. Uten at man har gjort noe galt, eller er til fare for seg selv eller andre. De fleste mennesker som er på tvang i Norge er ikke til fare for noen. Men i Norge driver man med disiplinering i psykiatrien. Man har en ide om hva som er normalt. Og i den normaliteten skal alle helst innunder. Det er et grovt overgrep mot individet. Men selvsagt er Kina langt verre en Norge, det er det ingen som er uenig i. Men det virker for meg at folk her på berget innbiller seg at her i Norge er alt bare godt og vi er så humane og snille. Det er ett falsk bilde. Jeg ser overgrep utføres daglig, noe jeg har gjort i langt over 20 år.

Lenke til kommentar

Regimekritiske bloggere blir henrettet.

 

 

og du nevner i fleng følgende personer?

 

Hvis "sannhetsgehalten" i slike påstander om Kina er på linje med påstander om at i Iran blir du henrettet utelukkende for å være homofil eller kristen, så er jeg ikke imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...