Gå til innhold

Kina stiller nye Nobelpriskrav til Norge. Hvor er ytringsfrihetstilhengerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg oppfordrer alle i Oslo som har anledning til å møte opp foran Grand (og dermed foran Stortinget) idag når Dalai Lama kommer en gang etter 10:30. Så kan politikerne stå i vinduene og se hva vi synes om deres pinlige oppførsel. Dalai Lama skal også besøke Stortinget på fredag klokken 9:00, da håper jeg at folk danner en æresgarde (eller hva det nå heter) fra Grand til hovedinngangen på tinget.

 

Geir :)

(Som - i denne sammenheng desverre - bor i Bergen og ikke kommer seg dit.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg oppfordrer alle i Oslo som har anledning til å møte opp foran Grand (og dermed foran Stortinget) idag når Dalai Lama kommer en gang etter 10:30. Så kan politikerne stå i vinduene og se hva vi synes om deres pinlige oppførsel. Dalai Lama skal også besøke Stortinget på fredag klokken 9:00, da håper jeg at folk danner en æresgarde (eller hva det nå heter) fra Grand til hovedinngangen på tinget.

 

Geir :)

(Som - i denne sammenheng desverre - bor i Bergen og ikke kommer seg dit.)

Hans fortid ser det ut til at folk i Norge ikke bryr seg spesielt om. Rik familie, slaveri og man kan nok stille spørsmål om han er spesielt interessert i menneskerettigheter. Jeg tror det er klokt av regjeringen og ikke ta i mot denne fyren. http://www.vg.no/nyheter/meninger/debatt-dalai-lama-tibet-og-kina/a/10130804/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hans fortid ser det ut til at folk i Norge ikke bryr seg spesielt om. Rik familie, slaveri og man kan nok stille spørsmål om han er spesielt interessert i menneskerettigheter. Jeg tror det er klokt av regjeringen og ikke ta i mot denne fyren. http://www.vg.no/nyheter/meninger/debatt-dalai-lama-tibet-og-kina/a/10130804/

 

 

Går du god for det den mannen skriver og påstår? Trodde du var frp'er, og holdt deg langt unna sånt marxist-rask .. Du må gjerne komme med litt mer konkret og spesifikk bevisførsel!

 

Først gir vi han Nobelprisen, så får vi deng av Kina, og så fornedrer vi oss selv ved å behandle fredsprisvinneren som en "ubetydelighet", og ender opp med å bli kinalakeier i stedet

 

På tide å gi Nobels Fredspris tilbake til Svenskene, vi klarer tydeligvis ikke å forholde oss til en så komplisert affære.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Går du god for det den mannen skriver og påstår? Trodde du var frp'er, og holdt deg langt unna sånt marxist-rask .. Du må gjerne komme med litt mer konkret og spesifikk bevisførsel!

 

 

Jeg går ikke god for noen. Men synes at alle momenter må med i debatten.

Men jeg støtter regjeringens valg ved og ikke møte han. Jeg mener det er viktig og stabilisere forholdet til Kina. Det er heller ingen viktig grunn for at regjeringen må møte han nå. Men vi må selvsagt ikke komme ditt der vi hopper når Kina sier hopp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

Går du god for det den mannen skriver og påstår? Trodde du var frp'er, og holdt deg langt unna sånt marxist-rask .. Du må gjerne komme med litt mer konkret og spesifikk bevisførsel!

 

 

Jeg går ikke god for noen. Men synes at alle momenter må med i debatten.

Men jeg støtter regjeringens valg ved og ikke møte han. Jeg mener det er viktig og stabilisere forholdet til Kina. Det er heller ingen viktig grunn for at regjeringen må møte han nå. Men vi må selvsagt ikke komme ditt der vi hopper når Kina sier hopp.

 

 

Jeg har lest endel for og i mot Dalai Lama, og synes det er ett poeng å ikke bringe til torgs opplysninger som jeg ikke er sikker på - hvis ikke blir jeg bare en del av enten for eller i mot, og kanskje i verste fall snakke stygt om noen som slett ikke fortjener det.

Jeg er forøvrig enig med deg i at det er fornuftig å oppnå ett best mulig forhold til den største supermakten, for tiden - men er den "harmonien" verdt så mye, når vi samtidig lager oss disharmoni her hjemme?

 

Jo, det er bestandig verdt å møte ham NÅ - fordi det er bare NÅ vi får gjort noe med situasjonen

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jo, det er bestandig verdt å møte ham NÅ - fordi det er bare NÅ vi får gjort noe med situasjonen

 

Hvorfor er det så viktig og møte denne fyren? Kan han bidra til og forbedre forholdene til Kina? Eller handler det om menneskerettigheter? Menneskerettigheter som vi i Norge liksom er så opptatt av, mens vi selv bryter dem daglig. Lov om psykisk helsevern åpner opp for brudd på menneskerettigheter og legene her i landet er mer en villig til og bryte disse. Så jeg tror nok vi bør ligge litt lavt. http://www.ldo.no/no/ombudet/Fakta-om-Likestillings--og-diskrimineringsombudet/Ombud-Sunniva-Orstavik/SignertSunniva/Diskriminerende-tvang/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Jo, det er bestandig verdt å møte ham NÅ - fordi det er bare NÅ vi får gjort noe med situasjonen

 

Hvorfor er det så viktig og møte denne fyren?

 

 

Det er viktig av flere grunner:

  • vi har en plikt i forhold til nobelprisen
  • vi har en mulighet for bedre dialog med alle "religioner" ved å forholde oss til overhodet for en religion som kun snakker om det som forener oss alle på tvers av religionene, og er bare pasifistisk i sitt grunnsyn
  • vi har en plikt til å følge de til enhver tid beste prosessene for økte menneskerettigheter
  • vi skal ikke gjøre oss mindre enn det vi er ..

 

 

 

 

Kan han bidra til og forbedre forholdene til Kina?

 

Det kommer vel an på hva du mener med forbedrede forhold ..!? Og Hvem er det som har størst behov for disse "forbedrede forholdene"?

 

 

 

Eller handler det om menneskerettigheter?

 

Blant annet ..

 

 

Menneskerettigheter som vi i Norge liksom er så opptatt av, mens vi selv bryter dem daglig. Lov om psykisk helsevern åpner opp for brudd på menneskerettigheter og legene her i landet er mer en villig til og bryte disse. Så jeg tror nok vi bør ligge litt lavt. http://www.ldo.no/no/ombudet/Fakta-om-Likestillings--og-diskrimineringsombudet/Ombud-Sunniva-Orstavik/SignertSunniva/Diskriminerende-tvang/
Jada, jeg kjenner veldig godt til at det finnes ikke bare "fryd og gammen" i det norske helsevesen, og jeg har forstått det slik at når penger og pasient veies opp mot hverandre, så er det pasienten som taper. Tror du vi kommer til å bli bedre hvis vi fikk enda mer penger, eller tror du ikke det spiller så stor rolle? Kan det være at de fleste gode fagfolk hos oss (og det er vel snart alle), aspirer seg rett inn i ett system som faktisk gjør de menneskelig verdiene deres til ingenting, og hvor hensynet til systemets velferd overgår pasientenes? Kan det være sånn at vi har det så behagelig på jobb og fritid, samt at vi har utdannet oss til kun å være "akademiske hoder", som kan rasjonaliser seg bort fra direkte ansvar, og dermed er kunnskapsrike synsere, som har akademisk forståelse av problemet, men der stopper det også
Husker at Gjørv-kommisjonen mente at akkurat denne "akademiske forståelsen" gjennomsyret organisasjonene, men ingen behøvde føle særlig personlig ansvar, og dermed var det heller ingen som reagerte, før det var for sent.
Lenke til kommentar

Awarewolf. Har regjeringen en plikt til å ha god kontakt med nobelprisvinnere? Det er så langt jeg vet ikke dem som deler ut eller bestemmer hvem som skal få.

For meg er religioner svært lite viktig. Jeg vil heller ha politikere som klart tar avstand til slikt tøv.

Ja vi skal jobbe for menneskerettigheter. Men først må vi rydde opp her i landet. Det er patetisk og snakke om menneskerettigheter mens vi selv bryter dem daglig. Som nevnt, lov om psykisk helsevern åpner opp for grove brudd på menneskerettigheter, ingen gjør noe med det. Du snakker om penger, ja økonomi er viktig, men legenes forhold til legemiddelindustrien er viktigst. Troen på at det vi kaller psykiske lidelser er en sykdom, noe det slettes ikke er. Man har langt flere behandlingsmetoder en tvangsmedisinering, problemet er at legene ikke kan noe annet en sitt fag, som er medisiner. Som adferdanalytiker vet og kjenner jeg godt til metoder som er langt mer humane.

Det siste med at vi ikke skal gjøre oss mindre en vi er, det vet jeg ikke om jeg forstår hva du mener?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Awarewolf. Har regjeringen en plikt til å ha god kontakt med nobelprisvinnere? Det er så langt jeg vet ikke dem som deler ut eller bestemmer hvem som skal få.

For meg er religioner svært lite viktig. Jeg vil heller ha politikere som klart tar avstand til slikt tøv.

Ja vi skal jobbe for menneskerettigheter. Men først må vi rydde opp her i landet. Det er patetisk og snakke om menneskerettigheter mens vi selv bryter dem daglig.

Det siste med at vi ikke skal gjøre oss mindre en vi er, det vet jeg ikke om jeg forstår hva du mener?

 

Jeg mener at vi, den norske stat, du og jeg, og alle de andre, bruker Nobelprisne for det den er verdt. Neida, rent formelt har ikke vi eller den norske stat noe ansvar, men har vi moralsk og etisk ansvar?

 

 

 

For meg er religioner svært lite viktig. Jeg vil heller ha politikere som klart tar avstand til slikt tøv.

 

Ja, du i likhet med mange andre, tror virkelig at det "spirituelle i mennesket" forsvinner hvis vi later som at det ikke finnes eller at det er for sært for oss, eller en annen grunn. Hva med å forholde seg til at "fenomenet" faktisk er der hele tiden, enten vi like det eller ei, og at vi gjenlærer oss å holde dialogen i gang med dem, og får det beste ut av vår felles situasjon?

 

Vi er jo blitt så overdådige sekulære, at vi faktisk ikke evner å snakke med "religionene", og vice versa, de skjønner ikke hva vi heller holder på med. Tankegangen din er faktisk litt farlig, fordi du later til å være litt for voldsomt idealistisk i ditt "kall", og hva skiller deg fra Pastor Ekstrem?

 

Ja vi skal jobbe for menneskerettigheter. Men først må vi rydde opp her i landet.

 

 

Dette er vanlig politisk pølse og svada vissvass, og ærlig talt, hvorfor serverer du sånt til meg? Tror du jeg er helt grønnsak ... Vi kommer aldri til å få det perfekt "nok" - det vil bestandig være noen eller noe som ikke er optimalt nok, for den kritiske sansen, og de som sier sånt, vet dette selv, så spar meg for den typen lettvintheter.

 

Det siste med at vi ikke skal gjøre oss mindre en vi er, det vet jeg ikke om jeg forstår hva du mener?

 

 

 

Vi behøver ikke oppføre oss som troløse horer, hver gang noen vifter med litt småmynt

 

 

 

resten av posten din handler om noe annet viktig, men jeg ser det som ot her i tråden

Lenke til kommentar

Hans fortid ser det ut til at folk i Norge ikke bryr seg spesielt om. Rik familie, slaveri og man kan nok stille spørsmål om han er spesielt interessert i menneskerettigheter. Jeg tror det er klokt av regjeringen og ikke ta i mot denne fyren. http://www.vg.no/nyheter/meninger/debatt-dalai-lama-tibet-og-kina/a/10130804/

 

 

Det er ikke hans person jeg støtter. Da var det mange statsledere og andre vi aldri burde tatt i mot. Men han er tibetanernes ønskede åndelige overhode, og de undertrykkes av Kina. Burde de hatt en annen leder som "holdt mål" etter vestlig marxistisk standard? Kanskje det, men det er deres valg.

 

Burde vi aldri gitt ham fredsprisen? Kanskje det også, men det gjorde vi nå en gang. Vi må anta at hans families fortid var med i betraktningene. Han var bare 15 år når Kina invaderte Tibet, og kan neppe lastes personlig. Vi får bedømme ham ut fra hans eget liv og levned, ikke hans bakgrunn. Man velger ikke sine foreldre.

 

Er regjeringen ansvarlig for nobelprisen? Nei, men Stortinget er i den forstand at det er de som velger komiteens medlemmer, som regel blandt sine egne representanter. (Det skulle ikke forundre meg om Olemic Thommessen blir aktuell som medlem av komiteen en gang i fremtiden, og da begynner å belønne dissidenter igjen.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Min mening er at denne saken er skapt og videreført av kulturkonflikter, både fra kinesisk side, men kanskje enda mer fra norsk side.

 

Kinesiske verdier skiller seg vesentlig fra vestlige, spesielt på to noe subtile områder som man MÅ forstå:

1. Unngå tap av ansikt. En mer norsk forklaring er å unngå ydmykelse for enhver pris. For personer i Kina så kan dette være å lyve åpenbart til mennesker rundt seg isteden for å innrømme feil eller svakheter. For Kina som nasjon så handler det om å beskytte ryktet, anseelse og posisjon i verdenssamfunnet. Eksempler er der man dysser ned ulykker eller pinlige feilsteg fra folk i kommunistpartiet.

 

Et godt eksempel er MH370-forsvinningen. Kinesiske pårørende reagerte aggressivt og la skylden på Indonesia og regjeringen der. Etter ferjeulykken i Sør-Korea, så viste derimot de pårørende "måtehold" og kaputilasjon, da sterke reaksjoner ville skadet anseelsen til landet.

 

 

2. Langsiktighet. Som nevnt tidligere så har kinsere og spesielt det kommunistiske lederskapet en helt annen tidshorisont enn vestlige ledere. Direkte resultater er kontroll av naturressurser. Kinesiske selskaper har en tendens til å "sikre" seg ressurser i Afrika og Sør-Amerika til en høy pris, noe som utkonkurrerer kapitalistiske selskaper som vil ha avkastning over kortere tid. Andre områder er feks. teknologi, der Kina både ved hjelp av spionasje, men også utdanning og kompetanseinnhetning, gjør seg klar for fremtiden.

 

Kort fortalt så tilsvarer norsk tenkemåte på 4-50 år (Stortingsvalg og klimaprognoser) kanskje 100-500 år i Kina. De har et stabilt styre og kan derfor ha et såpass perspektiv.

 

Hva betyr dette for nobelprissaken?

 

Sett fra kinesisk side så har Jagland, en tidligere norsk statsminister fra samme parti som Stolenberg, gitt fredsprisen til en demokratiforkjemper i Kina.

 

Allerede her så er det veldig uklare bånd mellom hva som er det offisielle Norge og hva som bare er en pris. Når Jens Stolenberg atpåtil hyller Liu Xiaobo, så ser det veldig ut som det offisielle Norge støtter opp rundt fredsprisen 100%.

 

Ironien og muligens en formildene faktor er at Jagland makter å gi prisen til Obama året etterpå. Altså en amerikansk president som har vært inne i to kriger og betydelig trappet opp droneangrep som har resultert i sivile tap.

 

Hva om vi snur ting på flisa? Kunne kommunistpartiet i Kina har gjort seg fortjent til en fredspris?

Fra en norsk nobelkomitee, mest sannsynlig nei. Men når en amerikansk president i krig kan få prisen, så virker det ikke rart at et lederskap som stabiliserer forholdene til og har økt levekårene for 1,4 milliarder mennesker, også har gjort en innsats for freden? Kina har ikke vært i noen aktive kriger, kriminaliteten i Kina er lav og veksten har vært formidabel.

 

Kinas problem er de mange forskjellige etnisitetene, historikken og rett og slett 1,4 milliarder mennesker å holde samlet. Jeg er ikke noen Kina-forkjemper, men det er fortsatt ekstremt imponerende hvordan Kina har gått fra kommunist-omveltninger, maoisme, kulturrevolusjon og til nå en mer moderne stat. Det kunne vært mye etnisk splittelse, hat, borgerkrig og ustabilitet. Derfor er det imponerende hva som har skjedd i Kina på tross av historien som ligger bak.

 

Så dukker en demokratiforkjemper som Liu Xiaobo opp. Sett med vestlige verdier så er dette naturlig og en god ting, men fra kinesisk side så er det en person som potensielt kan få systemet til å bryte sammen.

Igjen med vestlige verdier, så hadde en revolusjon kunne vært en god ting, men med kinesisk kultur og historikk så kan man spørre seg om folket er klare for et demokratisk styresett. Selv med en "god" revolusjon så kan Kina bli kastet ut i kaos, og på den måten dra hele verden ned i tøffe økonomiske tider. Etnisiteter ville krevd selvstyre, kommunistiske holdninger ville lett etter en klar leder og muligens samle Kina for å bekjempe en ekstern fiende, feks Japan.

 

Tilbake til Norge, hva betyr dette for oss.

 

Ved å gi fredsprisen til Liu, så undergraver man det nåværende kinesiske styret som taper ansikt hvis de ikke reagerer mot Norge. Med et kinesisk perspektiv så kan dette være sanksjoner som varer veldig lenge.

 

Det koker ned til et spørsmål om penger. Min mening er at denne Kina-konflikten spiller direkte inn på vår generasjons store spørsmål: Hva skal vi leve av når oljen tar slutt? Hvis man bryter båndene med Kina, som har 20% av verdens befolkning, så blir det helt klart vanskeligere for norske selskaper å tjene penger. Det gir mindre skatter og inntekter til staten, som igjen går ut over vår velferd.

 

Et regjeringsskifte er nå den ideelle muligheten til å rydde opp i forholdet til Kina. Fra kinesisk syn så har det norske folk valgt andre ledere og man kan da forsøke å bedre relasjonene. Hvis dette blir et vendepunkt for vårt forhold med Kina, så kan det potensielt være den viktigste "handelsavtalen" i vår tid.

 

Kravene fra Kina kan virke harde, men essensen er å få et klart skille mellom fredsprisen og det offisielle Norge. Blir Norge en svakere nasjon av dette? Muligens på noen områder. Men "vi" startet denne konflikten da Jagland ga prisen til Liu og så Obama. Da synes ikke jeg det er alt for forlangt at vi må "tape litt ansikt" for å reparere forholdet.

 

Det er ikke Jagland eller Stoltenberg som får føle virkningene av Kina-sanksjoner, det er generasjonene som trenger velferd når oljepengene tar slutt.

Lenke til kommentar

Kina er styrt av kjeltringer som er livredde for å miste makten. Dersom kineserne ikke blir holdt i skyggen, dersom kinesiske bloggere og aktivister ikke blir fengslet og banket opp, dersom kinas nyhetsmedier ikke blir kontrollert, så vil dagens makthavere bli jagd ut av landet.

 

Derfor bruker Kina mer penger på å overvåke sin egen befolkning enn de bruker på å forsvaret mot andre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener at vi, den norske stat, du og jeg, og alle de andre, bruker Nobelprisne for det den er verdt. Neida, rent formelt har ikke vi eller den norske stat noe ansvar, men har vi moralsk og etisk ansvar?

 

 

 

 

.

Ja, du i likhet med mange andre, tror virkelig at det "spirituelle i mennesket" forsvinner hvis vi later som at det ikke finnes eller at det er for sært for oss, eller en annen grunn. Hva med å forholde seg til at "fenomenet" faktisk er der hele tiden, enten vi like det eller ei, og at vi gjenlærer oss å holde dialogen i gang med dem, og får det beste ut av vår felles situasjon?

 

Vi er jo blitt så overdådige sekulære, at vi faktisk ikke evner å snakke med "religionene", og vice versa, de skjønner ikke hva vi heller holder på med. Tankegangen din er faktisk litt farlig, fordi du later til å være litt for voldsomt idealistisk i ditt "kall", og hva skiller deg fra Pastor Ekstrem?

 

 

 

Dette er vanlig politisk pølse og svada vissvass, og ærlig talt, hvorfor serverer du sånt til meg? Tror du jeg er helt grønnsak ... Vi kommer aldri til å få det perfekt "nok" - det vil bestandig være noen eller noe som ikke er optimalt nok, for den kritiske sansen, og de som sier sånt, vet dette selv, så spar meg for den typen lettvintheter.

 

 

 

Vi behøver ikke oppføre oss som troløse horer, hver gang noen vifter med litt småmynt

 

 

 

resten av posten din handler om noe annet viktig, men jeg ser det som ot her i tråden

 

Moralsk og etisk ansvar, sier meg egentlig ingen verdens ting. Hva menes med det, bortsett fra flotte ord?

Spirituelle i menneske, hva i all verden er det? Det er ikke noe som eksister. Det er funnet på av mennesker, slik religion er.

Min tanke gang er nok ikke farlig. Jeg er behaviorist og forholder meg kun til det vi kan bevise. Hva er farlig med det?

Nei Awarewolf jeg ser ikke på deg som noen grønnsak, jeg ser på deg som en av de beste debattanter her. Men det er ikke noe viss vass å påpeke brudd på menneskerettighetene her i landet og at vi først får rydde opp her, før vi skal frelse resten av verden. Hva er det vi tror vi er? Du skriver, lettvinthet. Her bommer du. Det viser seg at å forholde seg riktig til menneskerettigheter ikke er noe lettvint. Det er utfordrende, derfor skal kjepphøye Nordmenn være litt varsom. Vi som bryter menneskerettighetene systematisk her i landet, hvor mange tusen som rammes har jeg ikke oversikt over her og nå.

Lenke til kommentar

 

Hans fortid ser det ut til at folk i Norge ikke bryr seg spesielt om. Rik familie, slaveri og man kan nok stille spørsmål om han er spesielt interessert i menneskerettigheter. Jeg tror det er klokt av regjeringen og ikke ta i mot denne fyren. http://www.vg.no/nyheter/meninger/debatt-dalai-lama-tibet-og-kina/a/10130804/

 

 

Det er ikke hans person jeg støtter. Da var det mange statsledere og andre vi aldri burde tatt i mot. Men han er tibetanernes ønskede åndelige overhode, og de undertrykkes av Kina. Burde de hatt en annen leder som "holdt mål" etter vestlig marxistisk standard? Kanskje det, men det er deres valg.

 

Burde vi aldri gitt ham fredsprisen? Kanskje det også, men det gjorde vi nå en gang. Vi må anta at hans families fortid var med i betraktningene. Han var bare 15 år når Kina invaderte Tibet, og kan neppe lastes personlig. Vi får bedømme ham ut fra hans eget liv og levned, ikke hans bakgrunn. Man velger ikke sine foreldre.

 

Er regjeringen ansvarlig for nobelprisen? Nei, men Stortinget er i den forstand at det er de som velger komiteens medlemmer, som regel blandt sine egne representanter. (Det skulle ikke forundre meg om Olemic Thommessen blir aktuell som medlem av komiteen en gang i fremtiden, og da begynner å belønne dissidenter igjen.)

 

Geir :)

 

Det er sikkert mange statsledere vi ikke burde tatt i mot. Nå har vår regjering valgt og ikke ta i mot Dalai Lama, det bør vi respektere fordi det ligger politisk tenkning bak valget. Som du også skriver, det er ikke regjeringen som har gitt han fredspris eller invitert han. Jeg tviler på at han ville forbedret forholdet vårt til Kina. Det er tross alt viktigere en Dalai Lama.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å respektere politisk tenkning om å la seg bøye for diktatur og bøller. Penger og diktatur er ikke viktigere enn menneskeverd.

Ingen skal bøye seg for diktatur og bøller. Det handler ikke om det. Det handler om at Norge bør forbedre sitt forhold til en viktig stat. Brudd på menneskerettigheter er ikke noe argument i denne sak. Norge bryter selv menneskerettigheter daglig på det groveste. Så det holder ikke som argument for dem som måtte bruke det. Dalai Lama er ikke invitert av regjeringen og det er ingen grunn til at regjeringen må møte han. Han kan ikke forbedre vårt forhold med et av verdens mektigste land. Det er viktigere en Dalai Lama.

Lenke til kommentar

Ingen skal bøye seg for diktatur og bøller. Det handler ikke om det. Det handler om at Norge bør forbedre sitt forhold til en viktig stat. Brudd på menneskerettigheter er ikke noe argument i denne sak. Norge bryter selv menneskerettigheter daglig på det groveste. Så det holder ikke som argument for dem som måtte bruke det. Dalai Lama er ikke invitert av regjeringen og det er ingen grunn til at regjeringen må møte han. Han kan ikke forbedre vårt forhold med et av verdens mektigste land. Det er viktigere en Dalai Lama.

Så Norge er ikke noe bedre enn Kina i dine øyne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...