Gå til innhold

WD Red vs Seagate Constellation ES.3. Evnt andre kandidater.


Anbefalte innlegg

Har i dag samlet 600 kr i gavekort som kan brukes på CDON, og tenker at nå er tiden for å skaffe meg en ny disk. Bruksområde vil være lagring av steam bibliotek, samt installeringer av større programmer jeg ikke vil bruke plass til på SSDen. Med tid og stunder vil jeg nok skaffe meg 3 like disker og sette dem i RAID 5. Disken(e) vil nok også bli brukt til nedlastninger, en del skriving og lesing støtt og stadig. Jeg pleier som oftest og ha på datamaskinen 24/7.

Så da har jeg tenkt på WD RED 2 TB eller Seagate Constellation ES.3 1TB.
Dette blir jo over 600 kr, men kan spytte inn litt ekstra om det skulle være verdt det men, pga gavekortene er det viktig at det kan kjøpes via CDON.
Klar over at dette er 2 TB vs 1 TB, men størrelsen spiller ikke helt den store rollen da jeg har en lagringsserver som brukes til lagring av media etc. :)

Noen erfaringer med disse to? Eller synspunkter?

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av tester jeg leste nylig så kom seagate værst ut på reliability. Med WD på andre plass og hitachi på første. WD har også introdusert TLER (TimeLimitedErrorRecovery) på sine RED som jeg tror er av interesse etter min forståelse hvis det er for RAID oppsett.

 

Jeg selv ville valgt RED.

Lenke til kommentar

Gjaldt dette også Enterprise diskene til Seagate? Såvidt jeg har skjønt er Constellation en del av Enterprise serien demmes.

Det ma du egentlig ikke spor meg om. Hvis det var for meg. Har bare nylig begynt og lare litt om det selv.

Hitachi Deskstar uten tvil :)

 

De koster litt mere, men er veldig bra til hardwareraid etter min erfaring. Jeg bytter ikkje fra et winning team iallefall :p

 

Areca + Hitachi = WIN

Ja jeg spurte til og med Komplett hvorfor de ikke tar dem inn. Litt overraskende. Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...