Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blir "spist opp" om natten


Formula90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løft opp madrassen din og sjekk under. Sjekk også mørke steder som inni skap etc.

Du kan også få på lyset så fort som mulig når du våkner eller ha en lommelykt du liggende lett tilgjengelig. Hvordan ser skadestedet ut ?

Tenkte samme tanke, sto opp kjapt å slo på lyset og rev av dyna uten å se noe, prøve å løft maddrassen men så ikke noe der heller. etter en dag så er bittene veldig små under 0,5 cm kansje. og flere plasser de ligger tett inntil verandre.

 

Jeg gjetter på fuglelopper. Enten fra reir eller via katten.

 

http://www.klikk.no/bolig/hage/article826421.ece

 

etter å ha lest artikkelen om fugle lopper er jeg nesten sikker på at det må være det!

 

Om natten er jeg er bitt er jeg ganske hovnet opp. men dagen etter er den ganske liten.

Flere plasser jeg har blitt bit rett atme hverandre, 3 - 4 ganger, og det stemmer jo med det som sto på den nettsiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsatt veggedyr?

ja det jeg begynte å lure på.. men etter å ha lest om det nå så tror jeg ikke at det var det. ligner ikke helt, samt at jeg blir bit langt nede, føttene det går verst over. men jeg skal ta å dobbelt sjekke det idag. skal tømme romme, å fryse ned ALT jeg har stående på det romme

 

 

Støvsug senga å skift sengeklær. Hold katten langt unna så ser du om du får slike bitt da.

Fuglelopper er utrolig små og vanskelige å få øye på, men det er helt sinnsykt som de biter å holder helvette!

 

Har prøvd å støvsugd senga, tok og ristet maddrassen og alt annet ute. Katten har fått forbud mot å gå på romme, må såklart låse døra... eller så åpner hun den selv -.-

Lenke til kommentar

 

Hvis det er veggdyr så går dem etter co2, altså utåndningsgassen din fra lungene. Dette kan du bruke for å lokke og fange dem. Grunnen til papiret er å få dem til å klatre opp. De kommer seg opp på utsiden av glasset men ikke opp på innsiden. De tåler heller ikke alkohol, så en sprayflaske med det vil være effektivt. Mange bruker støvsuger hvor de har posen i en bærepose i fryseren for å kverke dem før de kaster den.

Lenke til kommentar

http://www.rentokil.no/privatkunder/kravlende-insekter/veggedyr/index.html

 

Ser ut som den beste hjemmesnekra løsningen er å lukke rommet og varme det godt opp. Du vil øke effekten med en luftfukter satt på høy fuktighet.

 

Fra en annen kilde:

 

Veggedyrets aktivitet stopper etter hvert opp under 13-15 °C og under 10 °C legges ingen egg. Utsettes de for -18 °C i en time vil alle stadier dø. Veggedyret tåler heller ikke høye temperaturer, og alt ved 36-37 °C i fuktig luft vil mange dø. Den øvre temperaturgrensen de kan tåle er 44-45 °C. Alle stadier drepes ved å utsettes for 50 °C i et par timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...