Gå til innhold

Amd Athlon 64 og ytelse.


Boralis

Anbefalte innlegg

Hei Jeg drister meg til å prøve å få en SERIØS debatt på dette temaet og derfor tenkte jeg en diskusjon om hva/hvor godt en Athlon 64 3200+ yter og for å ha noe å referere til vil det vere naturlig å bruke en P4 3,2 800mhz. Og i samme slengen hvilket hovedkort (brikksett) vil passe best til denne.

Håper det her går an å få en saklig debatt uten noe pris/ytelse eller amd/intel krangling. Da det ikke er intresangt hvem som yter mest men ca hva en athlon 64 3200+yter.

Så kom med sklige synspunkter og spørsmål de som ikke har det holder kjeft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er vel fremdeles T-Bird? dvs. at en XP 3200 skulle sammenlignes med en T-bird, og en A64 sammenliknes med en XP3200 da..bare at A64 sikkert yter litt bedre (siden så mange kritiserte XP3200+ for å ikke leve helt opp til navnet..)

 

Stusset litt over det selv, denne cpuèn må vel yte bedre enn en 3200+ eller

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om klokkeegenskapene til disse, har hørt at de skal vere umulige å klokke, det vil jo i så tilfelle vere dumt, og hva skal i så fall vere årsaken til at den ikke skal klare klokking?

 

Uhm, at a64 skal være umulig å klokke?

 

Ja,med umulig mener jeg feks at den kan klokkes feks bare 5-8%

Lenke til kommentar
Nye 64 er konge!

Xtreme-gutta kjører den på 2.6 ghz, og den har verdensrekord i pifast og 3dmark 01 nå tror jeg.

 

Var ikke det med ekstrem kjøling? I så fall teller det ikke. P4 kjører her på over 4 GHz. Luftkjøling er, slik jeg ser det, det som er relevant. Det er tross alt ikke så mange som bruker flytende nitro osv ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om klokkeegenskapene til disse, har hørt at de skal vere umulige å klokke, det vil jo i så tilfelle vere dumt, og hva skal i så fall vere årsaken til at den ikke skal klare klokking?

 

Uhm, at a64 skal være umulig å klokke?

 

Ja,med umulig mener jeg feks at den kan klokkes feks bare 5-8%

 

Skulle ikke du begynne å skrive det du mente??

Athlon FX har jo vist seg å klokke greit, med tanke på at prosessen er rimelig ny.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om klokkeegenskapene til disse, har hørt at de skal vere umulige å klokke, det vil jo i så tilfelle vere dumt, og hva skal i så fall vere årsaken til at den ikke skal klare klokking?

 

Uhm, at a64 skal være umulig å klokke?

 

Ja,med umulig mener jeg feks at den kan klokkes feks bare 5-8%

 

Skulle ikke du begynne å skrive det du mente??

Athlon FX har jo vist seg å klokke greit, med tanke på at prosessen er rimelig ny.

 

Unødvendig flisespikkeri ba jeg om å la vere i denne posten,at vi har diskutert en sak i en annen post,har ingenting med denne å gjøre,la dette ligge dødt nå eller la vere å poste her.

en cpu som klokker under 10% anser jeg som umulig å klokke.

Desuten gjaldt ikke det spørsmålet FX men athlon 64

Lenke til kommentar

Kun Athlon FX men, Gigabyte K8NNXP-940 + Athlon FX 51

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1901&p=1

 

fra konklusjonen:

"The Gigabyte K8NNXP-940 is an impressive motherboard. The performance it exhibits at standard settings in our benchmarks is simply outstanding. The early impressions of the Athlon64 FX51 were that it was not much faster than Athlon64. Perhaps we should recast this to say that the early Athlon64 FX motherboards were not much faster than the Athlon64 motherboards running Athlon64 processors. In almost every benchmark, the Gigabyte K8NNXP-940 with an Athlon64 FX51 tops our fastest Pentium 4 motherboard ? the Asus P4C800-E running a 3.2GHz processor. Even the usual P4 stronghold of Content Creation sees the Athlon64 FX51 and 3.2GHz P4 in a dead heat. In almost every other benchmark, the Athlon64 FX51 is a clear winner ? over both the Pentium 4 3.2GHz and the Athlon64 3200+. The only exception here is our Media Encoding benchmark, which tends to favor Intel processors and will soon be replaced with an updated benchmark."

 

Blir nok rimelig fett med 'ferdige' hovedkort :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...