Gå til innhold

Canon 200-400 eller 400 2,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 400 mm så er jeg ikke sikker på at jeg trenger så mye som 2,8 og min erfaring med 2x converter på 70-200 så blir den litt for soft for min smak, så de argumentene faller bort. Jeg fikk prøve 200-400 og likte vekten på den i forhold til 600/4L IS som jeg er vant med. 400 2,8 er vel ganske mye større og tyngre.


Men bruktpriser det er interessant, men er litt kritisk på kvalitet og vil ha med stabilisator.


Hva med å ta med 400 f/4 DO + converter i vurderingen?

Den har jeg hørt dårlige erfaringer med, så den er ikke interessant.

Lenke til kommentar

Tar du mest bilder innendørs eller utendørs ?

 

Har selv tele-rekken til Nikon. Bruker 200-400mm f/4 VR relativt mye og synes størrelsen er rimelig kompakt sammenlignet med fast-optikk (400 F2.8 og 600mm F4).

 

Man trenger egentlig begge (200-400 F4 og fast 400 F2.8), men om du ikke opererer mest i dunkel belysning ville jeg gått for 200-400 grunnet fleksibilitet og mobilitet.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor høyt kvalitetskravet er (det beste eller ikke noe i det hele tatt "das beste oder nichts"), og hva det skal brukes til, men kan det være et alternativ med Sigma 120-300 med 1,4 og 2 x TC? Det billigste og mest fleksible, 120-300/2,8, 168-420/4 og 240-600/5,6. Tror ikke forskjellen er all verdens sammenlignet med Canon-alternativene, og total pris 32 000,-

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor høyt kvalitetskravet er (det beste eller ikke noe i det hele tatt "das beste oder nichts"), og hva det skal brukes til, men kan det være et alternativ med Sigma 120-300 med 1,4 og 2 x TC? Det billigste og mest fleksible, 120-300/2,8, 168-420/4 og 240-600/5,6. Tror ikke forskjellen er all verdens sammenlignet med Canon-alternativene, og total pris 32 000,-

Vel. Fra før har jeg Canon 70-200 2,8L II og 1,4x III og 2x III, så jeg føler ikke jeg trenger så mye annet enn en god tele. 150-600 fra Tamron har jeg ikke testet ut, skal se om jeg finner noen gode tester av de. Den er jo sinnsykt billige og en del lettere å bære rundt på. 2x konverter ønsker jeg å unngå mest mulig, det blir en nødløsning på grunn av tapt skarphet.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar

Hadde selv gått for 400mm f2.8L IS mkII. Det er den som tiltaler meg mest og min bruk.

 

Men en 200-400 er jo mer universal og dekker det aller meste. Kjekt når man skal pakke "lett" og er usikker på hva man trenger osv.
Men det er noe eget med å ha den store blenderen, spesielt ved sportsfoto.
Vektmessig veier 400en 230gr mer enn 200-400. Leste og en plass at zoomringen på 200-400 var litt dum om man måtte håndholde objektivet. Var litt lang vandring eller noe..

Er vel bare en ting å gjøre, prøve begge. kjøper man "feil", er det vel ikke så vanskelig å få byttet heller.

 

Skulle ønske jeg hadde samme dilemma som deg her... En vakker dag! :p

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

 

150-600 fra Tamron har jeg ikke testet ut, skal se om jeg finner noen gode tester av de.

 

Tror ikke Tamron 150-600 er tingen for deg ut fra nivået du ligger på fra før, men ser ut til å gi veldig mye for pengene. En videoomtale:http://www.youtube.com/watch?v=1fmMG5jgDwk

 

Virker litt som om Tamron er litt soft på alle brennvidder. Det hadde jo vært for godt til å være sant til den prisen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Her har det ikke gått så fort....

Har fått et tilbud på en nesten ubrukt 400 2,8L til 32500 kr.

Virker for meg som et godt kjøp.

 

Om den er lite benyttet og i god stand, så ser jo absolutt det ut til å være en meget god pris i følge denne her,

 

http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=67

 

Ellers så har du sikkert lest både tester og brukererfaringer, ang. disse objektivene du vurderer?

Lenke til kommentar

Fikk den for 30 000 inkludert ryggsekk og polariseringsfilter. Var veldig fin, så da slo jeg til.

Strålende fornøyd :-) Nå er det bare å intensivere styrketreningen. Den er TUNG.

Gratulerer! Knallpris og et superbra objektiv.

Bare til å kjøpe et godt stativ om du ikke allerede har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...