Gå til innhold

Gopro live feed


Anbefalte innlegg

Er i tvil om dette er riktig underforum.

 

Jeg tenker å bygge et quadcopter med gopro og live feed til skjerm på bakken. Jeg vil at kvaliteten på live feeden skal ha best mulig kvalitet siden det er det endelige "produktet". Live feeden bør være med minst mulig etterslep.

 

Jeg har prøvd å søkt litt rundt på nettet uten å finne noe som passer. Noen som har tips hvordan dette kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en videolink.

Se f.eks på Bolt

http://www.teradek.com/pages/bolt

Tror det er Video4 som er norsk forhandler

 

Disse er ikke dårlige, selv om de heller ikke er helt imponerende i kvalitet/rekkevidde.

Skal du ha noe virkelig bra må du opp i proff-klasse, og det koster fort 100-200k eller mer for et sett, + at du må ha lisens på en egen frekvens.

 

Normalt bruker man opptak i kamera, og en link med dårligere kvalitet, men lengre rekkevidde for monitorering på bakken der det er mulig.

Skal du gå live med bildene fra kopteret ditt må du ofre rekkevidden for å få bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Du trenger en videolink.

Se f.eks på Bolt

http://www.teradek.com/pages/bolt

Tror det er Video4 som er norsk forhandler

 

Disse er ikke dårlige, selv om de heller ikke er helt imponerende i kvalitet/rekkevidde.

Skal du ha noe virkelig bra må du opp i proff-klasse, og det koster fort 100-200k eller mer for et sett, + at du må ha lisens på en egen frekvens.

 

Normalt bruker man opptak i kamera, og en link med dårligere kvalitet, men lengre rekkevidde for monitorering på bakken der det er mulig.

Skal du gå live med bildene fra kopteret ditt må du ofre rekkevidden for å få bedre kvalitet.

Tror Bolt er litt over budsjettet til trådstarter.. :)

 

Forøvrig så koster det rundt 11.000kr for en Full HD Downlink med 1.5-5km rekkevidde(avhengig av type antenne man tar i bruk).

Den kjører også på 100mW slik at man ikke behøver lisens (annet en lisens fra NSM \ LT om det er i forbindelse med jobb\salg\firma ol.)

 

 

Er i tvil om dette er riktig underforum.

 

Jeg tenker å bygge et quadcopter med gopro og live feed til skjerm på bakken. Jeg vil at kvaliteten på live feeden skal ha best mulig kvalitet siden det er det endelige "produktet". Live feeden bør være med minst mulig etterslep.

 

Jeg har prøvd å søkt litt rundt på nettet uten å finne noe som passer. Noen som har tips hvordan dette kan gjøres?

På hobbybasis så er det vanlig med analogt signal. Da får man 640x480 oppløsning, men GoPro kan ta opptak i 1080p samtidig som den sender 640x480 ned til bakken.

Er mer eller mindre ingen forsinkelse. Ikke noe du merker i en stor grad uansett.

 

Om du virkelig vill ha Full HD digital, så må du gå for noe annet utstyr. feks en DJI Lightbridge:

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=27693

(Den kommer på markedet innen noen få uker).

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...