Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo godtfolk!

 

Følger ikke med i pc verden lengre og jeg har de 2 siste gangene fått råd og følger med denne tråden (eller den som var før) når jeg skal oppgradere min pc, sist jeg oppgraderte var sommeren 2013, der jeg b.l.a oppgraderte til https://www.dustinhome.no/product/5010742245/core-i5-4670k-34-ghz-prosessor, + mye annet

 

Min PC kortslutta av en tåpelig ting jeg gjorde....skal ikke gå inn mer på det :hm: så jeg titta på tråden her som vanlig da jeg har vært fornøyd med de 2 forrige gangene.

 

Har det vært så lite progress innen prosessor at min 2 år gamle cpu er så og si lik eller er det stor forskjell på min gamle i5 4670k vs i5 4690k?

Har foreløpig bare kjøpt nytt strømforsyning, hk, ssd (pga min er veldig  gammel) og skjermkort fra black refinery. Har samme type Ram fra før

 

Det jeg i bunn og grunn lurer på er om jeg bør oppgradere cpu'en også siden jeg har med alt det andre for å få mest "bang for buck" oppgradering?

Endret av Sunos
Lenke til kommentar

Hvis du sjal fortsette med i5 46-serien er det like greit å gå for 4690k dersom CPU-en er ødelagt. Er den ikke det beholder du den

er ikke sikker om cpu fungerer eller ikke enda, har heller ikke helt skjønt hvor mye forskjell f.eks en i7  4790k vs en i5 4690k siden black refinery og denne tråden anbefaler i5 46 serien. som sagt helt ute av pc komponent verden :(  forrige oppgradering ble det også anbbefalt i5 fremfor i7

Lenke til kommentar

Det som skiller dem er vel nesten bare HT. i7 har også litt mere cache. Om du bare vil bruke turbo klokker også i7 noe mer. Men manuell overklokking får du vel omtrent samme resultat mellom de to.

 

Så spørs det da? Hva bruker du pc'n til?

 

...og du vil ikke si hva som har skjedd da? Om du er usikker på hvor feilen ligger, kan det være at noen her har erfaring fra samme hendelse. Sparer deg for unødvendig handel? ;)

Lenke til kommentar

Heyo, jeg sikler på black refinery pakka, eneste problemet er at jeg helst skulle hatt alt fra èn leverandør.

Noen som kunne hjulpet meg med alternativer til de delene som ikke finnes hos komplett f.eks? Også skulle jeg gjerne hatt 16gb ram istedenfor 8, jeg jobber som klipper så det kjøres en god del redigeringsprogrammer i heimen også.  Kanskje et skjermkort med minidisplayport hadde vært greit siden skjermen er en cinema display fra apple. 

Takk! 

Lenke til kommentar

Heyo, jeg sikler på black refinery pakka, eneste problemet er at jeg helst skulle hatt alt fra èn leverandør.

Noen som kunne hjulpet meg med alternativer til de delene som ikke finnes hos komplett f.eks? Også skulle jeg gjerne hatt 16gb ram istedenfor 8, jeg jobber som klipper så det kjøres en god del redigeringsprogrammer i heimen også.  Kanskje et skjermkort med minidisplayport hadde vært greit siden skjermen er en cinema display fra apple. 

Takk! 

Proshop har visstnok alle varene...

Så vidt jeg vet så tar cinema skjermene både displayport og DVI? De fleste GPUer i dag har iaf en vanlig dp output

Lenke til kommentar

Det som skiller dem er vel nesten bare HT. i7 har også litt mere cache. Om du bare vil bruke turbo klokker også i7 noe mer. Men manuell overklokking får du vel omtrent samme resultat mellom de to.

 

Så spørs det da? Hva bruker du pc'n til?

 

...og du vil ikke si hva som har skjedd da? Om du er usikker på hvor feilen ligger, kan det være at noen her har erfaring fra samme hendelse. Sparer deg for unødvendig handel? ;)

 

Altså jeg åpnet opp å først brukte luft på boks for å rense ut all dritten, siden jeg ikke hadde gjort det på evigheter, og da kom det med litt kondens, startet opp maskina og da fant den ikke OS disken, og dum som jeg var slo jeg ikke av maskina før jeg sjekket om ledningene var kommet løs mens jeg hadde renset kabinettet, kom borti et eller annet som sikkert var litt kondens på, så en liten gnist og hele leiligheta gikk svart  :confused:.

 

Så ja....idiotisk feil av min side, skulle venta litt etter jeg visste at det var kondens etter rens og skulle ihvertfall ha slått av maskina.

 

Såvidt jeg vet helt sikkert er at strømforsyninga er gått til dundas siden den ikke gir et eneste liten lyd når jeg trykker på av/på knappen bak på den som den pleier. Alt det andre kjøpte jeg med egentlig pga jeg trenger en oppgradering uansett og benyttet sjansen nå som jeg må ta av alt uansett.

 

Så burde jeg da som ikke overklokker noe særlig forrutenom kanskje medfølgende programvare bare gå til innkjøp av i7'en?

 

Jeg bruker pc'en hovedsaklig til gaming, alt fra nyeste til gamle spill.

Endret av Sunos
Lenke til kommentar

Hei Trådstarter kunne du oppdatere pcen som er på 10 000 kr da noen av delene er ikke mulig å bestille eller blir solgt på skumle sider og at den koster langt over 10 000 kr ink frakt og PSU'en er av veldig dårlig kvalitet når du kan få en som er dobbelt så bedre til samme pris nesten.

 

dTRsebz.jpg

Endret av svenal34
Lenke til kommentar

Oppdatere prisen kan jeg gjøre, da markedsprisene endrer seg. Det er ikke slik at verken The Corporal, Black Refinery eller Capital Offense skal koste en bestemt sum. Det er funksjonaliteten som dikterer prisen en betaler. 

 

Jeg synes ikke det er verdt det å betale 200 kroner ekstra for SuperNova G2 550W, fra CS 550M som allerede er en god strømforsyning. Jeg ser at du ellers har valgt å nedgradere kabinettet til et uten støyisolasjon, og heller prioritert en svakere SSD med halvparten av kapasiteten, og en HDD ved siden av. Dette har jeg latt være et valg som brukeren kan ta. Om en klarer seg med 500GB, er det helt klart hensiktsmessig å kun kjøre en enkelt SSD. Det støyer mye mindre, og er raskere. Om en har bruk for mer, kan det være en fordel å dele opp slik du foreslår. Det har vært oppe til diskusjon ofte, og konklusjonen har vært at de som har bruk for mer enn 500GB, som regel er godt klare over det selv. :) I en tid med Spotify, Netflix etc. etc. og mye nettbasert lagring, ser en imidlertid en klar trend om at 500GB faktisk holder for veldig, veldig mange. 

 

Det er et veldig fint oppsett du har laget, som jeg ikke hadde hatt noe imot å anbefale, men jeg ville fortsatt holdt en knapp på Black Refinery i dette tilfellet. ^^

 

Edit: Spesifiser gjerne hvilke varer som er utilgjengelige eller må bestilles fra "skumle" nettsider. Jeg tok en kikk nå, og det virker da å være mange greie leverandører på hver vare.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Nå har jeg og kameraten  min akkurat bygd Capital Offense med noen modifiseringer. Vi bestilte i5 med et Krait SLI hovedkort fordi bundle prisen var såpass hyggelig. Vi bygde også i Fractal Define S. 980TI er et helt magisk kort og Bygget kjører BF4 på full pupp med 80-100 FPS uten overklokk! 

TUSEN TAKK AGENTSPOON!

Endret av Krympet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt å gå for 1600MHz RAM nå. Det er lenge siden Nizzen testet og viste at ihvertfall et spill tok en skikkelig nesestyver med for lav minnebåndbredde. Med bare 2 minnekanaler bør man ihvertfall opp til 2400MHz. Ta en titt her og se om ikke det er mulig å finne noe til nesten samme pris...

Det er derfor jeg spør her , har ikke peil selv :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...