Gå til innhold

Svensk politi anmelder Tele2 for brudd på datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir folk så ivrige på å bytte til Tele2 ?

 

Dette er ikke ensbetydende med at det blir et bedre mobilselskap for telefonibrukerne. Det dreier seg om store kostnader ved lagringen, og et hvert selskap vil unngå ekstrakostnader for en hver pris, det er jo gjerne derfor folk blir sagt opp i nedgangstider uten særlig annen grunn enn selskapets økonomi bak handlingen.

 

Tele2 vil jeg ihvertfall ikke bytte til. Ubegrunnet.

 

Politiet ser vel bare at de har et lovbrudd å følge opp, så får departementet og domstolen reagere slik de eventuellt må når det oppstår slike usammenhengende saker som denne.

 

Digger nyheten likevel. Artig vri. De svenskene :)

Må bare le av dem.

Endret av G
Lenke til kommentar

De som vil bytte til tele2 kan se frem til følgende:

 

Dårlig dekning, signaler og samtaler som faller ut, lav generell datahastighet, ingen 4G, ikke mulighet for tvilling sim, ingen HD Voice, ingen apper hvor man kan følge med på forbruket sitt er noe av godsakene hos tele2.

 

Jeg kjøpte telefon med abb hos dem, men gikk tilbake til telenor etter 1mnd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt Tele2 i litt over to år, kan ikke si jeg opplever så dårlig dekning. Der hvor jeg har opplevd dårlig dekning har også Telenor ofte hatt dårlig dekning. For forbruket kan man sende "Pakke" til 02000. Trenger ikke noe fancy app for å se hvor mye data man har igjen eller har brukt, dette kan telefonen også måle :)

Ellers har jeg opplevd strålende kundeservice fra Tele2 og har ingen ting å klage over :)

Lenke til kommentar

Min bror kjøpte også samme telefon med tele2 samtidig som meg, og opplevde det samme. Hans leieboere driver også å kjører en sak mot tele2 pga dårlig dekning og samtaler som faller ut.

 

Jeg var i Oslo for noen uker sider, og selv der opplevde jeg ekstremt tregt nett, og signaler som faller ut. Det står H+ og 3G, men treigt er det. På vei hjem til Hamar så falt signalet langs E6 ut hele fem ganger, og det var da borte i flere hundre meter før det kom tilbake.

 

Ikke kunne de tilby tvilling sim, ikke har de HD voice, ikke 4G, og jeg synes nå en app er enklere enn å drive med sms. (Tydelig att jeg har blitt bortskjemt med telenor) Det var heller ikke slik att mobilen (Prøvde både en Xperia Z og en S4) valgte det beste nettet automatisk, så da må man sitte der da, å vente på å switche over til NN eller Netcom. Jeg var i Sverige, og der opplevde jeg også problemer med å få koblet meg på, noe jeg aldri har hatt problemer med hos telenor.

 

Mulig tele2 fungerer for andre, men for meg så blir det Telenor slik jeg har hatt i over 15 år, å vite att man har dekning der man er er faktisk en ganske viktig ting for meg.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik går det når byråkratene går amok og glemmer alle fornuft

 

:)

 

Og slik ser akkurat denne byråkraten ut, denne gang. Er det med vilje at hun ikke har helt blondt hår? Slikt er jo lett å manipulere med i våre dager. Ta seg en tur på butikken, så finner man hårfargingsprodukter:

 

post-30484-0-73543800-1398173652_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...