Gå til innhold

Hjelp til valg av pc høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creative har alltid hat noe bra på lur :

 

Creative Høyttaler Inspire 5.1 5300

(Sub,5 monitorer,forsterker), Retail

 

Videoloic sine er bra men dyre 2 "laken" for dem :sad:

 

Har du lydkort som støtter 5.1 da?

 

Ellers så kan du skaffe deg 2000-3000 kr anlegg på QXL, fikk nesten et selv til 2500 kr for 1200 :sad: ble byd over i siste sec.

Lenke til kommentar

Overnevnte tror jeg misforsto utgangspunktet...

Det ble vel nevnt "lyd" for ca.1.000.- så vidt mine ører er bekjent, får man kanskje ikke like god lyd med "stue" anlegg for 1.000.-

 

både Labtec og Creative, har gode løsninger under den prisen. Ta en titt på de forskjellig web shoppene :smile:

Lenke til kommentar

Et meget brukbart alternativ er Cambridge Soundworks Desktop Theater 5.1 DTT2500 Digital som jeg så til salgs for et laken hos en norsk forhandler for litt siden. Mulig du kan få tak i det ennå til den prisen.

 

Settet har Dolby Digital 5.1 og Dolby Pro Logic, mulighet for pro logic - prosessering av vanlig signal, 4 "presets" for høyttalerne (music, movie, fourpoint og stereo). Drawback er at det ikke følger med fjernkontroll, noe den nyere DTT3500 har. Lyden på bakhøyttalerne kan være noe svak, og jeg savner separat volumkontroll for fronthøyttalerne. Men for en tusing får du eksepsjonelt bra lyd for mindre rom.

 

Jeg har en stue på ca. 15 kvadratmeter, og høyttalerne gir mer enn god nok lyd. Sub'en er meget god til å være såpass liten, men skal du ha skikkelig bunndrag må du bruke en ekstern, aktiv sub. Det er utgang for det på forsterkeren. Jeg har bare godt å si om settet. Har hatt det siden det kom til Norge, og har ikke opplevd noe tull.

 

Uten å ha sjekket hva som er på markedet i dag, vil jeg anbefale dette settet uten forbehold. Uansett: ligg LANGT unna høyttalere som ikke er skikkelig skjermet og / eller er laget av plast - dette gjelder særlig sub'en.

Lenke til kommentar

Har selv Creative PlayWorks 3500, og kan anbefale disse på det varmeste, for dem som har litt penger. Meget kraftig lyd, for et så lite system, klar og fin lyd og herlig bass. Alle mulig tenkelige tilkoblingsmuligheter er med (ihvertfall som jeg har hatt bruk for) kun med unntak i høretelefonutgang. Det er det eneste jeg savner. Ellers er det glimrende å kunne bruke de til både DVD og spill, og de takler begge deler like bra. For oss som bor i hus med lydallergiskefamiliemedlemmer, er dette glimrende. Akkurat passe lyd til en heftig actionfilm, og ren og klar lyd på lavt volum. Kan anbefales til alle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...