Gå til innhold

Hvem har The Gatherings heftigste maskin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Begge maskinene så råe ut, Digitalimpuls sin appelerer vel til gamere mens Komplett sin til litt mer voksne.?

 

 

Nå jeg skal rekke opp hånden og si at min 5000 kr i3 pc kjører alle spillene mine på full guffe? Blir latterlig å bruke 10k+ for å kunne skryte en gang i året...

Hvilke spill?

I hvilken oppløsning da? 720x1260?

Og med hvilken FPS? 30?

 

Kjører du BF4 med allt på ultra i 1920x1080P med 60 FPS min?

48min, 58avg 1080p high på bf4 men kunne sikkert pressa mer utav den om jeg orka..

 

58 FPS average javel men hva med min og hvilken kvalitet? low?

Lenke til kommentar

Begge maskinene så råe ut, Digitalimpuls sin appelerer vel til gamere mens Komplett sin til litt mer voksne.?

 

 

 

Nå jeg skal rekke opp hånden og si at min 5000 kr i3 pc kjører alle spillene mine på full guffe? Blir latterlig å bruke 10k+ for å kunne skryte en gang i året...

Hvilke spill?

I hvilken oppløsning da? 720x1260?

Og med hvilken FPS? 30?

 

Kjører du BF4 med allt på ultra i 1920x1080P med 60 FPS min?

 

en pc til ca 6000kr kan lett kjøre BF4 i fullhd 60fps min.

 

det er bare å kjøpe en alt billig, og et beist av et skjermkort.

Lenke til kommentar

 

Begge maskinene så råe ut, Digitalimpuls sin appelerer vel til gamere mens Komplett sin til litt mer voksne.?

 

 

Nå jeg skal rekke opp hånden og si at min 5000 kr i3 pc kjører alle spillene mine på full guffe? Blir latterlig å bruke 10k+ for å kunne skryte en gang i året...

Hvilke spill?

I hvilken oppløsning da? 720x1260?

Og med hvilken FPS? 30?

 

Kjører du BF4 med allt på ultra i 1920x1080P med 60 FPS min?

 

en pc til ca 6000kr kan lett kjøre BF4 i fullhd 60fps min.

 

det er bare å kjøpe en alt billig, og et beist av et skjermkort.

 

 

Ikke hvis du skal spille på høyeste grafikk innstillingene, og spiller alle brett som finnes i spillet (MP 64 inkludert) Mitt skjermkort og prosessor som koster nesten 6000kr alene er i alle fall ikke i stand til det. Vis meg gjerne det oppsettet du prater om her.

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@otl oppdater driverene dine

 

Ingen drivere å oppdatere. Vet bare betydningen av ordet minimum fps :)

Er minste fps som oppdrives i ett spill. Faktisk ganske mange som ikke er klar over dette har jeg lagt merke til. Eller gjetter en kun at en sitter på 60 fps hele tiden?

Endret av otl
Lenke til kommentar

Trist fra Komplett. Det er ingen gaming-PC. Xeon og Quadro er ikke gaming-utstyr, og Quadro-serien er ikke spesielt bra til gaming. Xeon er serverprosessor, så IMO har de bommet totalt her.

 

Virker mer som en skryte-pc om hvor mange penger de klarer å bruke. Bygg noe ordentlig..

 

Forholdsvis enig, ser ikke poenget med å kalle den innmaten der for noen som helst form for gaming-pc. Vi snakker mer server materiale eller tallknuser. Hadde digga det mer om de hadde prøvd å lage den råeste gaming pcen de kunne på et budsjett som andre dødelige hadde vurdert, og heller fokusert på styling og modding.

 

Og akkurat den biten syns jeg de fikk til bra! Fett kabinett, integrert som et data-bord. Det er sånt som gir meg inspirasjon.

 

Mer fokus på kabinett modifisering og generelt setup er det jeg vil ha!

 

P.S. : Det skjerm oppsettet kunne de spart seg for. hvem i allverden vil bruke 3 skjermen stilt på skrå som én stor skjerm? Ikke fullt så kult med 2 svarte vertikale streker midt i skjermbildet vel...

Lenke til kommentar

 

 

@otl oppdater driverene dine

Ingen drivere å oppdatere. Vet bare betydningen av ordet minimum fps :)

Er minste fps som oppdrives i ett spill. Faktisk ganske mange som ikke er klar over dette har jeg lagt merke til. Eller gjetter en kun at en sitter på 60 fps hele tiden?

Bruker du windows 7 eller 8 da?

Lenke til kommentar

 

Trist fra Komplett. Det er ingen gaming-PC. Xeon og Quadro er ikke gaming-utstyr, og Quadro-serien er ikke spesielt bra til gaming. Xeon er serverprosessor, så IMO har de bommet totalt her.

 

Virker mer som en skryte-pc om hvor mange penger de klarer å bruke. Bygg noe ordentlig..

 

Forholdsvis enig, ser ikke poenget med å kalle den innmaten der for noen som helst form for gaming-pc. Vi snakker mer server materiale eller tallknuser. Hadde digga det mer om de hadde prøvd å lage den råeste gaming pcen de kunne på et budsjett som andre dødelige hadde vurdert, og heller fokusert på styling og modding.

 

Og akkurat den biten syns jeg de fikk til bra! Fett kabinett, integrert som et data-bord. Det er sånt som gir meg inspirasjon.

 

Mer fokus på kabinett modifisering og generelt setup er det jeg vil ha!

 

P.S. : Det skjerm oppsettet kunne de spart seg for. hvem i allverden vil bruke 3 skjermen stilt på skrå som én stor skjerm? Ikke fullt så kult med 2 svarte vertikale streker midt i skjermbildet vel...

I alle dager. No må du og enkelte andre her ta å lese artikkelen en gang til! Er ikke 4 GTX780Ti med i7 6core en maskin laget for spilling?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

P.S. : Det skjerm oppsettet kunne de spart seg for. hvem i allverden vil bruke 3 skjermen stilt på skrå som én stor skjerm? Ikke fullt så kult med 2 svarte vertikale streker midt i skjermbildet vel...

 

 

 

Eh, 3 skjermer i portrettmodus fungerer fantastisk bra :) 3 stk 24" 1200x1920 gir glimrende oversikt og arbeidsflate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

@otl oppdater driverene dine

Ingen drivere å oppdatere. Vet bare betydningen av ordet minimum fps :)

Er minste fps som oppdrives i ett spill. Faktisk ganske mange som ikke er klar over dette har jeg lagt merke til. Eller gjetter en kun at en sitter på 60 fps hele tiden?

Bruker du windows 7 eller 8 da?

 

 

Windows 8.1

Lenke til kommentar

Andrull

:D

 

Har ikke testet komplett sin maskin enda, og det skal litt til før mine tre classy skal matche fire 780Ti, men med 1550 MHz i BF4 så skal du ikke se bort fra at jeg haler godt innpå. Men i prosessorbegrensede steder så tipper jeg prosessoren min kommer lengre (og det er ofte med 3-4 skjermkort). :p

 

DI sin med tre 780Ti classified er dritrå, meeen, har en svakhet, og det er PSUen. 1200W blir nok i det svakeste laget, og prøvde med en saftig OC på skjermkortene, men da ga PSUen opp. :p

Så, med 15-20 % høyere OC, 100 MHz ekstra på CPU, og bedre klokkede minnebrikker (var litt lettere å få til på Asus HK), så skal jeg nok i det minste matche, om ikke overgå den også. :green:

 

But time will show. Ville vel vært kleeeint om fjorårets "TGs råeste PC" kom vinnende ut av en benchetest uten LN2 (som selvsagt er juks da du ikke kan game på det). :ph34r:

Lenke til kommentar

 

Andrull

:D

 

Har ikke testet komplett sin maskin enda, og det skal litt til før mine tre classy skal matche fire 780Ti, men med 1550 MHz i BF4 så skal du ikke se bort fra at jeg haler godt innpå. Men i prosessorbegrensede steder så tipper jeg prosessoren min kommer lengre (og det er ofte med 3-4 skjermkort). :p

 

DI sin med tre 780Ti classified er dritrå, meeen, har en svakhet, og det er PSUen. 1200W blir nok i det svakeste laget, og prøvde med en saftig OC på skjermkortene, men da ga PSUen opp. :p

Så, med 15-20 % høyere OC, 100 MHz ekstra på CPU, og bedre klokkede minnebrikker (var litt lettere å få til på Asus HK), så skal jeg nok i det minste matche, om ikke overgå den også. :green:

 

But time will show. Ville vel vært kleeeint om fjorårets "TGs råeste PC" kom vinnende ut av en benchetest uten LN2 (som selvsagt er juks da du ikke kan game på det). :ph34r:

 

Du vet aldri hva nizzen og Haakon finner på, mulig de spiller på LN2 :p

Hyggelig å møte deg i går btw, selv om du sikkert ikke skjønnte at det var meg :3

Fikk du PCen i gang i dag, eller fortsatt 00?

Lenke til kommentar

 

 

Trist fra Komplett. Det er ingen gaming-PC. Xeon og Quadro er ikke gaming-utstyr, og Quadro-serien er ikke spesielt bra til gaming. Xeon er serverprosessor, så IMO har de bommet totalt her.

 

Virker mer som en skryte-pc om hvor mange penger de klarer å bruke. Bygg noe ordentlig..

 

Forholdsvis enig, ser ikke poenget med å kalle den innmaten der for noen som helst form for gaming-pc. Vi snakker mer server materiale eller tallknuser. Hadde digga det mer om de hadde prøvd å lage den råeste gaming pcen de kunne på et budsjett som andre dødelige hadde vurdert, og heller fokusert på styling og modding.

 

Og akkurat den biten syns jeg de fikk til bra! Fett kabinett, integrert som et data-bord. Det er sånt som gir meg inspirasjon.

 

Mer fokus på kabinett modifisering og generelt setup er det jeg vil ha!

 

P.S. : Det skjerm oppsettet kunne de spart seg for. hvem i allverden vil bruke 3 skjermen stilt på skrå som én stor skjerm? Ikke fullt så kult med 2 svarte vertikale streker midt i skjermbildet vel...

I alle dager. No må du og enkelte andre her ta å lese artikkelen en gang til! Er ikke 4 GTX780Ti med i7 6core en maskin laget for spilling?

joda i7 6 core funker bra til spilling det, ingen som støner på det. greia er vel heller prislappen og oppsettet. ingen som er ved sine fulle fem ville brukt 300k på en spillmaskin. derfor jeg nevner budsjett. personlig synes jeg det blir ekstremt bare man kommer opp i 40-50.000, da det ikke er særlig mange som går for slike oppsett. hvis man har 300 000 så finns det større og heftigere ting man får mer for pengene for!

 

og 64 gig med ram? 32 tera HDD plass? er litt mer det jeg mener med server-materiale. har man tenkt å bruke den maskinen til spilling får du ikke brukt 15% av det der uansett

Lenke til kommentar

 

 

Andrull

:D

 

Har ikke testet komplett sin maskin enda, og det skal litt til før mine tre classy skal matche fire 780Ti, men med 1550 MHz i BF4 så skal du ikke se bort fra at jeg haler godt innpå. Men i prosessorbegrensede steder så tipper jeg prosessoren min kommer lengre (og det er ofte med 3-4 skjermkort). :p

 

DI sin med tre 780Ti classified er dritrå, meeen, har en svakhet, og det er PSUen. 1200W blir nok i det svakeste laget, og prøvde med en saftig OC på skjermkortene, men da ga PSUen opp. :p

Så, med 15-20 % høyere OC, 100 MHz ekstra på CPU, og bedre klokkede minnebrikker (var litt lettere å få til på Asus HK), så skal jeg nok i det minste matche, om ikke overgå den også. :green:

 

But time will show. Ville vel vært kleeeint om fjorårets "TGs råeste PC" kom vinnende ut av en benchetest uten LN2 (som selvsagt er juks da du ikke kan game på det). :ph34r:

 

Du vet aldri hva nizzen og Haakon finner på, mulig de spiller på LN2 :p

Hyggelig å møte deg i går btw, selv om du sikkert ikke skjønnte at det var meg :3

Fikk du PCen i gang i dag, eller fortsatt 00?

 

Hehe, da håper jeg de bytter på, hvor en gamer mens andre fyller på LN2. ^^

 

Nei, det er i grunn ikke så lett å vite, du får si nicknamet ditt neste gang da vetu. ;)

 

Hmm, tja, kom litt videre på feilkoder, men fikk renset det med noe alkohol, og nå vil den ikke prøve en gang. I grunn synes jeg det er positivt, i og med at jeg da VET det er vann et eller annet sted. Blir å ta ut HKet, og kanskje DI er greie til å låne meg litt plass med lys slik at det hele blir noe lettere. ^^

Lenke til kommentar

 

 

 

Trist fra Komplett. Det er ingen gaming-PC. Xeon og Quadro er ikke gaming-utstyr, og Quadro-serien er ikke spesielt bra til gaming. Xeon er serverprosessor, så IMO har de bommet totalt her.

 

Virker mer som en skryte-pc om hvor mange penger de klarer å bruke. Bygg noe ordentlig..

Forholdsvis enig, ser ikke poenget med å kalle den innmaten der for noen som helst form for gaming-pc. Vi snakker mer server materiale eller tallknuser. Hadde digga det mer om de hadde prøvd å lage den råeste gaming pcen de kunne på et budsjett som andre dødelige hadde vurdert, og heller fokusert på styling og modding.

 

Og akkurat den biten syns jeg de fikk til bra! Fett kabinett, integrert som et data-bord. Det er sånt som gir meg inspirasjon.

 

Mer fokus på kabinett modifisering og generelt setup er det jeg vil ha!

 

P.S. : Det skjerm oppsettet kunne de spart seg for. hvem i allverden vil bruke 3 skjermen stilt på skrå som én stor skjerm? Ikke fullt så kult med 2 svarte vertikale streker midt i skjermbildet vel...

I alle dager. No må du og enkelte andre her ta å lese artikkelen en gang til! Er ikke 4 GTX780Ti med i7 6core en maskin laget for spilling?

joda i7 6 core funker bra til spilling det, ingen som støner på det. greia er vel heller prislappen og oppsettet. ingen som er ved sine fulle fem ville brukt 300k på en spillmaskin. derfor jeg nevner budsjett. personlig synes jeg det blir ekstremt bare man kommer opp i 40-50.000, da det ikke er særlig mange som går for slike oppsett. hvis man har 300 000 så finns det større og heftigere ting man får mer for pengene for!

 

og 64 gig med ram? 32 tera HDD plass? er litt mer det jeg mener med server-materiale. har man tenkt å bruke den maskinen til spilling får du ikke brukt 15% av det der uansett

 

Bare fordi noe er laget for gaming, betyr ikke at det ikke kan bli brukt til noe annet også. ^^

Skal du lagre en endeløs rekke med spill og filmer, så trengs slike mengder. BD-rips og 4K krever sin mengde plass.

 

Med mindre poenget er å spare penger til en billig og bra gamer, så ville jeg kjørt på med x79 og hexa-core for spilling. Det er de spill som drar nytte av flere kjerner, samt at det er et par spill med steder som trenger raskt minne. Tipper Quad-channel minne kan ha sitt å si der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...