Gå til innhold

Multicom - Advarsel til andre


Anbefalte innlegg

Vel jeg har selv hatt (Homeplugg) og det har vært kjeldent jeg har fått så mye mere en 50 mbit båndbredde (Kan være nedi 25\30 mbit i perioder) kortversjonen er fordi norsk strømnett selv på samme kurs gir elektronisk støy som vil redusere båndbredden, så det beste er TP kabel Cat 5e eller bedre.

 

Selvfølgelig kan du prøve INTEL WLAN 7260 MINI PCIE DUAL BAND 802.11A/B/G/N/AC BT4.0 bare for å være sikker på det intel kortet du har ikke er problemet, eller tror jeg det kan være laptopen.

 

Hadde vært dig om noen kunne bekrefte om de har samme problem med sin kunshan p170s eller om det må være noe annet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei igjen

 

Har glemt bort denne saken litt, har ikke forsøkt noe mer, blir bare mer å mer irritert jo mer jeg prøver å pcen fortsetter å feile.

 

En kompis har P177, den har nå plutselig begynnt å tulle den også. Skype disconnecter, og hvis han streamer fra pc til tv så bare kutter den helt plutselig den også.

 

I mine øyne så er det ikke noe enkelt tilfelle med disse pcene, de er bare ræva.

Lenke til kommentar

 

... jeg ikke har et eget rom å sitte på, å jeg får ikke lov av fruen å strekke kabel over hele stua ...

Tøff mot Multicom, men tøffel hjemme... ;)

Kanskje det er enklere å reklamere på fruen enn på PC-en? Så kan du bruke kabel...

 

 

Hehe, artig liten kar du ;)

 

Hele poenget med tråden var rett å slett å informere andre om hva man går til ved å handle med multicom, jeg var/er forbanna på måten de behandler kunden på, i dette tilfelle meg.

 

For andre så kan det virke litt rart, men som dere ser så er det flere en meg som sliter med multicom dersom det skal oppstå feil på produkter man har kjøpt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En bærbar pc må kunne brukes på trådløst nettverk, de som svarer her uten å skjønne det gjør seg vanskelige.

 

 

Helt enig, spesielt bør man forvente at et premium produkt som koster over 10 tusen kroner skal fungere bedre en noe som koster 3 tusen kroner.

 

Mange av de som svarer her er sikkert bare vanskelig fordi de syntes det er fantastisk morro å bare lage mer kvalme rundt seg. Jeg bryr meg ikke om de, hvis denne tråden gjør at folk slipper å slite med multicom slik jeg har gjort, er formålet nådd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør iallefall forvente at man ikke kaster skylden over på leverandør for ting som åpenbart er kunden sitt problem. Wifi-oppsettet til kunden, f.eks.

Er litt usikker på om du bare troller nå, eller om du er seriøs, men svarer deg forde.

 

Tror du bør lese igjennom tråden før du kommer med et svar.

 

Pcen er testet på telenor,altibox og get nett, med 3 forskjellige routere.

Det gamle nettverkskortet som sto i pcen er flyttet over på min gamle laptop, å her fungerer det helt utmerket.

Så hvordan du kommer frem til den konklusjonen om at dette har noe med mitt router oppsett å gjøre, skjønner jeg ikke helt.

Håper virkelig ikke du jobber med noe som har med kundeservice/feilsøking å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvis du ordla deg på samme måte mot multicom som du gjør her så har jeg ikke store problemet med å forstå at de ikke var megabehjelpelige. De må nemlig ikke forholde seg til urimelige krav ;) til tross for alle plikter som eksisterer i dette landet.


 

En bærbar pc må kunne brukes på trådløst nettverk, de som svarer her uten å skjønne det gjør seg vanskelige.

 

Helt enig, spesielt bør man forvente at et premium produkt som koster over 10 tusen kroner skal fungere bedre en noe som koster 3 tusen kroner.

 

Mange av de som svarer her er sikkert bare vanskelig fordi de syntes det er fantastisk morro å bare lage mer kvalme rundt seg. Jeg bryr meg ikke om de, hvis denne tråden gjør at folk slipper å slite med multicom slik jeg har gjort, er formålet nådd.

 

 

Rimelig sikker på at det er en form for driverproblem eller lignende og forsøk å snakk med multicom om råd til å fikse det istedenfor å gå rett på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Hvis du ordla deg på samme måte mot multicom som du gjør her så har jeg ikke store problemet med å forstå at de ikke var megabehjelpelige. De må nemlig ikke forholde seg til urimelige krav ;) til tross for alle plikter som eksisterer i dette landet.

Jeg ser ikke helt hva som er veldig problematisk med måten jeg ordlegger meg på for å være helt ærlig.

Å jeg har forsøkt å være forståelsesfull ovenfor multicom, men det er ikke veldig lett når de sier at det ikke er noe feil, når jeg opplever feil hele tiden.

 

Jeg har ikke krevd noe som er urimelig, jeg forventer at en pc som koster x antall tusen skal fungere.

Lenke til kommentar

 

Hvis du ordla deg på samme måte mot multicom som du gjør her så har jeg ikke store problemet med å forstå at de ikke var megabehjelpelige. De må nemlig ikke forholde seg til urimelige krav ;) til tross for alle plikter som eksisterer i dette landet.

Jeg ser ikke helt hva som er veldig problematisk med måten jeg ordlegger meg på for å være helt ærlig.

Å jeg har forsøkt å være forståelsesfull ovenfor multicom, men det er ikke veldig lett når de sier at det ikke er noe feil, når jeg opplever feil hele tiden.

 

Jeg har ikke krevd noe som er urimelig, jeg forventer at en pc som koster x antall tusen skal fungere.

 

 

Har du testet den på andre trådløse nettverk? evt med hotspot fra mobil? før du gjør dette grundig ville jeg ikke sagt høyt at pcen er defekt. surt å måtte spise ordene sine for no reason ;)

Lenke til kommentar

Har du testet den på andre trådløse nettverk? evt med hotspot fra mobil? før du gjør dette grundig ville jeg ikke sagt høyt at pcen er defekt. surt å måtte spise ordene sine for no reason ;)

Har du lest tråden? Det er litt merkelig at du er kritisk til hvordan han ordlegger seg, men hva han har skrevet, det har du ikke fått med deg?

 

Tror du bør lese igjennom tråden før du kommer med et svar.

 

Pcen er testet på telenor,altibox og get nett, med 3 forskjellige routere.

Den oppfører seg sånn mot min router, og 2 av mine kompisser sine routere, alle har forksjellige routere og ISP. Å det er testet med 2 forskjellige nettverkskort i maskinen, (det gamle står nå i min gamle pc og dette fungerer helt fint) derfor jeg står på min sak å ikke gir meg her.

- PCen er testet på flere forskjellige rutere og nett. (Altså er det ikke isp eller ruter.)

- Tas wifi-kortet ut av pcen og plasseres i en annen pc funker det plutselig. (Altså er det ikke wifi-kortet.)

- Fungerende wifi-kort er plassert i pcen, og da funker det plutselig ikke. (Altså er det PCen.)

 

Da står vi igjen med selve PCen, sannsynligvis antenneproblem eller en annen driver på pcen som interfererer.

 

Feilsøking: Prøv DPC latency checker og se om du får røde "spikes" når du får trådløsproblemer. http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har handlet fra Multicom siden ca 2000 og har aldri hatt et eneste problem hverken med kjøp eller support. Jeg har heller aldri sett noen som har postet problemer med de her inne.

Hahaha, aldri sett folk som har problemer med Multicom her på forumet? Hahahahha!

Multicom er noe av det mest hjemmesnekra som kan tenkes og det har vært ett LASS av negative tråder om dem. Selv fikk jeg nok da dem presterte å montere sli kabel over en av gpu kjernene i en Multicom laptop med sli oppsett (ja, kabelen rett på gpu kjernen med kjølepasta, og med kjøleren montert oppå).

 

Sikkert like greit at du re-monterer wifi kortet, selv om det eneste de gjør er å sette det i sporet, skru det fast og feste 2 antenne kabler har dem sikkert klart å gjøre noe feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva er useriøst med innlegget? Jeg deler min erfaring.

 

Jeg har kun høy ping når jeg sitter på wifi, det påvirker skype og spill. Dette er testet på forskjellige routere og forskjellige leverandører.

Bruker jeg kabel så fungerer alt helt utmerket.

Hører ut som om du kan ha et Wifi kort problem. Har ikke hatt et multicom produkt, har sett på dem. Men satser heller på et merke fra en leverandør/selskap som en har erfaring med fra før. For eksempel Asus eller MSI

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Har du testet den på andre trådløse nettverk? evt med hotspot fra mobil? før du gjør dette grundig ville jeg ikke sagt høyt at pcen er defekt. surt å måtte spise ordene sine for no reason ;)

Har du lest tråden? Det er litt merkelig at du er kritisk til hvordan han ordlegger seg, men hva han har skrevet, det har du ikke fått med deg?

 

Tror du bør lese igjennom tråden før du kommer med et svar.

 

Pcen er testet på telenor,altibox og get nett, med 3 forskjellige routere.

Den oppfører seg sånn mot min router, og 2 av mine kompisser sine routere, alle har forksjellige routere og ISP. Å det er testet med 2 forskjellige nettverkskort i maskinen, (det gamle står nå i min gamle pc og dette fungerer helt fint) derfor jeg står på min sak å ikke gir meg her.

- PCen er testet på flere forskjellige rutere og nett. (Altså er det ikke isp eller ruter.)

- Tas wifi-kortet ut av pcen og plasseres i en annen pc funker det plutselig. (Altså er det ikke wifi-kortet.)

- Fungerende wifi-kort er plassert i pcen, og da funker det plutselig ikke. (Altså er det PCen.)

 

Da står vi igjen med selve PCen, sannsynligvis antenneproblem eller en annen driver på pcen som interfererer.

 

Feilsøking: Prøv DPC latency checker og se om du får røde "spikes" når du får trådløsproblemer. http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

 

 

Har latt saken ligge en stund, så har ikke fulgt opp denne tråden..

 

Men siden sist har jeg innstallert windows 8.1 på pc, med engang ble pcen bedre (virker som driverproblemer mot windows 7) men...

 

Nå kan jeg ikke spille på pcen i det hele tatt, har forsøkt å spille league of legends, world of warcraft og counter strik GO, alle spillene byr på sine egne unike problemer.

 

Lol: Får lagspikes ut av en annen verden, vanlig ping er 40, plutselig fyker den opp i alt fra 3-600 ms, så spillet bare fryser i alt fra 5-15 sekunder.

 

Wow: Når jeg står f.eks å kaster spells på en training dummy så plutselig låser alt seg, får ikke kastet spells eller noen ting, men jeg kan bevege meg rundt... :hmm:

 

Cs,GO: Her får jeg FPS drops, alt blir bare hakkete, god gammeldags lag..

 

Pcen er nok engang hos multicom, så får vi se hva de gjør nå.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering.

 

Pc har nå vært inne hos multicom i ca 3 uker, slik jeg forstår det så hevder de fortsatt at det ikke er noe feil med pc, det viser seg også at de overhode ikke tester pcen mot de feilene jeg opplyser om, hjelper fint lite å teste hvor stabil pc er å sitte på facebook med når det er spilling som er problemet.

 

Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre nå? dette er rimelig frustrerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...