Gå til innhold

Multicom - Advarsel til andre


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Et lite obs i forhold til å kjøpe noe fra denne bedriften.

Du får pcer med bra specs, til en bedre penge en andre steder, men dette kommer ikke uten problemer.

Dersom du skal være uheldig å få et problem med pcen, så er ballet igang...

Du må sloss med nebb å klør for å få rettet feilen, jeg personelig har en sak gående med de nå der jeg har problemer med gaming over wifi, har video/bilde bevis av hva som skjer, + pinglogger som viser hvor ille det er.

De avviser dette blankt å hevder det ikke er feil.

 

Så tenk dere om x antall ganger før dere kjøper noe av de!

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er jeg litt i tvil, om jeg skal kjøpe multicom laptop eller ikke.

 

Men skulle gjerne sett beviser, som kan bevise kvaliteten er langt dårligere en annet.

 

Er enig at ping problemer under trådløs er litt tynt, i så fall må du kunne bevise de er langt dårligere en Asus, Lenovo eller andre levrandører.

Lenke til kommentar

Hva er useriøst med innlegget? Jeg deler min erfaring.

 

Jeg har kun høy ping når jeg sitter på wifi, det påvirker skype og spill. Dette er testet på forskjellige routere og forskjellige leverandører.

Bruker jeg kabel så fungerer alt helt utmerket.

Endret av Ollig
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det være dårlig drivere, som feiler, eller maskinvare feil, spessielt om det tar 1000 ms å pinge vg.no mot 1 ms mot kabel, eventuel dårlig ruter.

 

er litt vanskelig å si, fint om du nevner laptopen og ruteren du har i tilfelle det er noe konflikt der, prøv å bytt ruter kanal i tilfelle flere i ditt nabolag har samme kanal da kan det bli konflikt.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Et lite obs i forhold til å kjøpe noe fra denne bedriften.

Du får pcer med bra specs, til en bedre penge en andre steder, men dette kommer ikke uten problemer.

Dersom du skal være uheldig å få et problem med pcen, så er ballet igang...

Du må sloss med nebb å klør for å få rettet feilen, jeg personelig har en sak gående med de nå der jeg har problemer med gaming over wifi, har video/bilde bevis av hva som skjer, + pinglogger som viser hvor ille det er.

De avviser dette blankt å hevder det ikke er feil.

 

Så tenk dere om x antall ganger før dere kjøper noe av de!

 

 

Dette er bare dumme utsagn av meg...

 

En kompis kjøpte seg multicom Xishan 3553S (elle noe i den duren). SSD har feil, som gjør at booting ikke går på SSDen, han sendte mail og fikk lov til å skru ut SSDen, sende inn og få en ny i posten. (Maskinen har også en HD, så den er formatert til å bli brukt med OSet imens) Det er veldig god kundeservice spør du meg..

 

Hvilken router har du? hvor mange andre bruker det trådløsenetttet? Hvor står ruteren? er det mye elektronikk og vegger iveien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådløse forstyrrelser kan komme av veldig mye annet enn det multicom er ansvarlig for...

Vet du f.eks om det er andre som bruker samme kanal som deg i området? Eller om noe blokkerer signalet mellom de? Andre ting som er koblet til det trådløse nettet som overbelaster det? Andre forstyrrelser?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet det kan være mye som innvirker på wifi, har en asus rt-n66u dark knight.

Jeg har testet både 2,4 ghz og 5 ghz, ingenting hjelper, jeg har en eldre laptop (jeg tok ut den gamle wifi brikken som satt i multicom pcen, å satt den i denne), som jeg bruker på samme router... denne fungerer helt utmerket. så hvis dere fortsatt mener at det ikke er noe galt med pcen så må dere enten jobbe i multicom, eller være troll!

Lenke til kommentar

Hvem spiller over wifi? Er jo helt idiotisk.

 

Dessuten må du endre Channel på din router, har du flere wifi i nærheten vil disse stå ut på din signal og resultere i ustabilitet. Kanaler 1, 6, 11 osv er utenfor hverandre i signaler. Du kan bruke slike wifi channel scanner for å se hvilken kanal dine naboer har.

 

Se her:

post-140267-0-77471900-1397558785_thumb.png

 

 

Har du også forsøkt å oppdatere BIOS?

Endret av AvidGamer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo det skal jeg fortelle deg, jeg gjør det.. da jeg ikke har et eget rom å sitte på, å jeg får ikke lov av fruen å strekke kabel over hele stua (helt på trynet ikke sant?) Uansett, poenget er at selvom det ikke er ideelt å game på wifi, så skal det fungere...

Hvis du leser hva jeg skriver, så har jeg en annen pc som jeg gamer på trådløst, UTEN problemer...

 

Det er ikke interferens fra andre wifi, kanalen jeg er ikke i bruk av de andre routerne rundt meg.

 

Bios er oppdatert.

Endret av Ollig
Lenke til kommentar

Jo det skal jeg fortelle deg, jeg gjør det.. da jeg ikke har et eget rom å sitte på, å jeg får ikke lov av fruen å strekke kabel over hele stua (helt på trynet ikke sant?) Uansett, poenget er at selvom det ikke er ideelt å game på wifi, så skal det fungere...

 

Hvorfor ikke investere i slike nett over strøm? Har dette selv og fungerer utmerket., eller en uten wifi som er billigere.

 

Hvor mange enheter har dere koblet opp på deres wifi? Du er klar over at wifi fungerer som en hub? Den klarer kun å behandle 1 enhet forespørsel om gangen. Så om din fru surfer på wifi mens du spiller vi du oppleve ustabilitet. Eller om dere har mobiler o.l. også på wifi, og disse er satt opp med epost sync vil du oppleve "spikes" når mobilen spør etter sync gjevnlig (eller apps som søker etter oppdateringer osv).

 

Edit: la til link

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er greit nok at du har problemer med en maskin fra Multicom, men fra det til å legge ut en generell advarsel mot å handle noe fra Multicom er å strekke det alt for langt.

 

Jeg har handlet fra Multicom siden ca 2000 og har aldri hatt et eneste problem hverken med kjøp eller support. Jeg har heller aldri sett noen som har postet problemer med de her inne.

 

Som andre nevner så kan det være mange ting som rotter opp forbindelsen mellom maskin og router.

Oppfører den seg likt på andre trådløse nett eller er det kun mot din?

Det er jo noen routere som ikke takler Wifikort fra enkelte produsenter så det hadde vært en grei test å prøve den mot en annen router.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Jo det skal jeg fortelle deg, jeg gjør det.. da jeg ikke har et eget rom å sitte på, å jeg får ikke lov av fruen å strekke kabel over hele stua (helt på trynet ikke sant?) Uansett, poenget er at selvom det ikke er ideelt å game på wifi, så skal det fungere...

 

Hvorfor ikke investere i slike nett over strøm? Har dette selv og fungerer utmerket.

 

 

Det kan være en ide, har vært inne på tanken. Men iogmed at wifi kortet i pcen og router + linja(altibox) er bra så skal det ikke være noe problem. Mulig antenna i pcen har tatt kvelden, eller er på vei til å gjøre det.

Det er greit nok at du har problemer med en maskin fra Multicom, men fra det til å legge ut en generell advarsel mot å handle noe fra Multicom er å strekke det alt for langt.

 

Jeg har handlet fra Multicom siden ca 2000 og har aldri hatt et eneste problem hverken med kjøp eller support. Jeg har heller aldri sett noen som har postet problemer med de her inne.

 

Som andre nevner så kan det være mange ting som rotter opp forbindelsen mellom maskin og router.

Oppfører den seg likt på andre trådløse nett eller er det kun mot din?

Det er jo noen routere som ikke takler Wifikort fra enkelte produsenter så det hadde vært en grei test å prøve den mot en annen router.

 

Grunnen til at jeg tar i slik er rett å slett fordi den behandlingen de har gitt MEG har vært helt på trynet, det har vært masse surr fra dag 1, måtte innstallere OS 5 ganger før pcen kjørte stabilt, feil på skjerm, surr med internett, de sendte tilbake pc på rep uten strømforsyning, ikke engang da la de seg flate, så nei.. jeg føler jeg har all grunn til å advare andre som potensielt kan oppleve det samme.

 

Den oppfører seg sånn mot min router, og 2 av mine kompisser sine routere, alle har forksjellige routere og ISP. Å det er testet med 2 forskjellige nettverkskort i maskinen, (det gamle står nå i min gamle pc og dette fungerer helt fint) derfor jeg står på min sak å ikke gir meg her.

Lenke til kommentar

Jeg har (som nevnt flere ganger) hatt to laptopper fra multicom. Begge gangene måtte forbrukerrådet inn for at multicom skulle gi meg hva jeg hadde krav på. Det tok dem totalt 11 måneder første gang, og 9 måneder neste gang.

 

De beskyldte meg for å lure dem da jeg hadde huket av boksen for 'garanti' i stedet for reklamasjon, og sendte varen tilbake.

Jeg måtte sende den in igjen under 'reklamasjon', men de nektet å reparere varen fordi 'jeg hadde prøvd å lure dem'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo det skal jeg fortelle deg, jeg gjør det.. da jeg ikke har et eget rom å sitte på, å jeg får ikke lov av fruen å strekke kabel over hele stua (helt på trynet ikke sant?) Uansett, poenget er at selvom det ikke er ideelt å game på wifi, så skal det fungere...

 

Hvorfor ikke investere i slike nett over strøm? Har dette selv og fungerer utmerket., eller en uten wifi som er billigere.

 

Hvor mange enheter har dere koblet opp på deres wifi? Du er klar over at wifi fungerer som en hub? Den klarer kun å behandle 1 enhet forespørsel om gangen. Så om din fru surfer på wifi mens du spiller vi du oppleve ustabilitet. Eller om dere har mobiler o.l. også på wifi, og disse er satt opp med epost sync vil du oppleve "spikes" når mobilen spør etter sync gjevnlig (eller apps som søker etter oppdateringer osv).

 

Edit: la til link

 

 

Det du som om wifi der, det visste jeg ikke! Takk for info :) Men selvom det kun er meg på nettet, (skrur av ipads og tlf) å det er like herlig problemer.

Jeg kan forsåvidt prøve det nett via strøm adapteret, men det skal ikke være nødvendig, multicom bør rett å slett ta ansvar her, tilogmed kundebehandler hos de sa at dette var en mandags pc.

Tips som kanskje fungerer er å disable Bluetooth.

 

Alternativt er å investere i en slik: https://www.komplett.no/asus-usb-ac53-dual-band-ac1200-adapter/803517

Det er testet å disable bluetooth, hjalp ikke gitt.

 

ASUS USB-AC53 Dual-Band AC1200 Adapter. Basert på Hi-Speed USB2 :rofl:

Lurer faktisk på hvordan det er mulig å få 867Mbps/300Mbps i det heletatt? over en 60 MB/S usb 2.0 kabel. :hmm:

 

Kjøp heller en D-LINK DWA-182 Wireless AC Dualband da denne er litt billigere.

 

Har ikke veldig trua på noe usb 2.0 skvip, blir vel enda el flaskehals?

Jeg har (som nevnt flere ganger) hatt to laptopper fra multicom. Begge gangene måtte forbrukerrådet inn for at multicom skulle gi meg hva jeg hadde krav på. Det tok dem totalt 11 måneder første gang, og 9 måneder neste gang.

 

De beskyldte meg for å lure dem da jeg hadde huket av boksen for 'garanti' i stedet for reklamasjon, og sendte varen tilbake.

Jeg måtte sende den in igjen under 'reklamasjon', men de nektet å reparere varen fordi 'jeg hadde prøvd å lure dem'.

 

Unnskyld at jeg sier det her nå, men bra at det er andre som har opplevd den råttne services deres, mange svar her som indikerer at de ikke forstår furstrasjonen ved å bli behandlet på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...