Gå til innhold

Her løper han gjennom hele Half-Life på 20 minutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp.

Innen speedrunning er utnytting av glitcher mye av poenget og helt klart ikke juks med mindre kategorien er spesifisert til å ikke tillate spesifikke ting. I dette tilfelle er glitchen en dør som gir +1 helse per frame i stedet for -1 som vanlig.
Lenke til kommentar

Segmented speed runs er jo ikke det som er imponerende da. Full runs på direkten er jo det som krever noe. Er en del folk som streamer half life speedruns på twitch.

 

Ja det er sant, dette krever ingen skill.... Hva med å bare innse at begge deler er svært vanskelig, men ikke på samme måte?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fenomenet "strafe jump", eller "bunnyhop" skyldes at akselerasjonen din er raskere ved "strafe" (direkte sidelengs bevegelse) enn ved å trykke foroverknappen, i kombinasjon med at spillets motor ikke hadde noen form for hindring av gjentatt akselerasjon.

 

Å si at det kommer fra "å bevege seg raskere ved å trykke på hoppeknappen mens dukkeknappen holdes nede" er av en type antagelser en journalist bør holde seg god for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

15 timer med normal spilling? Jeg rundet det på 6-8 timer min første gang.

 

De jukser i det minste med hitpoints. På ca 16:10 får han nesten 5000hp.

Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches.

Lenke til kommentar
Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches.

 

I dette tilfellet er det faktisk brukt konsollkommandoer/scripts, men selv det gjør det ikke til juks, det gjør bare at runnet havner i en kategori hvor dette er tillatt. Eneste måten å jukse på i speedruns er å bruke hjelpemiddel som man ikke oppgir.

Lenke til kommentar

 

Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches.

 

I dette tilfellet er det faktisk brukt konsollkommandoer/scripts, men selv det gjør det ikke til juks, det gjør bare at runnet havner i en kategori hvor dette er tillatt. Eneste måten å jukse på i speedruns er å bruke hjelpemiddel som man ikke oppgir.

 

 

Vel, ja, for å korrekt segmentere det. Du vet hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Hele Half-life kom jo ut som "remake" i Source engine en stund etter HL2. Dvs de fleste karakterene så nye ut men vegg teksturene var like 1997 så det så ganske merkelig ut.

 

Glitches er helt nødvendig for speedrunnere. F.eks. kan man fullføre Chrono Trigger på SNES på under 10 minutter ved å utnytte en bug soim lar deg gå gjennom veggen et spesiellt sted i startslottet og stikke rett til sistebossen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Handler om en nerdete forsker i et hemmelig underjordisk anlegg som utløser en kjedereaksjon som åpner portaler til en parallell alien-verden og monstre begynner å poppe ut over i vår verden.

Iløpet av serien blir han en slags "Neo", en type jesus-figur som ene og alene skal redde verden fra å bli invadert av slemme aliens med robotmasker som heter Combine.

 

HL var det første FPS-spillet med en skikkelig historie og ingame cutscenes, pluss et revolusjonerende 3d-system som brukte "skjelett"-animasjon så forskjellige deler av karakterene bevegde seg mere livaktig.

Før HL var FPS-spill stort sett enkle polygon-figurer eller sprites (som i duke nukem og Doom-spillene), altså ikke ordentlige 3d-modeller.

 

Eller du hadde spill som Quake og Duke Nukem osv som bare ploppa deg inn i store arenaer og brett med fokus på å slakte monstre og samle fargede nøkler for å åpne dører for å kommes seg videre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

 

Alt som man kan gjøre i spillet uten koder, consollkomandoer, eller ekstra scripts/programmer er lovlige glitches.

 

I dette tilfellet er det faktisk brukt konsollkommandoer/scripts, men selv det gjør det ikke til juks, det gjør bare at runnet havner i en kategori hvor dette er tillatt. Eneste måten å jukse på i speedruns er å bruke hjelpemiddel som man ikke oppgir.

 

 

Vel, ja, for å korrekt segmentere det. Du vet hva jeg mente.

 

Nei. Det er blant annet brukt jump-spam for å bunnyjumpe, crouch-spam for å forsere trapper raskt, script for å snu seg 180 grader og skyte med gauss for boost og nøyaktige tastetrykk for å bruke jumpbug som hindrer skade uansett hvor høyt man lander fra.

 

Edit: Om noen er interessert i kommenterarer fra to av skaperne kan dere finne det her: http://www.twitch.tv/dabigbooi/c/4067025

Endret av PaniX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...