Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

Har ett problem med at mail klienten sletter all mail på serveren selv om jeg har huket av i innstillingene at den ikke skal gjøre det, noen som har gode forslag her?

 

Ellers så har jeg fått meg Nilskin 9H Tempered glass, jeg har kun prøvd sånn film tidligere og må si jeg var meget fornøyd med dette glasset, lett og ta på og ser helt supert ut, det dekker ikke 100% hele skjermen men alikevel så godt som, så det har ingen praktisk betydning.

 

Det første som slo meg når jeg fikk glasset var at det var så tykkt men det er ganske flush med den kanten rundt skjermen så man merker så og si ikke at man har det på om man ikke er klar over det.

 

Jeg har ingenting negativt å si på responsen heller, jeg synes det fungerer akkurat likt som før jeg satte det på :)

Nå har jeg kun erfaring med dette men jeg har likevel ikke noen problemer med å anbefale det til andre som vil ha skjermbeskyttelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale at du går over til IMAP (evnt. Exchange) og ikke POP – så slipper du hele problematikken med å laste ned fra serveren. Alt du gjør om du leser, sletter, lager utkast eller sender en mail vil bli reflektert på alle enheter.

 

Trodde nesten ikke det fantes POP tjenester igjen jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du går over til IMAP (evnt. Exchange) og ikke POP – så slipper du hele problematikken med å laste ned fra serveren. Alt du gjør om du leser, sletter, lager utkast eller sender en mail vil bli reflektert på alle enheter.

 

Trodde nesten ikke det fantes POP tjenester igjen jeg.

 

Så du mener jeg kan sette opp Altibox sin Epost konto med Imap?

Lenke til kommentar

Aner ikke, men det vil jeg tro. De aller fleste som leverer epost i dag støtter IMAP.

 

Ser ut for at Altibox støtter Imap ja, jeg testet nå å slette en mail på telefonen og mailen er fortsatt i innboksen på den bærbare, jeg prøvde også å slette mailen på den bærbare og mailen var fortsatt på den webbaserte klienten, kan det være noe med at jeg har bodd på Hotell i en uke og var pålogget Telenor sitt Hotspot nett?

 

Jeg fikk ikke til å sende utgående mail uten å bytte om på noen innstillinger.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så hva er beste plassen for å anskaffe seg denne telefonen nå? (gidder ikke stresse rundt etter invites, og å reise til Sverige for å hente en telefon)

finn.no

Med andre ord betale en random fyr rundt 1000kr for å kjøpe den for meg?

Sånn blir det når du ikke vil gjøre jobben selv. 3500 for 64GB er ikke ille. Min lander på 3200 via Jetcarrier og inkludert norsk mva.

 

staljin

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min OnePlus One i noen uker. Min forrige telefon var en Galaxy S4 (og div Galaxy og Nexus telefoner før det), litt om mine erfaringer:

 

Dette er mye telefon for penga, den er rask og responsiv, gir en Nexus aktig opplevelse med CM rom (jeg kjørte også CM11 på min Galaxy S4 de siste månedene). Byggekvaliteten er god, sandstone dekselet har en ru overflate som er god å holde i. Skjermen er bra, med et lite unntak, jeg kan se en svak gultone nederst, men det er ikke noe jeg legger merke til ved vanlig bruk (jeg tror det har blitt litt svakere også). Batteritiden er bra, mye bedre enn min gamle S4.

Når det gjelder størrelse så synes jeg den er i største laget. Med 5.5" så er det behagelig å lese, nettsider, tekst, se på bilder, video osv, men synes den er litt stor i hånda, når den brukes med en hånd eller i lomma. For min del skulle jeg gjerne sett at den hadde 5" skjerm slik som S4, men greit nok (det er jo smak og behag, mange liker jo Galaxy Note telefonene også..).

Kameraet er en positiv overraskelse, hadde forventet omtrent samme kvalitet som S4, men oppleves som en del bedre, det er mer responsivt (sannsynligvis pga kjapp cpu), men synes også fokus, eksponering osv treffer bedre. Har ikke testet noe særlig video ennå (inkl 4k).

 

 

Her er en invite om noen vil ha:

https://account.oneplus.net/invite/claim/KMUV-SQRJ-ERZ8-APTJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt Oneplus nå siden rundt 1 juli, og jeg er ærlig talt ikke fornøyd med telefonen som skal være så forbana bra. Dvs. Operativsystemet er i alle fall fullt av bugs.

 

Følgende store problemer setter til stadig en stopper for gleden:

- Kamera klikker titt og ofte (Får opp meldingen "kan ikke koble til kamera"). Det er særs irriterende å måtte restarte telefonen 3-4 ganger i løpet av en snapchat-samtale på grunn av dette...

-Gps-en er stort sett alltid på bærtur og sjeldent konsis. I en by av normal størrelse, opplever jeg at den sliter med å finne ut hvor den er, og når den først finner posisjon, så ombestemmer den seg ofte..

-Aux-utgang: opplever ofte at aux-utgangen klikker. Telefonen registrerer ikke at der står i en kabel, og jeg må følgelig restarte på nytt.

-Telefonfunksjon/mikrofon: Iblant når noen ringer meg eller jeg ringer, så fungerer ikke mikrofon før etter telefonen restartes. Andre ganger så henger telefonen seg opp når jeg ringer og displayet låser seg slik at jeg må soft resette hele telefonen.

 

Noen andre som sliter med disse problemene? Og har fiks på dem? Det er jo antagelig feil på CM som gjør det, men det er fette irriterende på en telefon som skal være så bra. Rett før jeg går til innkjøp av en s5 istedet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt Oneplus nå siden rundt 1 juli, og jeg er ærlig talt ikke fornøyd med telefonen som skal være så forbana bra. Dvs. Operativsystemet er i alle fall fullt av bugs.

 

Følgende store problemer setter til stadig en stopper for gleden:

- Kamera klikker titt og ofte (Får opp meldingen "kan ikke koble til kamera"). Det er særs irriterende å måtte restarte telefonen 3-4 ganger i løpet av en snapchat-samtale på grunn av dette...

-Gps-en er stort sett alltid på bærtur og sjeldent konsis. I en by av normal størrelse, opplever jeg at den sliter med å finne ut hvor den er, og når den først finner posisjon, så ombestemmer den seg ofte..

-Aux-utgang: opplever ofte at aux-utgangen klikker. Telefonen registrerer ikke at der står i en kabel, og jeg må følgelig restarte på nytt.

-Telefonfunksjon/mikrofon: Iblant når noen ringer meg eller jeg ringer, så fungerer ikke mikrofon før etter telefonen restartes. Andre ganger så henger telefonen seg opp når jeg ringer og displayet låser seg slik at jeg må soft resette hele telefonen.

 

Noen andre som sliter med disse problemene? Og har fiks på dem? Det er jo antagelig feil på CM som gjør det, men det er fette irriterende på en telefon som skal være så bra. Rett før jeg går til innkjøp av en s5 istedet..

Hei, jeg har ikke opplevd alle problemene du nevner der bortsett fra det med treg GPS. Jeg løste det ved å laste ned FasterGPS fra Play Store og velge den nærmeste serveren i appen.

 

Etter det har GPS fungert helt flott. Vet ikke om det er nødvendig, men lot appen være installert og skjulte den i app drawer.

 

Det er jo ikke helt optimalt å måtte bruke sånne apper for å fikse slike ting, men nå er jeg superfornøyd med min 1+1.

 

Skal nevnes at jeg kjører Franco Kernel r19 og har ikke opplevd problemer med Snapchat eller kameraet generelt. Har faktisk ikke prøvd hodetelefonutgangen ennå. Samtaler fungerer fint. Har hatt min i tre uker nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...