Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Ja, dette kan bli innviklet, men håper det går bra.

I Michael Jackson - Thriller er det en "ond" stemme som snakker. Denne stemmen sier to vers av et dikt eller noe sånnt. Jeg har hørt at det er Vincent Price som har denne stemmen, men er ikke helt sikker. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

 

Jeg mener også å ha hørt en versjon hvor det bare var mange vers av dette diktet, eller hva det nå det er. Noen som vet om dette har blitt laget, eller om det bare er hjernen min som spiller meg et puss? Hvis dette er laget, hva heter da denne "sangen"?

For å svare på det jeg vet: Det stemmer at Vincent Price fremfører rapen på slutten av "Thriller". Kan ikke uttale meg om det siste da jeg rett og slett ikke har peiling. :)

 

Som en liten kuriositet; skrevet om Iron Maidens "The Number Of The Beast":

The song has a spoken introduction which could have worked well as a general introduction to the album. In it, an unnamed British thespian reads an excerpt from Revelations in his best Vincent Price voice. According to Bruce Dickinson, the band had asked Price to do the narration himself but he wanted too much money. Instead, Mr. Price ended up doing a ridiculous rap on Michael Jackson's "Thriller" which actually detracts from the song. It irritates me to no end that Vincent Price couldn't be bothered to appear on "The Number Of The Beast".
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på en the simpsons episode (Simpsons 05x21 - Lady Bouvier's Lover), hvor abe (faren til homer) forelsker seg i mora til marge også tar burns over på en dans også skal de gifte seg osv. helt i slutten når abe og mora til marge sitter på bussen setter otto på en sang, jeg antar at det er noe kødd\parodi greier men, om det er en sang, hva heter den? artist? veldig sånn seasons in the sun stil...

 

Hello grandpa my old friend, your bissy day is at an end.... they tell a tale thats worth ignoring osv osv...
Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Btw, hva heter sangen i Imsdal-reklamen?

Hvis du tenker på musikken i filmen som starter automatisk når du går inn på www.imsdal.no er denne besynderlig lik refrenget av Korns "Here To Stay".

 

Kan ikke være tilfeldig at melodien er så lik? Klikk dere inn og døm selv...

Lenke til kommentar
den handycam reklamen til sony/canon veit ikke helt

der han filmer med et kamera, hopper inn til noen rare folk og putter den i tven dems...

 

 

hva heter sangen?

 

edit: masse feiler

Så vidt jeg husker Stereo Total - "I Love You, Ono".

Har blitt besvart tidligere, men gjør gjerne et søk for å være sikker. :)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvem sangerb som er på 96% puddel rock og halvliters rock? :blush:

Halvliter rock:

 

CD1

01: We Will Rock You - Queen

02: Rockin' All Over The World - Status Quo

03: Fox On The Run - Sweet

04: 10 000 Lovers - TNT

05: Poison - Alice Cooper

06: We're Not Gonna Take It - Twisted Sister

07: Wild Thing - The Troggs

08: Mony Mony - Billy Idol

09: Hold The Line - Toto

10: Down Under - Men At Work

11: You're In The Army Now - Bolland & Bolland

12: Let's Stick Together - Bryan Ferry

13: Sleeping My Day Away - D-A-D

14: Black Night - Deep Purple

15: The Passenger - Iggy Pop

16: Addicted To Love - Robert Palmer

17: Make Me Smile (Come Up And See Me) - Steve Harley & Cockney Rebel

 

CD2

01: Levva livet - Åge Aleksandersen

02: Vi ska fæst - D.D.E.

03: Den du veit - Marius Müller

04: Roll Away The Stone - Mott The Hoople

05: Vi är på gång - Tomas Ledin

06: Unbelivable - EMF

07: Wild Wild Life - Talking Heads

08: Changes - David Bowie

09: Paranoid - Black Sabbath

10: Easy Livin' - Uriah Heep

11: 2-4-6-8 Motorway - Tom Robinson Band

12: Stygge lille Trine (Live) - Postgirobygget

13: Whatever Happened To My Rock'N'Roll (Punk Song) - Black Rebel Motorcycle Club

14: 1999 Man - Euroboys

15: Milk And Alcohol - Dr. Feelgood

16: Knock Me Down - Red Hot Chili Peppers

17: Always Look On The Bright Side Of Life - Monty Python

 

96% puddelrock:

 

01: In My Dreams - Wig Wam

02: 10.000 Lovers - TNT

03: Rock The Night - Europe

04: Drums Of War - Tindrum

05: Still In Love - Stage Dolls

06: This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us - Ole Evenrud

07: Bang - Gorky Park

08: Cum On Feel The Noise - Quiet Riot

09: Bye Bye Johnny - Return

10: Wind Of Change - Scorpions

11: Secret Of My Success - Night Ranger

12: Forever In My Heart - Da Vinci

13: Cats In The Cradle - Ugly Kid Joe

14: Get It On - Kingdom Come

15: Hungry For Heaven - Dio

16: Heaven Tonight - Yngwie Malmsteen

17: Go On Fast (Partymix) -The Heavys

Endret av johnj
Lenke til kommentar

+Det er en svensk sang, var veldig populær for et år siden, alle sang på den, typisk kjærlighetssang.

 

+Deler av sangen er: "jäg vil *bla bla bla bla*, og *bla bla bla bla bla bla bla*, vite hälva sanningen" eller noe i den duren. Ganske rolig, men med noen sterke partier.

 

+Jeg tenker ikke på "jäg vil kjenna din kropp imot min" som er litt lystigere...

Lenke til kommentar
*Greier om Michael Jackson - Thriller, og den delen av sangen som er sunget av Vincent Price*

 

Jeg mener også å ha hørt en versjon hvor det bare var mange vers av dette diktet, eller hva det nå det er. Noen som vet om dette har blitt laget, eller om det bare er hjernen min som spiller meg et puss? Hvis dette er laget, hva heter da denne "sangen"?

:whistle:

Lenke til kommentar

Jeg så en South Park episode forleden dag, den het The Losing Edge tror jeg, i 9. sesong. Der slåss faren til Stan og da kom det musikk som gikk" youre the best, of all, nothing is ever gonna keep you down" og sånn gikk den, noen som vet hva den heter?

 

EDIT: Leif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...