Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett en sang på the voice noen ganger men aner ikke hva den heter.

 

Det er rap/hip hop med en ganske kraftig svart rapper som synge om en dame. I refrenget er det også en damestemme som synger en strofe.

 

Musikkvideoen er mange forskjellige klipp fra privatlivet ser det ut til, og er filmet litt sånn "gammeldags" med skurrete bilde. Noen som har en anelse om hva jeg snakker om?

 

Tittelen kan har vært noe med "girl" men jeg husker ikke helt...

Endret av Meyer_rbk
Lenke til kommentar

Har litt problemer med å finne en sang jeg hørte på for noen år siden..

 

Det er en sånn "typisk" Robot sang hvor dem synger " We are the robots ".

Det er ikke Kraftwerk sin sang jeg tenker på.. Har sittet å tenkt en stund på artist navnet, og om jeg husker riktig er det noe med " Tim " istarten, om det er noe mer enn bare tim vet jeg ikke.. Har sett rundt på youtube uten hell også.. Noen som vet hvilken sang jeg prøver å finne!? :-D

 

 

hvilken sang er det i bakgrunnen på denne?

 

 

Etter hva som stod i comment under: Jim Noir - 'My Patch'

Lenke til kommentar
Det er en sånn "typisk" Robot sang hvor dem synger " We are the robots ".

Det er ikke Kraftwerk sin sang jeg tenker på.. Har sittet å tenkt en stund på artist navnet, og om jeg husker riktig er det noe med " Tim " istarten, om det er noe mer enn bare tim vet jeg ikke.. Har sett rundt på youtube uten hell også.. Noen som vet hvilken sang jeg prøver å finne!? :-D

Er ikke sikker på om det er riktig sjanger, men det er et band som heter Sound Team (team som i "Tim"?) som har en låt som heter We Are The Robots.

Lenke til kommentar
En annen sang jeg lurer på er den fra reklamen til P4 som går på tv nå. Det er en gammel sang, kanskje fra 80-tallet eller noe, med 4 eller 5 kropper som er begravet i sanden på stranda så man ser bare hodene som "vugger" frem og tilbake og en annen mann som står i bakgrunnen og synger "so this is it et-eller-annet". Hodene korer "dooo-whap" eller noe.

Huey Lewis And The News - "If This Is It".

 

Får minne om mitt ringe spørsmål da - den plystrelåta på V75-reklamen :O

Soundalike av refrenget i "Young Folks" av Peter Bjorn and John + Victoria Bergsman. Les mer om fenomenet i et tidligere innlegg.

 

Men hvordan artist? Etter litt googling finner jeg masse, men hvordan er den beste?

Har hørt en som faktisk var bra :p Men husker ikke artisten!

Anders Van Dahl i P4, tenker jeg.

 

Les og last ned: http://radiostian.wordpress.com/2009/01/16...-sa-for-en-dag/

Lenke til kommentar

Ser etter en norsk komponist som har komponert et fantastisk klassisk verk, men jeg kan ikke huske navnet på verken komponisten eller stykket. Såvidt jeg husker er det kun pianospill og jeg tror tittelen har noe med sommer e.l. i seg.

 

Oppdatering:

Takket være yngre søstre som har sunget i sangkor, fikk jeg svaret. Ketil Bjørnstad med Sommernatt ved Fjorden! Fantastisk!

Endret av Βlur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...