Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Èn av fire kjerner kjører konstant 100%


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Har et problem med min ASUS N43SN (Windows 7 Home Premium x64). Når jeg belaster CPU'en, henger den ene kjerner seg opp i 100%. Der blir den til jeg restarter.

 

Ved bruk av Process Explorer ser jeg at det er "System Interrupts" som forårsaker forbruket. Har søkt om hvordan jeg kan identifisere problemet nærmere, men klarer ikke å finne en løsning... Har lastet ned Windows Perfomance Toolkit, og kjørt en perfomance scan (xperf) for å lagre resultatet i en fil. Men klarer ikke å tyde problemet fra denne filen.

 

Er det noen her som kan gi meg råd om hvordan jeg skal finne ut hva det er som forårsaker disse "System Interrupts"? Evt. andre tips til hvordan jeg kan gå fram for å løse dette problemet?

 

 

Mvh

StAkkar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har valgt "Disable all sound effects" som tråden foreslår, hjalp ikke.

Ser også at det hjalp for noen å slå av "Nvidia Stereoscopic 3D Driver Service", men jeg finner ikke denne innstillingen (jeg har Nvidia GT550M).

 

Skal få lastet opp et trace, men akkurat nå får jeg ikke trigget feilen (?). Vanligvis henger kjerner seg opp i 100% når jeg belaster CPU-en, skal ordne trace så snart den henger seg opp.

 

EDIT: Ser videre hvordan han gikk frem i tråden nå, skal teste det slik han beskrev

Endret av StAkkarr
Lenke til kommentar

 

Mener det også dukker opp i listen over programmer du har installert, og dermed gjør det mulig å avinstallere denne. (gitt at du selvsagt har installert den)

 

Hva mener du? Avinstallere hva?

 

Å avinstallere "Nvidia Stereoscopic 3D" om du har dette installert. Nvidia driveren inkluderer jo masse tull som en ikke burde installere med mindre man trenger det. Og har vel 6-7 forskjellige programmer fra Nvidia installert som dukket opp på "legg til og fjern programmer"-lista, hvor jeg mener en av dem er denne "Nvidia Stereoscopic 3D".

Lenke til kommentar

Jeg ville ha prøvd å avinstallere Geforce Experience, programmet har visstnok ført til slike problemer hos enkelte tidligere.

 

DPC latency checker er et kjekt program å bruke for å feilsøke.

Jeg er ganske sikker på at dine problemer skyldes en driver feil, hvis ikke GPU så kanskje wlan, sata, etc.

Lenke til kommentar

Ja, det kan virke som om det er noe med driverne. Har prøvd å kjøre Linux Fedora på denne PCen, men da hadde jeg samme problemet. Fulgte noen guides på nettet og fikk forsåvidt bukt med problemet, men det viste seg at Nvidia-driverne ikke støttet Linux Fedora helt så jeg byttet tilbake til Windows 7.

 

Her er link til et trace hvor system interrupts foråsaker 100% bruk av èn kjerne.

http://158.38.101.73/div/trace.etl

Endret av jevli
Lenke til kommentar

Prøv kun dette først.

 

Press DEL to enter BIOS setup page when ASUS white logo appears during system Boot-up procedure.

After entering BIOS setup page, please go to Exit sub-menu and choose "Load Optimal Defaults".

Then click "Save and Exit" and reboot system again.

 

 

Sjekk deretter om det er kommet noen nyere bios til laptopen.

 

 

http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&m=N43SN&p=3&s=280&os=&hashedid=kF449KlaEsgljj6c&no=822

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...