Gå til innhold

Lenovo yoga, fryser.


Anbefalte innlegg

Hei forumhuer! :)

 

Kjøpte meg en Lenovo Yoga 10" på Komplett, som jeg fikk på mandag. Den har fra da fryst etter noen få minutter med aktivitet. Ser også ut til at man trigger frysingen ved å vende rundt på brettet. Veldig kjedelig da jeg hovedsaklig kjøpte dette brettet til en ferietur som jeg skal på neste uke.

 

Noen som har noen tips, eller må jeg bare sende brettet inn til Komplett og klare meg uten brettet på turen? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forsøke en "reset to factory defaults" før og etter at du oppdaterer. Dersom det ikke hjelper, er det nok feil på nettbrettet.

 

Lenovo har jo den Update softwaren installert på sine maskiner. Har du forsøkt å oppdater maskinen 100%? Du skal ikke se bort ifra at det har kommet en ny firmware heller. Verdt å forsøke før du sender den i retur :)

 

Takk for svar! :)

Jeg har allerede tilbakestilt nettbrettet til fabrikkinnstillinger uten at det hjalp noe. Update softwaren? Er det det samme som systemoppdateringer på innstillinger. Jeg har isåfall installert den ene updaten som var tilgjengelig der.

 

Det virker nesten som at det er touchen som svikter til tider. Sitter jeg på YouTube for eksempel, så finner jeg ut at jeg skal enten bytte video eller gå ut av appen, da reagerer ikke nettbrett på hva jeg trykker på på skjermen. Videoen spiller videre, men jeg får ikke noe mulighet til å gjøre noe annet enn å endre på lydnivået ved hjelp av knappene på siden, eller slå brettet av/dvale med knappen.

Lenke til kommentar

Fra Lenovo sitt hjelpe-forum : http://forums.lenovo.com/t5/Idea-Windows-based-Tablets-and/Yoga-touchscreen-not-working/td-p/902131/page/1

 

Har lest gjennom tråden for deg og troooor jeg har funnet svaret her :

 

Re: Yoga touchscreen not working...

‎11-02-2012 09:22 AM

Try this. It's been good to me so far.

 

In Control Panel, Device Manager, under Human Interface Devices:

One of the USB Input Device is the touchscreen. You can test to find out which one is the trouchscreen by right clicking on one and choosing Disable. Then touch the screen. If it still responds, it's not the one--reinable it. Do that until you find the one that's your touchscreen. Once you find it, double click on it to open the settings box for it and under the Power Management tab, uncheck the "Allow the computer to turn off this device to save power". I haven't had any issus since.

 

The power drivers are not playing nice with the touchscreen. Until Lenovo offers a patch, this is the solution. Whether this causes greater power consumption has yet to be seen.

 

If you still have an issue, post it on here so at least it can be tracked that the solution works--or not.

 

Lykke til Pompøs! :)

Lenke til kommentar

Takk for bryet! :)

Men jeg har ikke slike innstillinger som han der snakker om, den posten er jo nesten 2 år gammel så det har sikkert blitt noen endringer i løpet av tiden. Har også et annet relatert problem, den øverste centimeteren av skjermen funker ikke i det hele tatt, som medfølger at jeg ikke kan trykke på blant annet bokmerker når jeg holder den i hånda og at jeg ikke kan dra ned status linja på toppen når jeg holder brettet på vanlig måte.

 

Det er nok defekt på en eller annen måte...

Endret av Pompøs
Lenke til kommentar

Joda, klart du har de samme innstillingene. Det han snakker om er Enhetsbehandling som ligger på "System". Du finner "System" ved å høyreklikke på "Min Datamaskin" og velge "Innstillinger". Har funnet andre nyere tråder der samme problem blir tatt opp. Touch-muligheten som egentlig er en USB-device blir koblet ned ved mangel av strøm. Idiotisk ja, men en "feature" i Windows ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...