Gå til innhold

Hvordan blir Arbeiderpartiet uten Stoltenberg?


Anbefalte innlegg

En av de mest markerte lederskikkelsene i Norsk politikk er på vei ut i ett tungt verv i en av de mest innflytelsesrike organisasjonene i verden, NATO.

Dette er jo noe vi alle påtvers av politiske synspunkter kan være stolte av. Jeg har selv personlig erfaring i fra arbeidet NATO utfører via å ha deltatt i flere internasjonale operasjoner og mange NATO øvelser og vet derfor godt personlig hvor mye arbeidet NATO gjør har å bety for mange mennesker i rundt om i verden.

 

Men, nå som Jens sågodt som tar NATO-jobben så skal ett tomrom fylles. En mann som har vært innflytelsesrik i Norsk politikk i nesten en generasjon er borte i fra norsk politikk på innenriksbasis. For en stund i vertfall.

 

Hvem tar over og hvilke konsekvenser har dette for Arbeiderpartiet?

Endret av Priim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støre er for så vidt ett trygt og sikkert valg, men samtidig synes jeg at han i likhet med Stoltenberg fremstår temmelig kjedelig. Jeg synes Stoltenberg har gjort en god jobb, og fremstått som en god og trygg leder, men samtidig synes jeg ikke han har gjort, eller trengt å gjøre, så mye spesielt. Norge går bra, og det er stort sett små korreksjoner som gjøres, samtidig som luften har gått litt ut av den røde ballongen. Tar Støre over tror jeg ikke vi vil merke særlig forskjell, og det spørs om han har kvaliteter som trekker velgere tilbake til Arbeiderpartiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AP uten Stoltenberg kommer til å bli akkurat som AP med Stoltenberg. Selv om han er en dyktig leder så er han jo også en ganske så kjedelig pragmatiker. Støre vil i stor grad styre skuta samme veien tror jeg.

 

Giske eller Tajik ville vært katastrofevalg for AP rett og slett fordi dem ikke fremstår som statsministerkandidater.

Jeg er helt enig med deg tror det blir status quo med Støre. Han er den eneste i AP som kan lede partiet.

 

Stemmer selv ikke Ap og vil aldri gjøre det.

Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet vil fortsette å være et springbrett for makteliten, innvandrere og politisk korrekte illusjonister uten egne meninger.

Stort mindre meninger enn FrP har for tiden skal det vel godt gjøres å finne ...

(Jeg mener: "stort mindre FrP-meninger enn FrP har for tiden ... osv."

Så det finnes flere springbrett til makt i Norge.

 

Er det ikke LO som utpeker lederen i Ap? :ph34r:

Lenke til kommentar

 

Tajik ville vært katastrofevalg for AP rett og slett fordi dem ikke fremstår som statsministerkandidater.

Det er rystende at neste statsminister i Norge teoretisk kan bli en norsk-pakistansk muslim.

 

Det blir dagen jeg flytter fra Norge for godt.

 

Ikke bra at vi kan få en statsminister med et slikt ideologisk ståsted nei. Islam er som kjent ikke bare religion, det er også politikk. Håper AP velger en annen leder.

Lenke til kommentar

 

 

Tajik ville vært katastrofevalg for AP rett og slett fordi dem ikke fremstår som statsministerkandidater.

Det er rystende at neste statsminister i Norge teoretisk kan bli en norsk-pakistansk muslim.

 

Det blir dagen jeg flytter fra Norge for godt.

 

Ikke bra at vi kan få en statsminister med et slikt ideologisk ståsted nei. Islam er som kjent ikke bare religion, det er også politikk. Håper AP velger en annen leder.

 

 

Det er forskjell på muslimer. En radikal fundamentalistisk kristen vil jeg heller ikke ha ved roret.

 

En moderat, moderne variant spiller ingen rolle, uansett religion.

 

Forskjell på muslim og muslim nitten-pil-og-bue, som en kompis så jovialt sier. Han serverer ikke bacon når han lager middag til besteforeldrene, og drikker seg ikke dritings med mamma og pappa, men ett glass vin til maten går greit.

 

Hvor var hylekoret når kjell magne var statsminister? Var det ikke bare Iran og Norge som hadde religiøse overhoder som øverste leder en periode?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Tajik ville vært katastrofevalg for AP rett og slett fordi dem ikke fremstår som statsministerkandidater.

Det er rystende at neste statsminister i Norge teoretisk kan bli en norsk-pakistansk muslim.

 

Det blir dagen jeg flytter fra Norge for godt.

 

Ikke bra at vi kan få en statsminister med et slikt ideologisk ståsted nei. Islam er som kjent ikke bare religion, det er også politikk. Håper AP velger en annen leder.

 

 

Det er forskjell på muslimer. En radikal fundamentalistisk kristen vil jeg heller ikke ha ved roret.

 

En moderat, moderne variant spiller ingen rolle, uansett religion.

 

Forskjell på muslim og muslim nitten-pil-og-bue, som en kompis så jovialt sier. Han serverer ikke bacon når han lager middag til besteforeldrene, og drikker seg ikke dritings med mamma og pappa, men ett glass vin til maten går greit.

 

Hvor var hylekoret når kjell magne var statsminister? Var det ikke bare Iran og Norge som hadde religiøse overhoder som øverste leder en periode?

 

Selvsagt er det forskjell på muslimer. Men de er alle under samme ideologi. Dvs. de står for det samme, stort sett. Når Kjell Magne var statsminister var det kun to land i verden som hadde prestestyre, Norge og Iran. Slett ikke noe og være stolte av. Religion og politikk hører ikke sammen. Derfor håper jeg at AP velger et menneske uten religiøs tilknytting.

Lenke til kommentar

Alle muslimer "er under samme ideologi", i følge deg.

Da må det vel få konsekvenser for politikken de fører? Eller?

Og de konsekvensene kan vel ikke være positive - etter din oppfatning? Eller?

 

Så da kan du vel påpeke hvordan den muslimske innflytelsen på norsk kulturpolitikk har vært til skade for landet?

Lenke til kommentar

Alle muslimer "er under samme ideologi", i følge deg.

Da må det vel få konsekvenser for politikken de fører? Eller?

Og de konsekvensene kan vel ikke være positive - etter din oppfatning? Eller?

 

Så da kan du vel påpeke hvordan den muslimske innflytelsen på norsk kulturpolitikk har vært til skade for landet?

Var det noe nytt for deg at muslimer deler lik ideologi? Eller er du en naiv 14 åring som tror at man bare kan plukke ut det man liker i en religion?

Du kom med en påstand om kulturpolitikk, som du ikke makter og følge opp. Det er noe helt annet og være statsminister en kulturminister. Selv en 14 åring vil forstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...