Gå til innhold

[Løst] Formattere minnepenn i windows 7/8 gir korrupt minnepenn


Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevet, at enkelte minnepenner, spessielt full formattering, så blir minnepennen korrupt?

 

Altså det er kun 0 byte ledig plass, og 0 byte brukt? Så lite at det fysisk ikke er mulig å opprette en partisjon på minnepennen? Eller at man får status "intet medium" i enhetbehandlen for minnepennen?

 

Vet ikke om det er en windows feil eller om minnepennen tilfeldigvis går i stykker under full formattering. Har skjedd på 2 minnepenner nå, en MP3 spiller og en kingston 256 GB hyperx. Så blir bare nødt å ta det på garanti om ingen andre har noe ideer?

 

Har heller ikke noe med pcen å gjøre siden jeg har testet 2 maskiner, en på vær minnepenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da får jeg F: Intet medium, der det egentlig skulle være partisjon.

Så det kan enten være windows feil eller muligens minnepenner som ikke tåler full formattering, er klar over minnepenn kan redusere noe av levetiden, men har hatt litt problemer med den allerede så valgte å formattere som siste utvei.

Lenke til kommentar

Kanskje litt på sia dette, men jeg har nylig hatt et USB og eksterne enheter problem. Saken var at jeg satte USB-kontakten feil vei (eller forsøkte rettere sagt). Trodde jeg hadde blåst alle USB-portene, men ved neste omstart fungerte de igjen, dog kunne jeg ikke løse dem ut med "fjern ... på en trygg måte, fordi de ikke var lista opp der.

Så prøvde jeg Kommandoen sfc i Ledetekst, framgangsmåten finner du her:

http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html

 

Det fiksa problemet for meg.

Lenke til kommentar

Nope, får kun dialogbok:

 

Cmd.exe ingen diskett

 

Det er ingen diskett i stasjonen. Sett inn en diskett i stasjonen

\Device\Harddisk1\DR5.

 

 

I kommandotekst får jeg feilmelding enheten er ikke klar. Samme med den andre minnepennen.

 

Er enheten defekt eller går det ann å hente innholdet på lavere nivå, desverre brukes ikke Dos lengere men kanskje linux har noe verktøy for å sjekke den enheten?

Lenke til kommentar

... spessielt full formattering, så blir minnepennen korrupt?

Vet ikke om det er relevant, men "full formatering" på Windows Vista og senere er forskjellig fra tidligere Windows versjoner.

Tidligere så var det slik at alle sektorer ble lest. Nå blir de skrevet, innholdet blir satt til 0.

Det skal være helt unødvendig å ta full formatering.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg vertfall får brukt den ene minnepennen som egentlig er en MP3 spiller.

Men det gjenstår å se hvor lenge det varer etter å ha kopiert 8 GB med mp3 filer.

 

Regner med windows 7\8 har filkorrigering ved kopiering? altså om en fil ikke blir riktig kopiert burde jeg få en feilmelding? Siden er litt spesielt om man må bruke totalcommander eller lingdene til slike oppgaver.

Siden jeg har hatt problemet med lyden og det virker ikke ut som alle filene lar seg spille av alltid, som om noe av informasjonen skulle være borte og filen blir uleslig, MP3 har vertfall ikke filkopibeskytelse så det kan vi utelukke. Men har ikke hatt noe problemer ellers med filkopiering så kan være dette kun gjelder enkelte typer minnebrikker f.eks fra samsung eller toshiba.

 

USB 8G 8GB WMA MP3 MUSIC PLAYER FM RADIO VOICE RECORDER bare den jeg har 16 GB minne. Edit setter denne til løst siden nå virker den ene minnepennen, den andre er sendt på garanti reklamasjon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...