Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Er det lov å pule sauer?


Captain Kuijt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paragraf 213 i straffeloven som tidligere regulerte det er ikke lengre i effekt.

Eneste referansen jeg finner ang. emnet er fra statsadvokat Geir Fornebo som uttaler at man ikke skal skade dyr eller påføre dem lidelse. Dette reguleres da andre steder i lovverket.

Lenke til kommentar

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr, b) hensette dyr i hjelpeløs tilstand, c) ha seksuell omgang med eller foreta seksuelle handlinger med dyr, og d)

bruke levende dyr som fôr eller agn.

 

 

fra: lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-97/KAPITTEL_1#§3

 

Jeg tror det er lov å for eksempel ta kyr på spenene i forbindelse med melking, men jeg vet ikke helt sikkert. Det beste er å holde seg unna dyr, tror jeg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Se der ja, da er det regulert. Uttalelsen til advokaten var fra 2004, mens loven du henviser til ble satt i kraft 01.01.2010.

Fraserte en del ulike søk i lovdata, men selvfølgelig ikke seksuell omgang med dyr.

 

Jeg synes det er håpløst å søke i Lovdata. Jeg finner aldri det jeg er ute etter. Søkte etter dyresex- forbudt- Norge via Google og klikket på linken til www.klara-klok.no/wips/1227620725/caseId/1897739419, og der fant jeg linken til Lovdata. Dette er eneste måten jeg kan finne noe der på.

 

Denne diskusjonen er jo dermed avsluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...