Gå til innhold

Jobbintervju - føler meg dum


Anbefalte innlegg

Jeg var i går på et jobbintervju som forøvrig gikk bra, men. Jeg fikk beskjed av intervjuer at jeg hadde feil antrekk på for anledningen. Dumme meg tok jo selvfølgelig ikke på riktig antrekk, og jeg akter ikke å la det ødelegge for meg.

 

Jeg fikk bekreftet at intervjuet gikk bra, men det ble altså avbrutt grunnet klærene jeg hadde på meg. Jeg er nyutdannet og har aldri vært ute for dette før. Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har hatt lignende erfaringer og hva jeg kan gjøre. Kan jeg sende en mail hvor jeg ber om å få komme på et nytt intervju - med riktig antrekk? Jeg er så utrolig frustrert akkurat nå, å føler meg skikkelig idiot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke spør om å komme på intervju med andre klær. Antagelig spiller ikke klærne inn alt for mye, ikke om du gjorde ett godt inntrykk ellers.

 

Riktige klær gir ett godt førsteinntrykk, men det er ikke førsteinntrykket som bør telle mest, men helhetsinntrykket og evt. kunnskap.

 

Hva hadde du på deg egentlig?

 

Edit: avbrutt som i at du avsluttet intervjuet?

:hmm:

Hører ikke ut som en god arbeidsgiver...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Om et intervju ble påstartet, og så avbrutt på grunn av dresskoden, ville jeg ikke hatt den jobben uansett. Kunne ikke tenke meg å jobbet et sted der ting er såpass stivt.

 

Alt står vel egentlig på hva slags type jobb dette er,

 

Tips til neste gang: Stilren bukse og en skjorte slår aldri feil. Ikke veldig stivt, men ikke casual heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke spør om å komme på intervju med andre klær. Antagelig spiller ikke klærne inn alt for mye, ikke om du gjorde ett godt inntrykk ellers.

 

Riktige klær gir ett godt førsteinntrykk, men det er ikke førsteinntrykket som bør telle mest, men helhetsinntrykket og evt. kunnskap.

 

Hva hadde du på deg egentlig?

 

Edit: avbrutt som i at du avsluttet intervjuet?

:hmm: