deleder Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 Hei. Ser litt på å importere en ny VW golf VII. Viser seg at det kan være veldig mye å spare. Startpris hos Møller er 251 300. Forskjellen er vel at man da får med vinterdekk og vinterpakke. Er et andre ting som skiller norsk og tysk utgave? http://mobile24.no/details.htm?id=174033854&offset=4&source=mob&type=autos&lang=nor Funnet en her. Anslått pris 181 000 med norske avgifter. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45240036&searchclickthrough=true Dette var ekstremt billig. Må vel være import? Noen som har noen tanker og tips?
mobile999 Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 Den bilen er sannsynligvis fra Nederland. Startprisen hos møller er uten vinterdekk. 1
Auto Asmodeus Skrevet 13. mars 2014 Skrevet 13. mars 2014 Driver lite med personbil, men pass på at bilen du importerer har den skandinaviske pakka fra fabrikk: sterkere batteri, tilleggsvarmer, varme i setene/speil osv. Fint å spare penger, men surt å fryse ræva av seg halve året med mindre du bare skal kjøre om sommeren da..
Ferskenfrukt Skrevet 13. mars 2014 Skrevet 13. mars 2014 Driver lite med personbil, men pass på at bilen du importerer har den skandinaviske pakka fra fabrikk: sterkere batteri, tilleggsvarmer, varme i setene/speil osv. Fint å spare penger, men surt å fryse ræva av seg halve året med mindre du bare skal kjøre om sommeren da.. Det har den jo, han har skrevet det med STORE bokstaver. Også som Mobile999 skriver, Møller leverer IKKE med vinterdekk. Dette er jo selvfølgelig import. Men du får akkurat den samme bilen som du ville fått hos Møller. Er ikke som om bilen blir laget i Norge. Det er jo en import bil fra Møller også. Ola-dunk tenker så kort. Ønsker du å spare noen kroner, gå for importen. Har kjørt og kjøpt importbil i mange år. Aldri hatt problemer med det, slik du leser om skrekk-historier i avisene(Åpenbart at bilbransjen ønsker å svart-male import for å ikke tape salg). Ønsker du litt lengre og bedre garanti, god service, betale litt ekstra skatt til staten via mva, litt mer utstyr og mest sannsynlig en mer lett-solgt bil(pga Ola-dunk har lest for mye i avisa, om at importbil er farlig blabla) da du skal selge, gå for Møller sin bil. Lykke til.
deleder Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Skrevet 13. mars 2014 Er bilen på Finn comfortline? I Norge ser jeg det er umulig å få en 105-hester med trendline. Møller skal altså ha 279 000 for en 105-hesters Golf, mens han fyren på Finn skal ha 199 000. Hvordan er det mulig? BIlen på Finn har altså ikke 5-års fabrikkgaranti, men det bør vel være mulig å oppgradere fra 3 til 5 år? Dinbilpartner tar 4000 for dette. Det billigste jeg finner en slik bil for på mobile24 inkl vinterpakke er 184 415 med mobile24s regnemåte. Da må man betale for å få bilen til Norge. Kan det lønne seg med alternativ metode i dette tilfellet? Jeg kan ikke skjønne at man kan spare så mye på dette. Jeg tenker at hvis jeg kjøper denne bilen, har den i fem år, så bør det i teorien ikke spille veldig mye om den er kjøpt av Møller eller importert? Reklamasjonsretten faller jo uansett fra etter 5 år.
Darkbill Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 Driver lite med personbil, men pass på at bilen du importerer har den skandinaviske pakka fra fabrikk: sterkere batteri, tilleggsvarmer, varme i setene/speil osv. Fint å spare penger, men surt å fryse ræva av seg halve året med mindre du bare skal kjøre om sommeren da.. Offtopic, men importerte i 2007 en Golf IV 2.0 fra Nederland, som ikke hadde vinterpakke og slikt. Selv om det hadde Nederlandsk batteri og ikke utstyrt for vinteren, startet den gang på gang i -25 grader Samtidig ble motoren alltid kald når man kjørte når det var under -10 grader... Morsomt å se at pekeren går fra 90 grader tilbake til 0 grader mens du kjører, og du merker det ikke kommer varm luft inn
mobile999 Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Samtidig ble motoren alltid kald når man kjørte når det var under -10 grader... Morsomt å se at pekeren går fra 90 grader tilbake til 0 grader mens du kjører, og du merker det ikke kommer varm luft inn Det var en diesel? Endret 14. mars 2014 av mobile999
Darkbill Skrevet 14. mars 2014 Skrevet 14. mars 2014 Samtidig ble motoren alltid kald når man kjørte når det var under -10 grader... Morsomt å se at pekeren går fra 90 grader tilbake til 0 grader mens du kjører, og du merker det ikke kommer varm luft inn Det var en diesel? 115hk bensin. Byttet ut med Subaru Forester nå, kjempefornøyd
Darkbill Skrevet 15. mars 2014 Skrevet 15. mars 2014 Da hadde den vel defekt termostat tenker jeg..? Tenkte det selv også men gadd aldri å gjøre noe med det ettersom det bare var en ukes tid med såpass kulde
Snylter Skrevet 15. mars 2014 Skrevet 15. mars 2014 Så du klager på at bilen ikke holdt driftsvarmen oppe som følge av at den var importert, mens du mistenker defekt termostat.. Morsomt. 3
Økonomi Skrevet 22. mars 2014 Skrevet 22. mars 2014 Hei Tenkt å reise nedover og hente bilen selv eller? Send privat melding for fullstendig veiledning...
deleder Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Skrevet 31. mars 2014 (endret) Har sett litt på "Nye Polo". Fikk tilsendt mail av Møller. Der fant jeg en skjult kolonne noen tall i blått. Hva kan dette være? Kan det være hvor mye de har å gå på mtp pruting? Sendte mail og spurte, men Møller ville ikke svare. Endret 31. mars 2014 av deleder
Auto Asmodeus Skrevet 1. april 2014 Skrevet 1. april 2014 Du har ikke et større vedlegg? Jeg glemte mikroskopet hjemme.. 2
deleder Skrevet 1. april 2014 Forfatter Skrevet 1. april 2014 Ikke noe problem å se her. Her er excel-filen.
deleder Skrevet 1. april 2014 Forfatter Skrevet 1. april 2014 Jeg hadde vist ikke tillatelse til å laste opp excel-filtyper. http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1396353198
Auto Asmodeus Skrevet 1. april 2014 Skrevet 1. april 2014 Jeg hadde vist ikke tillatelse til å laste opp excel-filtyper. http://www.uploadmb.com/dw.php?id=1396353198 Møller Bil Tønsberg du var hos? Mener de har rundt 10.000,- i frakt- og klargjøringskostnader så den blå prisen er nok veil. pris levert Oslo.
deleder Skrevet 1. april 2014 Forfatter Skrevet 1. april 2014 Tønsberg, ja. http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/pricelists/prisliste-nye-polo/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/ny-volkswagen-polo-prisliste-12-03-2014.pdf Det kan ikke stemme. Her skiller det ca 1000 kroner fra min prisliste.
Auto Asmodeus Skrevet 1. april 2014 Skrevet 1. april 2014 (endret) Tønsberg, ja. http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/pricelists/prisliste-nye-polo/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/ny-volkswagen-polo-prisliste-12-03-2014.pdf Det kan ikke stemme. Her skiller det ca 1000 kroner fra min prisliste. Joda. Koster ca 1000,- mer å sende til Tønsberg enn å sende til Osloforhandler Kjøper du bil i Narvik er fraktpåslaget enda større.. Den blå prisen er såvidt jeg kan se det hva bilen koster i Oslo havn før Møller klargjør og sender bilen. I påslaget ligger også gummimatter, hengerfesteadapter etc. Endret 1. april 2014 av Ham 550
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå