Gå til innhold

Hvor ble det av miljøet?


Anbefalte innlegg

Hvor ble det av cs miljøet i Norge? Eller er det fremdeles der ute?

Fulgte aktivt med i cs miljøet i norge frem til 2009/10 da jeg hoppet av. Da var det full aktivitet i forumene til catchgamer. Har fått med meg at siden ble lagt ned grunnet svikt i ledelsen og innaktive folk. Var nettopp innom irc siden #norge.css, og var toppen 10stk inn på siden.

Hvor er miljøet blitt av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Spiller dataspill generelt veldig lite, men de gangene jeg gjør det så går det som oftest i CS1.6 med en kamerat.. "CS wc3" riktignok.. :)

 

Om noen skulle være interessert så er dette mer eller mindre en internasjonal server:

85.131.163.42:27140

 

hostet i tyskland så pingen ligger på rundt 30-50 (godt nok for public). Er utrolig nok en god del norske server innpå (Kommer opp hvilket land man er ifra når man kobler seg til).

 

Ellers er det aktivitet på serveren mer eller mindre heletiden (noe dødtid på norsk nattestid da.. :) )

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-noEijIRj

Jeg startet å spille så smått cs 1.1 en gang I tida før jeg pracca mye på 1.3. Når 1.5 kom kan jeg vel si at jeg spilte laddermatcher med toppen I Norge med klana jeg var med I. Falt av vogna rundt 2005-isch tenker jeg. CS:S sugde kraftig, men tok opp CS:GO igjen på nyåret nå og synes det er kjempebra. Selve miljøet for CS I Norge virker å være ekstremt lite I forhold til det det engang var. Dette er nok mye på grunn av at e-sports-sjangeren har blitt markant utvidet de siste årene til å inkludere også andre sjangere enn bare fps-spill som LoL, DotA, StarCraft og World of Tanks-serien. I tillegg er det ikke en organisasjon som tar seg av ranking og laddermatcher lenger slik jeg ser det som viderefører arbeidet på en god måte. Alt det som engang var er borte nå, men man finner det igjen om man spiller internasjonale matcher. Dette er da ikke et stort problem nå som også infrastrukturen er såpass utbedret at man kan matches uten å få pingspikes og mye lag på linja. Før var vi fornøyde med å kanskje ligge å vippe rundt 70 ping mot svensker som lå på 5. Nå regner jeg med at pingen er ekstremt mye lavere enn 70 uansett hvem man møter på dette kontinentet. Spørs seff på server også, men muligheten er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...