Gå til innhold

Slik har du aldri montert skjermkortene dine før


Anbefalte innlegg

 

rundt 4000 Mhash/s regner jeg med han har her.

Artig å leke med, men blir nok å gå i minus om man miner bitcoin med det her med tanke på strømkostnadene.

Spørs jo hvor man stjeler strømmen fra det...

 

Noen har jo også behov for oppvarming i huset sitt uansett så. :)

Og da blir det ikke så ille om det meste blir brukt fornuftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rundt 4000 Mhash/s regner jeg med han har her.

Artig å leke med, men blir nok å gå i minus om man miner bitcoin med det her med tanke på strømkostnadene.

 

Regner med at du tenker Kh/s og tror nok han er nærmere 5.5Mh/s enn 4.

 

6x 750Kh/s = 4500

1x 950Kh/s = 950

 

Totalt 5.45Mh/s

 

har corsair en 1500W modell ? den staar i hvertfall ikke paa corsair.com

 

De kommer med en om et par ukers tid, ettersom han jobber for Corsair så har han nok fått noen litt før launch

Lenke til kommentar

 

"Slik har du aldri montert skjermkortene dine før"

Enkle overskrifter som "Slik kan skjermkort bli montert av bitcoin-minere", "Slik monterer man 6 topp-skjermkort i én maskin" eller "Se hvordan bitcoin-minere kan finne på å montere skjermkort" ville vært bedre.

"Du vil ikke tro hvordan denne bitcoin-mineren fikk plass til seks skjermkort i en PC"

Lenke til kommentar

Han er rik som får tak i 6 skjermkort, men ikke en i3 engang?? en celeron, den svakeste av alle intel prossesorene?!

Bitcoin mining på GPU berører stort sett ikke CPUen, så da er det like greit å kjøpe very-low-end CPU. Det altså ingen grunn til å betale 2.5x så mye, for å få en i3 som yter 10% bedre i oppgaver helt urelatert til crypto-mining..

 

Rik og rik, fru Blom.. Har du jobb, uansett yrke, så får du fort tak i 5 slike kort, om det er det du vil prioritere.

 

 

"Du vil ikke tro hvordan denne bitcoin-mineren fikk plass til seks skjermkort i en PC"

Jasså ja... Håper det var en spøk :p

Endret av warpie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Slik har du aldri montert skjermkortene dine før"

 

hva faen vet du om det? og hvordan i huleste kan en slik overskrift komme gjennom spam-filteret til hw.no? Er forfatteren 11 år?

 

Helt enig. Flere typiske overskrifter som kunne vært hentet rett i fra se og hør eller vg. Det bør tek holde seg for gode for.

Lenke til kommentar

Med vannkjøling så kunne han nok krympet hele riggen vesentlig, til å passe inn i et normalt lite kabinett og ekstern radiator. Langt mer praktisk spør du meg. :-) Kunne nok sikkert presset litt ekstra juive ut av korta også, tross mining.

 

Og lydnivå av en annen verden. ^^ Men morro å se hvordan noen slenger slikt opp kjapt og gæli. :-)

 

Bitcoin mining handler om økonomi. Den billigste riggen som klarer å dra 100% er den beste. Støy gjør ikke noe da den sikkert står i et rom for seg selv.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva dette skal være...

En guide? alt for lite info til å kunne ansees som gyldig til det.

En skryteartikkel? Atter en gang er jeg ikke spesielt imponert (har 30 stk 280X stående på samme måte...)

Forøvrig så er også XFX sine kort noe av det dårligste man kan bruke til mining, de har en tedens til å leve max 3mnder... (tidligere erfaring av meg og andre om man googler litt).

Det kunne også være greit å utfylle hvorfor man bruker aktive risere når man bruker så mange kort (strømtrekk fra pci-e slottene, 1x-16x da crypto ikke trenger båndbredde m.m). Noe annet en å si at dette er en dings, den trenger man...

 

Forøvrig en spennende artikkel som dessverre er skuffende gjennomført med for mange hull til at den er nyttig på noen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han hadde fått mer ut av investeringen sin hvis han hadde brukt penga sine på en ASIC i steden...

 

Nja, si ikke det. Asic må du kjempe løpet vanskelighetsgraden og alle de andre som investerer i utstyr. De fleste løsninger nå kan man se langt etter å oppnå ROI på. Da jeg begynte i april 2013 så var vanskelighetsgraden 3mill. I dag er den 3815Mill...

 

Da hjelper det lite at denne generasjonen leverer 600Ghash, når neste generasjon 2-3mnd senere leverer 3000Ghash.

 

GPU mining har såpass mange mynter og valg at man klarer å tjene penger på det.

Her er forøvrig ett kart som viser de fleste og hva de er arvtakere av:

http://mapofcoins.com/

Det begynner å bli humoristisk mange mynter nå...

 

Selv venter jeg bare på den nye Maxwell serien til Nvidia (større en 750ti da de yter for lite til å forsvare 6x 750ti på en rig)

Lenke til kommentar

Han er rik som får tak i 6 skjermkort, men ikke en i3 engang?? en celeron, den svakeste av alle intel prossesorene?!

 

Kan jo hende han må ta hensyn til strømtrekket fra hovedkort, og spare litt på CPU der. Ellers tenker jeg nok heller sannheten er den at han bruker GPU til mining, og da trenger han ikke noen kraftig CPU til ellers å dra rundt det vanlige ved en PC, spesiellt siden han ikke bruker maskinen aktivt til noe annet en mining.

 

Les: dette er en dedikert mining-rig (jeg kan jo ta feil), men mest sannsynlig så er hensikten med oppsettet nettopp det.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Det er nemlig umulig å få presset inn hele seks spillskjermkort ved siden av hverandre på et og samme hovedkort.

http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9DR7-LN4F.cfm

+

http://www.asus.com/no/Graphics_Cards/R9290XDC2OC4GD5/

+

http://www.coolingconfigurator.com/upload/pictures/EK-FC-R9-290X-DCII_front1_NP_800.jpg

=

?

 

Et og samme hovedkort, 6 spillskjermkort, av den kraftige typen. Er fullt mulig dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...