Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Sertifikat til senkesett


JohnF

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Mercedes C180. Rett etter at jeg hadde betalt omregistreringen på bilen forteller Biltilsynet meg at det står et ikke registrert senkesett på bilen. (Noe tidligere eier var klar over..)

Dette resulterte i at bilen måtte på kontroll og det ble kommet fram til at det står et senkesett på den. Fjærene er merket med "Schätz W202-3V" Biltilsynet krever nå at jeg får tak i et sertifikat på de. Den eneste plassen jeg kan finne som selger Shcätz, er "http://www.schaetztuning.com" Jeg klarer ikke å få kontakt med dem, noe som gjør det vanskelig å få et slikt sertifikat fra dem..

Noen som har noen gode idéer evt. tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye mas på Schätz tuning fikk jeg tak i TÜV papirene!

Nå har ikke biltilsynet sett på papirene (regner jeg med, siden de ikke har kontaktet meg) og jeg kan tenke meg de får seg et lite sjokk når de ser at sertifikatet er skrevet på tysk, gjør det noe? :confused:

Lenke til kommentar

Etter de tilfellene jeg kjenner til hvor vegvesenet har slått seg vrange og nektet tyske papirer har de selv vært nødt til å sende over papirene til en annen innen i systemet som kan tysk eller selv betale for oversettelsen.

 

For etter hva jeg har forstått har faktisk ikke vegvesenet lov til å nekte dokumentasjon fra Tuv på grunnlag av språket dette er skrevet på.

Lenke til kommentar

Etter de tilfellene jeg kjenner til hvor vegvesenet har slått seg vrange og nektet tyske papirer har de selv vært nødt til å sende over papirene til en annen innen i systemet som kan tysk eller selv betale for oversettelsen.

 

For etter hva jeg har forstått har faktisk ikke vegvesenet lov til å nekte dokumentasjon fra Tuv på grunnlag av språket dette er skrevet på.

Da får jeg bare sette med ned å krysse fingrene for at de godtar papirene som er skrevet på tysk.. Endret av JohnF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...