Gå til innhold

House of Cards - Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som er kjipt med at alle episodene kommer på engang er at det blir lang ventetid til neste sesong.

 

Uansett, spent på hva de skal klare å toppe det som har skjedd til noe.

 

 

 

Gått fra å være innpisker til visepresident også nå president. Med mye korrupsjon og et par drap.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er en serie uten sidestykke, så god er den! Er også mektig imponert over hvor god House of Cards er, men det er egentlig forventet når det er Kevin Spacey som spiller hovedrollen.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Å javisst!

 

Jeg oppdaget den først takket være mye bra markedsføring, dette var jo da først Sesong 1, men etter første episode ble jeg bare mer og mer hekta.

 

Jeg ville ha mer når jeg så siste episode i sesong 1, og når dem endelig ble sluppet tok det ikke lange tiden før jeg var ferdig med sesong 2 :p

 

Mektig serie.

Knall underholdning.

Lenke til kommentar

Synes godt Netflix kunne lagt ut en episode i uken eller lignende HBO gjør med GOT, istedenfor å legge ut alle på engang.

Blir både litt mer spennende, siden man ikke kan se neste episode med en gang + at det ikke er så lang tid i mellom hver sesong.

 

Synes den dialogen og blikkene Frank har med seeren/kamera er veldig bra, når han kommenterer sine og andres handlinger, og spør "oss" hva vi tenker/synes om han.

 

Ble som flere andre her positivt overasket, hadde aldri trodd en politisk dramaserie kunne være så spennende. Spent på hva som skjer videre i S3.

 

 

 

frank%20underwood%20president%20house%20

 

 

Endret av K_7
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Skuffende sesong.

 

Moderatormelding

Spoilere fra hele sesongen er lagt i spoiler-tag av moderator

-Dysfunctional

 

Hvor fikk Frank pengene til å finansiere valg kampanjen? (400 mill. dollar+++)

 

Hvorfor har vi ikke fått en karakterutvikling av Meechum? Han var jo med på trekant når Frank og Claire hadde

sitt "victory fuck" i forrige sesong. Hadde nesten trodd at han skulle bli Frank sin nye "Hitman" slik som Doug.

 

Raymond Tusk var en major player i forrige sesong, og nå var han ikke mer nyttig en å bli nevnt en gang i løpet av hele sesongen.

Hvorfor?

 

Han kompisen til Zoey, som det ble plantet bevis mot i forrige sesong og som ble sendt til fengsel for landsforrædelse. Han ble jo enig om å arbeide med en story med en redaktør/journalist fra den avisen han pleide å arbeide i for å ta ned Frank. Hva skjedde med "We're gonna take down the President" planen. Bare lagt på is? Borte vekk? Hokus pokus?

 

Frank kan si "go fuck yourself" og drapstrue den eneste kandidaten som ser ut til å stille til valg mot han. Men bøyer seg rolig ned for å bli tatt i rompa av den russiske Presidenten. Hvorfor? Hvis AmWorks var så viktig som han skulle ha det, hvorfor blande seg inn med Russland og Midtøsten? Han hadde bare 18 måneder igjen å sitte før valget på dette tidspunktet, AmWorks var alt, men han velger alikevel heller å bruke tiden på å leke verdenspolti i situasjonsrommet i kjelleren til det hvite hus.

 

Freddy, som har gitt noen av de beste rådene Frank har fått iløpet av livet sitt da han drev den "Rib joint" dineren, er kun viktig nok til å få 3 korte scener og tre replikker.

 

I de to forrige sesongene, skiftet kamera mye mer til ansiktet til Frank, da han forklarte hva de andre tenkte og hvordan han skulle spille kortene sine for å få det han ville. Nå har de nesten gått helt vekk fra det geniale konseptet, og de eneste gangene han vender mot kameraet for å forklare stiller han enten stille, sier "What are you looking at" til kameraet eller forklarer kun hva slags rasshøl det følgende individet han snakker med er.

 

For meg var de eneste bra scenene i denne sesongen da han pissa på graven til faren i starten og da de drakk vodka med Petrov. Bortsett fra det var nesten alt møkk. Fattigste sesongen så langt. Håper det tar seg opp i neste. I de forrige sesongene hadde han i det minste en plan med det han gjorde. Nå er alt bare improvisert og lite tenkt gjennom.

 

Endret av Dysfunctional
Lagt til spoiler-tag
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...