Gå til innhold

cpu vifte å anbefale (socket a)?


cdahl85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.Swiftech MCX462V

2.Thermaltake SLK900

3.Swiftech MCX462+

4.Thermaltake SLK800

5.Alpha PAL 8045

 

(i den rekkefølge)

 

Det finnes muligens ribber som kan presse seg inn i mellom, uten at jeg vet navnet på disse. Viften velger du selv ut fra støynivå. 80mm eller 92mm (på mcx462v), eller 120mm med funnel (har ikke erfaring med funnel)

Goop bør være artic silver 3 eller tilsvarende (as5 kommer jo ut snart?)

 

DrErling

Lenke til kommentar
ok :) hvor finner jeg disse viftene da, hvertfall ikke på komplett.no. Bare web butikker elle?

 

En annen mener at microplex selger det, og hvis det stemmer får du også kjøpt det på Digital Impuls som er både webbutikk og "vanlig" butikk i Oslo. De har ikke alt på lager, men de tar inn alt microplex selger til samme pris, og null porto :D

Lenke til kommentar
CoolerMaster AERO 7+ (som de bl.a selger på komplett.no) er jeg i hvert fall fornøyd med...

 

"knuser" Volcano 11 i denne testen: :woot:

http://www.thetechlounge.com/review.php?RE...EVIEWDIR=aero_7

 

 

Jon

 

Alt jeg vet om den :roll: er at den bråker som FY - den lager så mye lyd at det er utrolig! - på full styrke bråker den mer en sentralstøvsugeren vår :lol::lol::lol: - få folk som har den på maks da men uansett bråker den som F****

Lenke til kommentar
CoolerMaster AERO 7+ (som de bl.a selger på komplett.no) er jeg i hvert fall fornøyd med...

 

"knuser" Volcano 11 i denne testen: :woot:

http://www.thetechlounge.com/review.php?RE...EVIEWDIR=aero_7

 

 

Jon

 

Alt jeg vet om den :roll: er at den bråker som FY - den lager så mye lyd at det er utrolig! - på full styrke bråker den mer en sentralstøvsugeren vår :lol::lol::lol: - få folk som har den på maks da men uansett bråker den som F****

 

Ja, du har rett, men det er helt unødvendig å ha den på max. Kjører min på ca 2400rpm (1900~4500) og det gir meg 42 grader idle. Ribba i rent kobber, samt den litt spesielle viftekonstruksjonen, gjør underverker!

 

Jon

Lenke til kommentar
CoolerMaster AERO 7+ (som de bl.a selger på komplett.no) er jeg i hvert fall fornøyd med...

 

"knuser" Volcano 11 i denne testen:  :woot:

http://www.thetechlounge.com/review.php?RE...EVIEWDIR=aero_7

 

 

Jon

 

Alt jeg vet om den :roll: er at den bråker som FY - den lager så mye lyd at det er utrolig! - på full styrke bråker den mer en sentralstøvsugeren vår :lol::lol::lol: - få folk som har den på maks da men uansett bråker den som F****

 

Ja, du har rett, men det er helt unødvendig å ha den på max. Kjører min på ca 2400rpm (1900~4500) og det gir meg 42 grader idle. Ribba i rent kobber, samt den litt spesielle viftekonstruksjonen, gjør underverker!

 

Jon

 

Bryr du ikke deg om lyd er den jo :D SJEFSVIFTE :D - det skal den ha :yes: - !!ANBEFALES!!(for folk som sjiter i desibelene :lol: )

Lenke til kommentar

Skal du ha full guffe kjøling anbefaler jeg swiftech mcx462+ i kombinasjon med 80mm delta vifte og arctic silver 3.

 

Denne løsningen bruker jeg fordi jeg har ingenting imot støy. Jeg har klokket opp min barton 2500+ til 2.4 GHz, hvor den er på 43 grader på maks load og 40 på idle.

 

Men som sagt dette er full guffe kjøling og støyer som bare det.

Lenke til kommentar
1.Swiftech MCX462V

2.Thermaltake SLK900

3.Swiftech MCX462+

4.Thermaltake SLK800

5.Alpha PAL 8045

 

Thermalright :).

 

Har nettop kjøpt en Thermalright SLK947 som er den nyeste modellen til Thermalright for Socket A. Det er en ny forbedret versjon av SLK900. Du kan sette 70, 80 eller 92mm vifte på den. Det følger med alt av feste løsninger + en goop, vet ikke hvor bra goopen er. Har ikke fått testet den enda siden toweret mitt ikke har ankommet enda :grumpy: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...