Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For ung eller ikke?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Må bare beklage, hvis dette har blitt oppfattet som støtende, altså. Det var ikke meningen. Jeg burde kanskje ha visst bedre, men nå er det en gang sånn at jeg har vært veldig usikker på akkurat dette.

 

 

 

 

Jeg mente kanskje ikke å kritiserte deg spesielt. Jeg bare synes at det er mye intoleranse i samfunnet og at mange av oss blir så opptatt av hva andre synes om oss og våre handlinger at vi risikerer å definere vekk de handlingene som kan realisere det gode liv for oss. Det kan godt hende at noen få vil heve på øyenbrynene av dette, men ved å behandle denne jenta med respekt og bidra til at dere gjør hverandre litt mer lykkelig, så bidrar dere kanskje også til at de nevnte øyenbrynene senkes i selvkritisk refleksjon over egne verdier og fordommer.

 

Jeg synes Kants prinsipp om at en aldri bare skal behandle andre mennesker som et middel er et godt prinsipp. Dersom en følger dette, tror jeg man kan tillate seg mye og fremdeles være på trygg moralsk grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Godt å høre at meningen er så klar blant folket! Virker som dette vil gå helt fint egentlig.

 

Og hehe, vel... Etter at jeg fortalte henne at jeg ikke var særlig keen på et kjæresteforhold, hvorpå hun sa hun heller ikke var det, kom det rimelig kjapt og ut av det blå at hun var keen på et FF-forhold, så får vi se hva som skjer. : - P

 

Godt poeng på slutten der! Det viktigste er nok at man har det fint sammen, har en gjensidig respekt og akspeterer hverandres ønsker. Hvis jeg nå velger å "kjøre" på, som folk ser ut til å oppfordre meg til og gjøre her, vil jeg i hvert fall gjøre stort sett det jeg kan for å ikke såre henne.

 

Vi bør vel ha noen klare regler for hvordan forholdet skal være, som for eksempel at dersom den ene begynner å få følelser for den andre, må forholdet bare kuttes tvert.

 

Tusen takk for hjelpen, folkens! :- )

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Må bare beklage, hvis dette har blitt oppfattet som støtende, altså. Det var ikke meningen. Jeg burde kanskje ha visst bedre, men nå er det en gang sånn at jeg har vært veldig usikker på akkurat dette.

 

 

 

 

Jeg mente kanskje ikke å kritiserte deg spesielt. Jeg bare synes at det er mye intoleranse i samfunnet og at mange av oss blir så opptatt av hva andre synes om oss og våre handlinger at vi risikerer å definere vekk de handlingene som kan realisere det gode liv for oss. Det kan godt hende at noen få vil heve på øyenbrynene av dette, men ved å behandle denne jenta med respekt og bidra til at dere gjør hverandre litt mer lykkelig, så bidrar dere kanskje også til at de nevnte øyenbrynene senkes i selvkritisk refleksjon over egne verdier og fordommer.

 

Jeg synes Kants prinsipp om at en aldri bare skal behandle andre mennesker som et middel er et godt prinsipp. Dersom en følger dette, tror jeg man kan tillate seg mye og fremdeles være på trygg moralsk grunn.

 

 

Vel skrevet!

 

Jeg er helt enig med deg. Du har veldig mange gode poeng! Selv bør jeg nok ta litt selvkritikk for å tenke litt for mye på hva andre mener, til tider.

 

Skal vel ærlig innrømme at ex.phil ikke har vært mitt favorittfag, men ja - Kant visste nok hva det ville si å være på trygg moralsk grunn, og akkurat det, er jeg veldig opptatt av å være på. Hehe.

 

Igjen, takk for et meget godt innlegg!

Lenke til kommentar

Du kommer til og bli brent. Slik som noen sa tidligere her så sier hun nok nettopp dette at hun vil ha deg som pulevenn i håp om at du vil ha mer. - Vent og se.

 

Hmm... Det verste som kan skje er vel at hun blir såret, så det er jeg ikke så keen på skal skje, men hmm... Må vel ta noen sjanser her i livet? :p hmm

Verdt et forsøk. Det er viktig å prøve seg litt når sjansen byr seg.

 

Tror nok du har rett. :)

Lenke til kommentar

 

Tror nok du har rett. :)

Har som regel det ;)

 

 

Hehe! :D

 

 

Kjør på så lenge du kan! Plutselig så blir man for gammel til sånt :wee:

 

Sant nok, altså! Haha... Får vel bare gjøre et forsøk på å få ting til å gå her! ;)

 

 

 

 

 

Tusen takk for all hjelp, folkens! Da blir det sannsynligvis en ganske hyggelig tid i vente!

 

Marcus, out! :)

Lenke til kommentar

Absolutt ikke noe galt i det!

 

Min bror er 22 og hans kjæreste er 17! Aldri hørt noen si noe stygt om det!

 

Jenter vokser opp fortere en gutter også, så ho er nok ikke så mye yngre mentalt heller.

 

Go for it! :D

 

:D

 

 

Er nok ingen tvil om at jeg er på den moralske, trygge siden her! Det er jeg glad for.

 

Hadde det vært noen som var motstander her, av at en 22- og 17-åring skulle holdt på, hadde nok vedkommende dukket opp med sine argumenter i tråden.

 

Konklusjonen er at jeg skal gå inn for å få dette forholdet gjennomførbart og hyggelig! ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Og hehe, vel... Etter at jeg fortalte henne at jeg ikke var særlig keen på et kjæresteforhold, hvorpå hun sa hun heller ikke var det, kom det rimelig kjapt og ut av det blå at hun var keen på et FF-forhold, så får vi se hva som skjer. : - P

 

Som noen andre har påpekt, dette lyser det litt varselslamper av altså..

 

Har vært i en lik situasjon (ikke med den aldersforskjellen riktignok, men det spiller ingen rolle) og hun innrømte etterhvert at hun var så keen på meg at hun sa det jeg ville høre bare for å kunne fortsette å møte meg. Det er nødvendigvis ikke tema her, men vær litt obs på det i det minste :)

 

Men sånn moralsk sett betyr jo ikke denne alderen noen ting. Og som noen andre sier, det er ikke lenge før du er for gammel til å få slike damer, så go for it. Jeg ville hvertfall ikke tvilt et sekund hvis en sånn sjanse kom når jeg var 22. ;)

Lenke til kommentar

Etter min mening er det for ungt, hadde kanskje laget et lite unntak hvis hun var usedvanelig deilig, men jeg synes at sålenge man er over 20 bør man holde seg til andre over 20. Hadde noen av mine venner funnet seg ei på 17 hadde jeg tenkt at det var veldig sært.. Nå er jeg 23 riktignok, men tenkte det samme for et år siden.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Halvparten av egen alder pluss 7 år er en veldig god pekepinn på hvor grensen for hva folk synes er greit eller ikke går.

 

FF endre nesten alltid opp med at en får følelser den andre ikke har. Det er vondt og vanskelig for begge.

 

Men en FF kan lett være verdt det allikevel, for det har helt klart side fine sider også ;)

Lenke til kommentar

Ei jente på 17 år er født i 1997, mens du er født i 1992.

 

Personlig hadde jeg ikke gått med på den dealen fordi jeg har småsøsken i den alderen og vet hvor umodne de og vennene deres er, og de er absolutt ikke modne nok til å innse hvilke følger et slikt forhold kan få.

 

Dersom foreldrene til 97erne jeg kjenner hadde funnet ut om et sånt forhold, så hadde gutten fått på pungen for å si det sånn. Du går med andre ord ikke inn i et pulevennskap der det er deg og henne som to voksne parter i et avklart "spill".

 

Her hadde jeg takket for meg, for hennes del og for din del, med mindre du har vansker for å finne deg ei på din egen alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...