Gå til innhold

Guide: Slik kan du få lekker grafikk i Minecraft (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modding skal ikke være enkelt nei.. Bruker magic launcher for enklere oversikt over mine egne mods osv..

 

Fikk problemer med shaderen. Alt ble hvitt. Dersom andre får samme problem så åpne "SEUS v10.0 Ultra DOF.zip" som du la i shaderpacks og finn filen "composite.vsh". Linje 47 endrer du fra:

float timePow = 2.0f;

til:

float timePow = 3.0f;

Endret av Thor.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se for meg at "Lekker grafikk" og "Minecraft" hører hjemme i samme setning. "Mindre grusomt" er vel en bedre betegnelse. Joda, jeg vet blokkgrafikken er noe av sjarmen, men å kalle det lekker grafikk er vel likevel å tøye strikken litt langt?

Smaken er som baken osv. Selv synes jeg Minecraft til tider er griselekkert. Det er en spesiell stil, men man har jo de som synes cell-shading er grisestygt også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5uUpwXoT

Modding skal ikke være enkelt nei.. Bruker magic launcher for enklere oversikt over mine egne mods osv..

 

Fikk problemer med shaderen. Alt ble hvitt. Dersom andre får samme problem så åpne "SEUS v10.0 Ultra DOF.zip" som du la i shaderpacks og finn filen "composite.vsh". Linje 47 endrer du fra:

float timePow = 2.0f;

til:

float timePow = 3.0f;

 

Fant det, men å endre det får jeg ikke til..

Lenke til kommentar

 

Modding skal ikke være enkelt nei.. Bruker magic launcher for enklere oversikt over mine egne mods osv..

 

Fikk problemer med shaderen. Alt ble hvitt. Dersom andre får samme problem så åpne "SEUS v10.0 Ultra DOF.zip" som du la i shaderpacks og finn filen "composite.vsh". Linje 47 endrer du fra:

float timePow = 2.0f;

til:

float timePow = 3.0f;

 

Fant det, men å endre det får jeg ikke til..

Kopier all teksten frå orginale composite.vsh filen, opne notisblokk/wordpad. Kopier alt inn, så endrer du fra det man skulle endre på for og fikse problemet. Også lagrer du det den filen som ''composite.vsh''. Også når du får meldinga ''Du er i ferd med å lagre dokumentet i rent tekstformat, noe som vil slette all formatering. Er du sikker på at du vil gjøre dette? Klikk Nei for å lagre i et annet format.'' Så trykker du på valget ''JA''. Så inni shaders mappa, så sletter du den orginale composite.vsh fila, også limer du inn den du nettopp har lagra med dei riktige endringane. Så skal det fungere. Vil ha gjerne vite om du fekk det til, og du forsto forklaringa mi! :))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5uUpwXoT

 

 

Modding skal ikke være enkelt nei.. Bruker magic launcher for enklere oversikt over mine egne mods osv..

 

Fikk problemer med shaderen. Alt ble hvitt. Dersom andre får samme problem så åpne "SEUS v10.0 Ultra DOF.zip" som du la i shaderpacks og finn filen "composite.vsh". Linje 47 endrer du fra:

float timePow = 2.0f;

til:

float timePow = 3.0f;

 

Fant det, men å endre det får jeg ikke til..

Kopier all teksten frå orginale composite.vsh filen, opne notisblokk/wordpad. Kopier alt inn, så endrer du fra det man skulle endre på for og fikse problemet. Også lagrer du det den filen som ''composite.vsh''. Også når du får meldinga ''Du er i ferd med å lagre dokumentet i rent tekstformat, noe som vil slette all formatering. Er du sikker på at du vil gjøre dette? Klikk Nei for å lagre i et annet format.'' Så trykker du på valget ''JA''. Så inni shaders mappa, så sletter du den orginale composite.vsh fila, også limer du inn den du nettopp har lagra med dei riktige endringane. Så skal det fungere. Vil ha gjerne vite om du fekk det til, og du forsto forklaringa mi! :))

Wow, lekkert :) Takk skal du ha, forståelig jah ;)

Lenke til kommentar

Modding skal ikke være enkelt nei.. Bruker magic launcher for enklere oversikt over mine egne mods osv..

 

Fikk problemer med shaderen. Alt ble hvitt. Dersom andre får samme problem så åpne "SEUS v10.0 Ultra DOF.zip" som du la i shaderpacks og finn filen "composite.vsh". Linje 47 endrer du fra:

float timePow = 2.0f;

til:

float timePow = 3.0f;

 

Tusen takk for den avklaringen Thor!

Alt ble hvitt hos meg også (på alle andre versjoner en Lite, og det irriterte meg.

Note to self: les alltid comments først ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se for meg at "Lekker grafikk" og "Minecraft" hører hjemme i samme setning. "Mindre grusomt" er vel en bedre betegnelse. Joda, jeg vet blokkgrafikken er noe av sjarmen, men å kalle det lekker grafikk er vel likevel å tøye strikken litt langt?

 

Det kommer vel helt an på betrakterens smak. Grafikken i Minecraft er delvis et estetisk valg og delvis en begrensning i forhold til hva som er praktisk å bygge med i en åpen verden. Noen synes den stilistiske grafikken i Minecraft blir bedre av å lesse på med shadere. Det er ikke sjarmen på blokkgrafikken som har gjort Minecraft så stort, men det at det går enkelt og fort å bygge noe. Det hjelper også at få spill gir så store muligheter til utforskning og konstruksjon.

Lenke til kommentar

Interessant (har ikke sjekket opp i slike modifikasjoner selv).

 

Men de teksturene ser helt forj*vlige ut! :p Her burde dere etter min smak ha funnet noe bedre, og jeg vet det finnes bedre.

 

 

Jeg kan ikke helt se for meg at "Lekker grafikk" og "Minecraft" hører hjemme i samme setning. "Mindre grusomt" er vel en bedre betegnelse. Joda, jeg vet blokkgrafikken er noe av sjarmen, men å kalle det lekker grafikk er vel likevel å tøye strikken litt langt?

Grafikk i mine øyne handler ikke nødvendigvis om det å ligne mest på virkeligheten, altså fotorealisisk.

 

Vektorgrafikk, eller artistisk tegneseriegrafikk kan se være veldig estetisk flott og jeg ville gjerne ha satt veldig vekt på dette om jeg anmeldte et spill.

 

Bare det hvordan det er gjennomført med teksturer, GUI, stil, kvalitet osv.

 

 

På en annen side så skal jeg si meg enig i at Minecraft ikke har lekker grafikk (relativt dog, med mod-er), men som du sier: en del av sjarmen og spillets natur.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...