Gå til innhold

Automatisk trafikkontroll


TomTucker

Anbefalte innlegg

Hei. Var så heldig at jeg klarte å kjøre for fort i operatunnelen i Oslo. Fikk bot idag!

 

5000kr, 96kmt i 70sone.

 

Dette er 3mnd siden, å jeg kan nok slenge en hundrings i potten til politiet at jeg har kjørt flere ganger. Vet jeg hadde rundt en 110-120 nå for ei uke sida.

 

Dette er jo ATK maskiner, som måler en gjennomsnittsfart, med infrarød blits, som ikke er synlig, for heldige tullinger som meg.

 

Nå driter jeg i førerkortet, for den er vel tatt vekk, men spørsmålet er ;

 

Om jeg så hadde blitt tatt av kamera i en fart av, rent hypotetisk, 120kmt i 70sona, ville de ikke ringt meg iløpet av hverdagen?

 

Eller er det slik at jeg mister førerkortet om 3mnd tid, når de endelig har sendt ut varsel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, beklager. Dette er punkt-ATK. Altså en enkel-passering, IKKE gjennomsnitt.

 

Uten at det hjelper situasjonen noe mer. hehe.

 

 

Jeg bare finner det merkelig at noen som er "trafikkfarlig" i henhold til norsk lov, som jeg pr dagsdato er, iforhold til speeding i fotoboks, kan vente 3mnd før "lappen ryker".

 

Det er jo direkte galt? De burde jo egentlig bare ringt meg med engang å sagt at lappen er tatt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja, er det ikke bare å ringe det lokale politikammeret og høre da hvis du er så fryktelig gira på å gi det vekk? personlig hadde jeg ruga på det til de kom og tok det med makt...

Lenke til kommentar

Okei. Men da går jeg å melder det frastjålet/forsvunnet, så får jeg cruisa til dommen er ferdig sona.

 

dessuten, er tunnellen 3felts, mao. ikke alle felt er i siktefeltet til cameraet. Jeg får melde førerkortet forsvunnet, å ringe saksbehandleren min.

 

Surt, for i det jeg tror, så fikk jeg en 20 i totalt bøter, å 9 i oppkjøring. Men men.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å kjøre lovlig?

 

Første bota fikk jeg idag. Den var fra 15.12 - 13. Kan ikke si jeg kjører svært fort, men "fort" gjort i en lang utforbakke som operatunnelen er.

 

Dessverre, så er denne veien kjørt hver eneste lørdag, i 3mnd. 30 000kr, fordelt på antall dager jeg har kjørt strekningen,blir ganske dyre kjøreturer.

 

Poenget mitt, var at jeg faktisk ikke var klar over at jeg lå såpass over fartsgrensa.

Ett kritikkverdig poeng, er derimot å ikke benytte seg av infrarøde kameraer, men heller god gammeldags "blitz", slik at jeg faktisk forsto at jeg kjørte for fort.

 

Skilting er ikke god på strekningen.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Okei. Men da går jeg å melder det frastjålet/forsvunnet, så får jeg cruisa til dommen er ferdig sona.

At lappen ryker betyr at politiet fjerner krysset for "har førerkort" i datasystemet sitt. For å si det litt enkelt. Det spiller ingen rolle om du har et fysisk eksemplar av førerkortet. Blir du tatt for å kjøre, til tross for at du i følge datasystemet ikke har førerkort, står du i fare for å få ennå flere saker på deg, strengere dom og lengre før du får lov til å kjøre opp på nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg kjører svært fort, men "fort" gjort i en lang utforbakke som operatunnelen er.

 

Poenget mitt, var at jeg faktisk ikke var klar over at jeg lå såpass over fartsgrensa.

Ett kritikkverdig poeng, er derimot å ikke benytte seg av infrarøde kameraer, men heller god gammeldags "blitz", slik at jeg faktisk forsto at jeg kjørte for fort.

 

Skilting er ikke god på strekningen.

Fotoboksene i operatunnelen står da ikke i en lang utforbakke, der de står er det nesten flatt i begge retninger.

 

Selv om generell skilting kunne vært bedre på strekningen, er fartsgrensene godt skiltet. Har ikke bilen din speedometer? Det er relativt enkelt å sjekke dette av og til, så blir du fort klart over om du ligger langt over fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

er nå idiotisme å ha en atk i bunnen av en tunnel eller dump uansett hvor i landet det er, er jo ikke noe som er morsommere enn å måtte bremse kraftig ned foran en atk med vogntoget og miste all fart i den bratte bakken som kommer opp 5m etter boksen...

Lenke til kommentar

er nå idiotisme å ha en atk i bunnen av en tunnel eller dump uansett hvor i landet det er, er jo ikke noe som er morsommere enn å måtte bremse kraftig ned foran en atk med vogntoget og miste all fart i den bratte bakken som kommer opp 5m etter boksen...

 

Bremse krafig ned? Hvis du ligger i fartsgrensen trenger du ikke bremse.

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

haha. Klapp igjen. Jeg oppfører meg godt i trafikken, vel og merke gir jeg godt på forbi kjøttpølser som farter rundt i 60 i 70, å 85 i 100sona.(antakeligvis har ud medlemskap av den gjengen)

 

Jeg har også på større hjul enn hva som er normalt, med svært god margin, noe jeg ikke la noe større vekt på. Resultatet er jo selvfølgelig en forskjellig realfart iforhold til speedo.

 

 

Nå har jeg en grei advokat, å jeg har gjennom avhøret fått kortet ned til 1 bot, på nette 5000kr, å 3prikker.

 

Så nå skal jeg ut på E6, å kjøre forbi kjøttpølsene igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...