Gå til innhold

Straks kan det komme helt nye skjermkort fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Tenk om vi får GTX 880 med 250W TDP og massivt overklokkpotensiale? Enda mer ytelse, og hvem i alle dager er det som bryr seg om maskinen produserer 400 eller 450W fra varme når man bor i Norge?

 

 

EDIT:

Ikke at jeg forventer at Nvidia skal komme med sitt beste kort i begynnelsen, har en dårlig følelse om at vi kommer til å se samme opplegget som med Kepler.

 

 

 

forventer egentlig det samme- at det blir "kepler version 2" at vi fåren fullblods maxwell om 2 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det kommet noen GM104 først, noe det altaå ikke ser ut yil å kjøre, så blir det vel ikke som med kepler.

 

Ser ikke for meg at GM107 er noe i nærheten av toppmodell-materiale. ^^

Husk at GK107 også var første brikke i Kepler-familien.

 

Det er vel ganske kjent nå at de første produktene som bruker GM107 på desktop blir GeForce GTX 750 og 750 Ti.

Lenke til kommentar

 

Hadde det kommet noen GM104 først, noe det altaå ikke ser ut yil å kjøre, så blir det vel ikke som med kepler.

 

Ser ikke for meg at GM107 er noe i nærheten av toppmodell-materiale. ^^

Hva hindrer Nvidia fra å lansere GM204 som GTX 880 og vente til 2015 med å komme med GM200?

 

Ingenting.

 

Uten at det ville forandret faktum (eller poenget mitt) at Versjon 1 av maxwell ikke ser ut til å få noen toppmodell, slik vi så med kepler.

 

Man ville da på mange måter fått en maxwell med hele tre versjoner i så fall. (GM107/108) og (GM204 etc..) og (GM200 og mulig videre mindre revisjoner ned fra denne)

 

Tipper AMD vil bestemme litt hvordan showet blir. Hvis Nvidia får gode resultater av GM204, og AMD ikke ser ut til være noen stor fare, så kan det godt hende de velger å utsette GM200 som du nevnte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Hva hindrer Nvidia fra å lansere GM204 som GTX 880 og vente til 2015 med å komme med GM200?

Ingenting.

 

Uten at det ville forandret faktum (eller poenget mitt) at Versjon 1 av maxwell ikke ser ut til å få noen toppmodell, slik vi så med kepler.

 

Man ville da på mange måter fått en maxwell med hele tre versjoner i så fall. (GM107/108) og (GM204 etc..) og (GM200 og mulig videre mindre revisjoner ned fra denne)

 

Tipper AMD vil bestemme litt hvordan showet blir. Hvis Nvidia får gode resultater av GM204, og AMD ikke ser ut til være noen stor fare, så kan det godt hende de velger å utsette GM200 som du nevnte.

 

Versjon 1 av Maxwell optimert for 28nm, da pris/tilgjenglighet på 20nm ikke er god nok. Versjon 2 av Maxwell kommer til å optimert for 20nm, noe som vil åpne for bedre plass til ting som større shared memory, andre prosessorer, etc.

 

I likhet med GK110 så er "hovedaplikasjonen" til GM200 brikken Tesla-kort. GeForce kommer i andre rekke, nesten uansett hva AMD gjør. Det er mye mer penger i HPC-markedet.

 

Edit: Typo

Endret av HKS
Lenke til kommentar

 

 

Hva hindrer Nvidia fra å lansere GM204 som GTX 880 og vente til 2015 med å komme med GM200?

Ingenting.

 

Uten at det ville forandret faktum (eller poenget mitt) at Versjon 1 av maxwell ikke ser ut til å få noen toppmodell, slik vi så med kepler.

 

Man ville da på mange måter fått en maxwell med hele tre versjoner i så fall. (GM107/108) og (GM204 etc..) og (GM200 og mulig videre mindre revisjoner ned fra denne)

 

Tipper AMD vil bestemme litt hvordan showet blir. Hvis Nvidia får gode resultater av GM204, og AMD ikke ser ut til være noen stor fare, så kan det godt hende de velger å utsette GM200 som du nevnte.

 

I likhet med GK110 så er "hovedaplikasjonen" til GK200 brikken Tesla-kort. GeForce kommer i andre rekke, nesten uansett hva AMD gjør. Det er mye mer penger i HPC-markedet.

GM200 går jeg ut fra. ^^

 

Nå virker det dog som om Nvidia er rimelig ekstremt interesserte når det kommer til å holde seg på toppen. Gikk ikke lange tiden fra AMD lanserte 290x/290 til 780Ti var et faktum. Så "nesten uansett hva AMD gjør" tror jeg er en liten underdrivelse. Selv om Nvidia sikkert vil bruke sine beste brikker i et marked hvor avansen er mye høyere.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Flere lekasjer:

 

http://videocardz.com/49647/nvidia-geforce-gtx-750-ti-official-specifications-performance

 

Gir en god smakebit over hva som kommer utover året... :) Det er også imponerende å se hva Nvidia får til med 28nm.

tenk om vi får en 880 med lav wattage- med samme potensial til OC :D:dremel::ph34r::omg::green:

 

Tenk om vi får GTX 880 med 250W TDP og massivt overklokkpotensiale? Enda mer ytelse, og hvem i alle dager er det som bryr seg om maskinen produserer 400 eller 450W fra varme når man bor i Norge?

 

EDIT:

Ikke at jeg forventer at Nvidia skal komme med sitt beste kort i begynnelsen, har en dårlig følelse om at vi kommer til å se samme opplegget som med Kepler.

 

 

Folk som ikke vil ha store maskiner? Folk som vil ha stille maskiner? Folk som vil ha maskiner som kan gå på batteri?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Flere lekasjer:

 

http://videocardz.com/49647/nvidia-geforce-gtx-750-ti-official-specifications-performance

 

Gir en god smakebit over hva som kommer utover året... :) Det er også imponerende å se hva Nvidia får til med 28nm.

tenk om vi får en 880 med lav wattage- med samme potensial til OC :D:dremel::ph34r::omg::green:

 

Tenk om vi får GTX 880 med 250W TDP og massivt overklokkpotensiale? Enda mer ytelse, og hvem i alle dager er det som bryr seg om maskinen produserer 400 eller 450W fra varme når man bor i Norge?

 

EDIT:

Ikke at jeg forventer at Nvidia skal komme med sitt beste kort i begynnelsen, har en dårlig følelse om at vi kommer til å se samme opplegget som med Kepler.

 

 

Folk som ikke vil ha store maskiner? Folk som vil ha stille maskiner? Folk som vil ha maskiner som kan gå på batteri?

 

AtW

 

Her er greia:

Nvidia kan enten lansere et GTX 880 basert på GM200 eller GM204

Om de lanserer GTX 880 basert på GM200 med TDP på 250W vil det være et GTX 860 eller 870 basert på GM204 som vil ha en TDP på 200W eller mindre

Om de lanserer GTX 880 basert på GM204 vil det få TDP på 200W eller mindre, forskjellen her blir at du blir nødt til å betale mer for å få den samme ytelsen du hadde fått fra et 860 eller 870 basert på GM204.

 

Nvidia har mye å tjene på å lansere GTX 880 basert på GM204 først, og så lansere GTX 980 året etterpå med 30-40% bedre ytelse slik de har gjort med Kepler, da får de dobbelt så mye ut fra de samme entusiastene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer.

 

Dog er det de entusiastene som ser forbi dette tullet til Nvidia og hopper over disse "middeklasse-toppkortene". Så helt dobbelt så mye får de altså ikke. :ph34r:

Skulle ønske jeg gjorde det samme(var klar over denne forskjellen), men Intel HD 4000 ville ikke være morsomt å game med fra den tiden 680 ble lansert til 780 ble lansert. (Og nei hadde ingen eldre GPU jeg kunne bruke i mellomtiden).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

660TI kortet mitt burde snart erstattes men så lenge jeg spiller alle spill på full guffe så hva gjør det? :p 1stk 660ti uklokka har enda ikke møtt på et spill som drar det under 24fps ;)

så då blir spørsmålet. 8** serien eller vente til 9 serien? :p

Om du spiller de fleste spill på 24-30 fps. Vill en helt ny verden åpne seg for deg om du senere får tak i et skjermkort, som klarer minst 60fps på en 60hz monitor, eller bedre 120frames på en 120hz monitor.

Mange sier øye ikke kan se mer en x antall frame.

Men og spille spill i 120 frames per sec med en god 120hz skjerm er helt fantastisk og forskjellen er gigantisk.

 

det er helt sant men om du ser en film i norge så er det 24fps pal.. ser du amerikansk så er det 30fps ntsc.

man trenger 24 fps for å få det helt mykt og fint. men klart med raske bevegelser som i spill så vil man merke forskjell. men poenget mitt er at 660TI holder enda og skal ikke opppgradere før 8** serien.

 

kommer til å kjøre 2x xeon samt 2x 860TI eller 880TI da når jeg oppgraderer ;)

 

ville bare poengtere at ingen spill den dag i dag drar utnytte utav skjermkort som er bedre enn 660TI, entusiaster 680TI. programmerere og designere til spillane må bli bedre før vi får behov for sterkere enn 6** serien, utenom entusiaster som er nøye på 120fps selv om skjermen tar 60hz :p 120hz skjerm så ja deffinitivt.

 

8*** serien vil holde i mange år framover

 

vanlig bruk så kan man kjøpe 640 og alikavel spille spill på grei grafikk. kunne til og med kjøre far cry 3 på 520 kort. da seff med minimum grafikk men uten lagg

 

greit å vite for dei som skal ha budsjett pc ;)

Lenke til kommentar

ville bare poengtere at ingen spill den dag i dag drar utnytte utav skjermkort som er bedre enn 660TI,

 

 

Hvordan i alle dager har du fått for deg det? Det er jo klart att spill idag drar nytte av kraftigere skjermkort enn 660Ti.

 

Et mer tullete innlegg er det lenge siden har lest her inne.

 

 

Og samtidig skal du kjøre 2x Xeon, kan jeg få spørre hva du skal med det? For DET er det værtfall ingen spill idag som drar nytte av.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal like å se den Xeon CPUen som klarer å matche en godt klokket 4930/3930k i spill. Uansett hvor mange kjerner det utnytter.

 

Nå finnes ikke 680Ti, men tviler på det hadde holdt en krone i nyere spill. 660Ti et så svakt at du bare kan glemme de høye grafikknivåene samtidig som du får god ytelse. Med et par 780Ti/290x så kanskje man har håp.

Lenke til kommentar

det er helt sant men om du ser en film i norge så er det 24fps pal.. ser du amerikansk så er det 30fps ntsc.

man trenger 24 fps for å få det helt mykt og fint. men klart med raske bevegelser som i spill så vil man merke forskjell. men poenget mitt er at 660TI holder enda og skal ikke opppgradere før 8** serien.

http://frames-per-second.appspot.com

Se selv hvor jevnt 24 fps er i forhold til 60 fps.

Så kan du tenke på at skjermkort ikke leverer bilder med jevn tidsavstand, og at variasjonen ofte er oppe i 1-2 ms, dette har ganske mye å si for jevnheten, spesielt når spillmotorene kompenserer for disse ujevne tidsstegene.

 

Har du endret mening nå?

 

Fun fact: 24 fps gir deg mellom 125 og 150 ms (5-6 frames) ekstra inputlag sammenlignet med 60 fps, det er forskjellen i reaksjonsevnen min om jeg er edru eller har styrta en desiliter med 96.

kommer til å kjøre 2x xeon samt 2x 860TI eller 880TI da når jeg oppgraderer ;)

Veldig spesifikt og spesielt oppsett da?

Hvorfor er Radeon utelukket?

Hvorfor Xeon?

Hvorfor 860 Ti SLI eller 880 Ti når ingen vet hvor gode de blir?

ville bare poengtere at ingen spill den dag i dag drar utnytte utav skjermkort som er bedre enn 660TI, entusiaster 680TI. programmerere og designere til spillane må bli bedre før vi får behov for sterkere enn 6** serien, utenom entusiaster som er nøye på 120fps selv om skjermen tar 60hz :p 120hz skjerm så ja deffinitivt.

Du tar helt feil, Witcher 2 kom ut i 2011 og krever mer enn et 660 Ti klarer å levere (selv med ditt latterlige krav på 24 fps.) Det er også mange andre spill der ute (Crysis 3 og Far Cry 3 for å nevne noen) som krever mer enn Witcher 2.

 

Som påpekt over, så er det definitivt et poeng i å kjøre høyere framerate i spillet enn skjermen oppdateres pga input-lag om du bryr deg om slikt.

8*** serien vil holde i mange år framover

Hvordan vet du det? 8000-serien til AMD er jo strengt tatt 2 år gammel nå, og selv om jeg tror du kan presse en 3-4 år mer ut av et 8970 er jeg rimelig skeptisk til om det samme kan sies om 8350 som ikke klarer å kjøre et eneste spill med 3D-grafikk fra de siste 4 åra.

Mente du 800-serien til Nvidia? Hvordan vet du i så fall at den kommer til å ende opp som 800-serien og de ikke hopper til 900-serien ettersom 880M er definitivt Kepler?

vanlig bruk så kan man kjøpe 640 og alikavel spille spill på grei grafikk. kunne til og med kjøre far cry 3 på 520 kort. da seff med minimum grafikk men uten lagg

Kan jeg gi deg en sko i hodet? Et GT 640 er svakere enn integrert Intel-grafikk i dag, og ingen av delene er i nærheten av godt nok for å spille nyere spill som BF4 eller Splinter Cell:Blacklist. Jeg tror heller ikke et øyeblikk på påstanden din om at et 520 klarte Far Cry 3 uten lag, med mindre du har tregere reaksjonsevne enn en typisk 80-åring og er lovlig blind i tillegg.

greit å vite for dei som skal ha budsjett pc ;)

Tror heller det er greit å si at du har relativt lite peiling :wee:

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

kommer til å kjøre 2x xeon samt 2x 860TI eller 880TI da når jeg oppgraderer ;)

 

Siden du vil kjøre 2x Xeon regner jeg med at du skal bruke maskinen til andre tunge oppgaver enn spilling også? F.eks. videoredigering, encoding, programmering, CAD osv.

 

Selv om 2x GTX 860Ti skulle gi høyere ytelse enn GTX 880 så ville jeg nesten ubetinget gått for ett enkelt GTX 880 for å unngå microstuttering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

kommer til å kjøre 2x xeon samt 2x 860TI eller 880TI da når jeg oppgraderer ;)

 

Siden du vil kjøre 2x Xeon regner jeg med at du skal bruke maskinen til andre tunge oppgaver enn spilling også? F.eks. videoredigering, encoding, programmering, CAD osv.

 

Selv om 2x GTX 860Ti skulle gi høyere ytelse enn GTX 880 så ville jeg nesten ubetinget gått for ett enkelt GTX 880 for å unngå microstuttering.

 

Ja holder på med 3D Studio max og Autocad og Photoshop, samt Premiere, Unity, Sounbooth, After Effects

Game Designer, Arkitekt og simulasjoner :D

Lenke til kommentar

 

det er helt sant men om du ser en film i norge så er det 24fps pal.. ser du amerikansk så er det 30fps ntsc.

man trenger 24 fps for å få det helt mykt og fint. men klart med raske bevegelser som i spill så vil man merke forskjell. men poenget mitt er at 660TI holder enda og skal ikke opppgradere før 8** serien.

http://frames-per-second.appspot.com

Se selv hvor jevnt 24 fps er i forhold til 60 fps.

Så kan du tenke på at skjermkort ikke leverer bilder med jevn tidsavstand, og at variasjonen ofte er oppe i 1-2 ms, dette har ganske mye å si for jevnheten, spesielt når spillmotorene kompenserer for disse ujevne tidsstegene.

 

Har du endret mening nå?

 

Fun fact: 24 fps gir deg mellom 125 og 150 ms (5-6 frames) ekstra inputlag sammenlignet med 60 fps, det er forskjellen i reaksjonsevnen min om jeg er edru eller har styrta en desiliter med 96.

kommer til å kjøre 2x xeon samt 2x 860TI eller 880TI da når jeg oppgraderer ;)

Veldig spesifikt og spesielt oppsett da?

Hvorfor er Radeon utelukket?

Hvorfor Xeon?

Hvorfor 860 Ti SLI eller 880 Ti når ingen vet hvor gode de blir?

ville bare poengtere at ingen spill den dag i dag drar utnytte utav skjermkort som er bedre enn 660TI, entusiaster 680TI. programmerere og designere til spillane må bli bedre før vi får behov for sterkere enn 6** serien, utenom entusiaster som er nøye på 120fps selv om skjermen tar 60hz :p 120hz skjerm så ja deffinitivt.

Du tar helt feil, Witcher 2 kom ut i 2011 og krever mer enn et 660 Ti klarer å levere (selv med ditt latterlige krav på 24 fps.) Det er også mange andre spill der ute (Crysis 3 og Far Cry 3 for å nevne noen) som krever mer enn Witcher 2.

 

Som påpekt over, så er det definitivt et poeng i å kjøre høyere framerate i spillet enn skjermen oppdateres pga input-lag om du bryr deg om slikt.

8*** serien vil holde i mange år framover

Hvordan vet du det? 8000-serien til AMD er jo strengt tatt 2 år gammel nå, og selv om jeg tror du kan presse en 3-4 år mer ut av et 8970 er jeg rimelig skeptisk til om det samme kan sies om 8350 som ikke klarer å kjøre et eneste spill med 3D-grafikk fra de siste 4 åra.

Mente du 800-serien til Nvidia? Hvordan vet du i så fall at den kommer til å ende opp som 800-serien og de ikke hopper til 900-serien ettersom 880M er definitivt Kepler?

vanlig bruk så kan man kjøpe 640 og alikavel spille spill på grei grafikk. kunne til og med kjøre far cry 3 på 520 kort. da seff med minimum grafikk men uten lagg

Kan jeg gi deg en sko i hodet? Et GT 640 er svakere enn integrert Intel-grafikk i dag, og ingen av delene er i nærheten av godt nok for å spille nyere spill som BF4 eller Splinter Cell:Blacklist. Jeg tror heller ikke et øyeblikk på påstanden din om at et 520 klarte Far Cry 3 uten lag, med mindre du har tregere reaksjonsevne enn en typisk 80-åring og er lovlig blind i tillegg.

greit å vite for dei som skal ha budsjett pc ;)

Tror heller det er greit å si at du har relativt lite peiling :wee:

 

Xeon pga Rendering

Nvidia pga CUDA pg PhysX samt 10x bedre støtte i 3ds max og autocad med CUDA arkitekturen

860 eller 880 i sli pga mitt 660TI alene klarer absolutt alle spill i dag, så hvis jeg kjører 2x 8** serien i sli så vil det holde for veldig mange år framover. slipper å kjøpe nytt hvert år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...