Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg veier 68 kilo og jeg er kraftigt bygd. Det som jeg synest er slitsommt er at samboeren hele tiden sier at jeg bør slanke meg. Han sier at jeg ikke er pen nok i hans øyne og at jeg bør trene mer sånn at jeg får den perfekte kroppen som han liker på damer.

 

Dette har tært veldig mye på selvtilliten min. Når jeg ser meg i speilet synest jeg at jeg ser stygg ut. Han sier at visst vi skal holde i lag så må jeg gå ned minst ti kilo.

 

Så bør jeg bruke eneri på å slanke meg?. Jeg trener mer en nødvendigt og jeg spieser mindre en jeg burde.

 

Anonymous poster hash: e4f37...f93

 

Du er 171, og veier 68 kg, da er du kraftig - og tykk :p Syns du burde gå 18 kg ned :p , trener du styrke eller? Kjæresten din er bare ærlig ..Du må ikke slutte å spise mindre, du må passe på hva du spiser og trene mer kondis, utholdenhet. Men du burde droppe han, at du ikke er slank skal ikke ha noe med pen å gjøre, men tenker meg fort at du klatrer en etasje eller 3 hvis du går ned litt i vekt, du vil se selv hvor fantastisk det er å gå ned i vekt. Slutt å spis for ofte, spis deg mett, men ikke små spiss hele tiden, slutt med sjokolader og ting som inneholder mye sukker og fett, jeg drikker nesten aldri brus, du skal ikke heller slutte å leve, men det er bedre å ha kontroll enn å bare spise hva som helst.

 

Anonymous poster hash: 742e9...1d8

Lenke til kommentar

når ble dette en tråd om hva som er å regne som normalvekt? spiller ingen rolle om hun er innafor denne evig-populære BMI skalaen som la oss være ærlige er laget for å la chubby folk ha god samvitighet. Dette handler om at typen hennes vil ha damene du får opp når du søker på #crossfitwomen på instagram og ikke den hun er i dag.....

BMI skalaen skal være basert på hva som gir best helse. Den er bl.a. basert på undersøkelser i Japan. Et av problemene er at Asiater har annerledes fysikk, og at det ikke er helt overførbart til oss. De største, nyeste og metodisk beste undersøkelsene (bl.a HUNT undersøkelsen) viser at de som har BMI litt OVER 25 lever lengst, selv om de er regnet som overvektige i hht BMI skalaen. Å ha BMI over 30 er fortsatt farlig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...