Gå til innhold

Mulig å gi en tog uten strøm?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å gjøre det ved å gi kull/karbon sånn at toget går av seg selv ved kull ?

 

Altså «Hvis det ikke var for karbon, ville livet slik vi kjenner det, ikke vært mulig», skriver Paul Davies.

 

Og på grunn av meg: Synderen må ikke nekte at han har syndet. For den som sier at han ikke har syndet mot Gud og hans herlighet, samler bare glødende kull på sitt hode.

Endret av Force
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innlegget ditt gir absolutt ingen mening. Og hvorfor du drar Gud inn i et innlegg om toget er totalt uforståelig.

 

Hvis jeg forstår riktig, så spør du om tog kan gå ved hjelp av kullkraft? Det fantes damplokomotiver i gamle dager (og noen eksisterer fortsatt som museumsgjenstander) og disse brukte kull som "drivstoff". Men det har ikke noe å gjøre med karbon i forhold til livet slik vi kjenner det, og heller ikke noe med Gud å gjøre.

Lenke til kommentar

Linken fungerer ikke og jeg synes det er vanskelig å skjønne både språket og spørsmålet ditt. Mulig jeg misforstår totalt, men la meg gjøre tre forsøk:

 

- Ja, tog kan gå uten strøm. Tradisjonelle tog går på kull, noen moderne tog går på diesel.

- Ja, tog kan gå uten kull. Moderne tog går ofte på strøm eller diesel.

- Ja, tog kan i teorien gå på kombinert drift strøm + kull, men det er ugunstig. Både fordi diesel er mye bedre egnet enn kull og fordi kombinert drift diesel + strøm fordyrer lokomotivene veldig mye.

Lenke til kommentar

Linken fungerer ikke og jeg synes det er vanskelig å skjønne både språket og spørsmålet ditt. Mulig jeg misforstår totalt, men la meg gjøre tre forsøk:

 

- Ja, tog kan gå uten strøm. Tradisjonelle tog går på kull, noen moderne tog går på diesel.

- Ja, tog kan gå uten kull. Moderne tog går ofte på strøm eller diesel.

- Ja, tog kan i teorien gå på kombinert drift strøm + kull, men det er ugunstig. Både fordi diesel er mye bedre egnet enn kull og fordi kombinert drift diesel + strøm fordyrer lokomotivene veldig mye.

Jeg mener egentlig, er det mulig å finne opp evighetsmaskin som går av seg selv ?

 

Det ble delvis mulig http://www.hvafor.no/teknologi/finnes-det-en-evighetsmaskin Men det måtte èn mann til for å få kule til å gå i evighet startet av han.

Endret av Force
Lenke til kommentar

Men det er jo Gud som er livet, uten han er ikke en eneste ting blitt til. Men det er en annen skaper. Kort sagt, Jesus sa "Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon."

 

 

Jeg mener egentlig, er det mulig å finne opp evighetsmaskin som går av seg selv ?

 

Hvordan skulle vi forstå det ut fra det du skrev om tog, livet og Gud?

 

Uansett så strider det mot fysiske lover å lage en evighetsmaskin.

 

Endret av Force
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...