Gå til innhold

Nabeons hund plager hele nabolaget, What to do ?


Anbefalte innlegg

Vi har en nabo som har en hund som bjeffer veldig ofte og veldig høyt. Jeg hører den når jeg sitter inne og spiller med hodetelefoner det er 3 hus bortenfor.

 

Det er en hund som minner om leonberger eller husky, den er litt mindre en en leonberger men noe større en husky og den har utrolig tykk pels

 

 

Hunden står ute på værandaen da naboen er borte og værandaen er plasert slik at når hunden bjeffer så bjeffer den mot alle husene i nabolaget så bjeffingen blir ikke akkurat dempet av noe.

 

 

Hva skal vi gjøre med dette ? Ingen av naboene gidder og si ifra, pinglete nabolag men jeg begynner og bli veldig lei og jeg trur jeg er den som plages minst av dette og det sier jo litt.

 

Ringe politiet med en gang eller banke på døra og leke snill ?

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ingen rett til å gjøre noe så lenge klokken ikke er over 11 på natten.

så vanlig fred og ro gjennom dagen er ingen rett ?

 

vi snakker flere hus som blir plaget og jeg hører lite i forhold til de andre men er fortsatt dritt lei den bikja og det og det og ta seg en lur er umulig, generelt slitsomt og høre på

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Så alle er irriterte og snakker bak ryggen til naboen, samtidig som ingen har sagt et ord til hunde eier?

Et av vår tids største utfordringer spør du meg.

 

Når du ser hundeeier på tomannshånd neste gang, gjør dere begge en tjeneste og spør om det finnes mulighet for at hunden kan stå inne når han er borte.

Bare si at hunden bjeffer fra han er dratt til han kommer tilbake.

Er det en hund som trives inne vil den mest sansynlig være stille og rolig der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel, hva har du tengt naboen skal gjøre med dette? Tape igjenn munnen på hunden, operere bort stemmebåndet?

Er ikke helt lur du eller ? Du syntes det er et alternativ at en hund står og plager over 10 hus ? Naboen jobber til klokka er 22-22;30 om kvelden og det er lenge og stå og høre på noe som omtrent er på størelse med en leonberger. Skal politianmelde det i morgen , gidder ikke prate med han om det han bryr seg vist ikke, de som bor under han har sagt ifra flere ganger fant jeg ut nå

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Du har ingen rett til å gjøre noe så lenge klokken ikke er over 11 på natten.

så vanlig fred og ro gjennom dagen er ingen rett ?

 

vi snakker flere hus som blir plaget og jeg hører lite i forhold til de andre men er fortsatt dritt lei den bikja og det og det og ta seg en lur er umulig, generelt slitsomt og høre på

 

 

Hva gjør du hjemme på dagen?

 

Normalt er ikke folk hjemme midt på dagen og spiller dataspill.

Lenke til kommentar

Så alle er irriterte og snakker bak ryggen til naboen, samtidig som ingen har sagt et ord til hunde eier?

Et av vår tids største utfordringer spør du meg.

 

Når du ser hundeeier på tomannshånd neste gang, gjør dere begge en tjeneste og spør om det finnes mulighet for at hunden kan stå inne når han er borte.

Bare si at hunden bjeffer fra han er dratt til han kommer tilbake.

Er det en hund som trives inne vil den mest sansynlig være stille og rolig der.

de som bor under og rett ved siden av har vist sagt ifra flere ganger, skal prate med litt flere naboer for og få det "bekrefta" også ringer jeg politiet i morgen

Lenke til kommentar

 

 

Du har ingen rett til å gjøre noe så lenge klokken ikke er over 11 på natten.

så vanlig fred og ro gjennom dagen er ingen rett ?

 

vi snakker flere hus som blir plaget og jeg hører lite i forhold til de andre men er fortsatt dritt lei den bikja og det og det og ta seg en lur er umulig, generelt slitsomt og høre på

 

 

Hva gjør du hjemme på dagen?

 

Normalt er ikke folk hjemme midt på dagen og spiller dataspill.

 

Er du virkelig så dum ? Gidder du i det hele tatt og lese noen av innleggene før du leker tøff på nette ? Det er ikke alle som jobber 9-4. Jeg er hjemme fra jobb oftest før 14:00. Problemet er at han har arbeidstider fra 2-3 om dagen til 22-22:30 om kvelden og i løpet av den tiden er mange hjemme. Les før du svarer neste gang.

eventuelt kan du spørre naboen din om å få gå en lang tur med hunden hans. Det er en vinn-vinn situasjon. Hunden blir sikkert sliten og vil legge seg til å sove etter turen, og du kommer deg ut i frisk luft og får litt mosjon...

useriøst og dumt forlsag

Endret av Eriksendrul
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det som blir regnet som ulovlig er det som er unødvendig eller urimelig bråk/støy relativt ofte og ikke som en gressklipper et par timer i uka. Men hvis bjeffinga til denne hunden forstyrrer flere husstander og det skjer ofte som jeg forstår det så er det veldig uansvarlig og idiotisk av eieren etter min mening.

 

Sjansen er nok ikke den største for at politiet bryr seg så veldig, men er nok verdt et forsøk. Hvis du ikke kommer videre med det så kan du jo høre med dyrebeskyttelsen om de har noen forslag eller å bygge opp en sak for at du ønsker at hunden skal ha det bra og at den åpenbart ikke har det hvis den bjeffer konstant og er ute hele dagen(?). Okey, blir kanskje noe falsk, men funker nok.

Lenke til kommentar

Det som blir regnet som ulovlig er det som er unødvendig eller urimelig bråk/støy relativt ofte og ikke som en gressklipper et par timer i uka. Men hvis bjeffinga til denne hunden forstyrrer flere husstander og det skjer ofte som jeg forstår det så er det veldig uansvarlig og idiotisk av eieren etter min mening.

 

Sjansen er nok ikke den største for at politiet bryr seg så veldig, men er nok verdt et forsøk. Hvis du ikke kommer videre med det så kan du jo høre med dyrebeskyttelsen om de har noen forslag eller å bygge opp en sak for at du ønsker at hunden skal ha det bra og at den åpenbart ikke har det hvis den bjeffer konstant og er ute hele dagen(?). Okey, blir kanskje noe falsk, men funker nok.

Hunden har det veldig bra men den bjeffer på alt av lyder,bevegelse osv. Den er rolig om det er helt stille ute men kjører det forbi en bil eller noe går ute så begynner den og bjeffe. Saken er allerede bygd opp, de fleste naboene har fram til nå håpet at dette bare var noe som "varte" i noen dager men nå har hunden holdt på i 2-3 uker og den siste uka har hunden holdt på senere om kvelden en vanlig, av 8 hus er det kun 1 som ikke blir veldig plaget av det siden han bor enda et hus bortenfor meg. og det bor mer en 2 personer i alle husene rundt her så det er mange som blir plaget her. + at det står også en elghund litt lenger opp i veien som ikke akkurat hjelper med problemet, for så lenge den store hunden bjeffer svarer elghunden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så dette har bare pågått i 2-3 uker? Er veldig urealistisk forventing av dere naboer å tro at en hund klarer å bli vandt eller trent til å takkle sine nye omgivelser på så kort tid.

 

Hva gjør eieren med hunden? Er de aktive i å trene den og forsøke å dempe situasjonen?

 

eiern drar på jobb, kommer hjem og går en tur med bikja, tar den inn så hører vi ikke mer. tviler på at det foregår så mye trening. Om han trener bikja eller ikke er irrelevant, ingen skal trenges og plages av hund uansett omstendigheter, andres valg skal ikke plage oss

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så dette har bare pågått i 2-3 uker? Er veldig urealistisk forventing av dere naboer å tro at en hund klarer å bli vandt eller trent til å takkle sine nye omgivelser på så kort tid.

 

Hva gjør eieren med hunden? Er de aktive i å trene den og forsøke å dempe situasjonen?

 

eiern drar på jobb, kommer hjem og går en tur med bikja, tar den inn så hører vi ikke mer. tviler på at det foregår så mye trening. Om han trener bikja eller ikke er irrelevant, ingen skal trenges og plages av hund uansett omstendigheter, andres valg skal ikke plage oss

 

 

Så den er ute mens eier er på jobb? Det kan være tegn til mye det der, og treningen ikke alltid enkel. Uansett så kreves det innsats fra eieren.

 

Svært ofte er det nettopp fordi eieren er vekke. Største problem er om eieren komme hjem mens hunden bjeffer. Da ser hunden på dette som en "sier", og tror at takket til bjeffingen at eieren er tilbake.

Seperasjons angst kan være en årsak også, men det er for tidlig å si uten mer informasjon.

 

100% stoppe bjeffing vil nok ikke være mulig for eier, men å få redusert den bør være målet.

Når du sier den bjeffer, snakker vi om at den bjeffer i svært lang tid når den starter? Eller bare at den reagerer til ting, bjeffer ca 5-10 ganger, så er det stopp?

 

Type hund er det, og hvor gammel er den?

 

 

PS

Vil bare legge til at det blir umulig å hjelpe uten at det er eieren selv som forsøker å få hjelp.

 

Egentlig burde du ha spurt under "juss" delen av forumet på hva dere naboer har rett til å gjøre. Men jeg tro ikke det er stort mye dere kan gjøre. Som andre har påpekt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

For alt du vet så aner ikke naboen at bjeffingen er så ille. Det betyr at du burde ta det opp med naboen inntil to-tre ganger, hvis det ikke blir hørt, så tar du kontakt med politiet.

Hvis du ikke ønsker å konfrontere naboen, så kan du skrive et lite brev der du ikke fyrer på alle plugger, men saklig forklarer hvordan det er for deg og antakeligvis de andre naboene og ber pent om at hundeeier gjør noe med lydnivået. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...